Dat horlogevirus is minstens zo hardnekkig als waar sommigen van jullie mij in mijn voorstelpost voor waarschuwde. Ik betrap mij erop bijna dagelijks mooie plaatjes te bekijken in de “wat dragen we vandaag” en “wat had je willen dragen vandaag” topics. De lijst van potentiele NA’s wordt steeds langer, het saldo van de spaarrekening steeds ontoereikender. Kort gezegd; ik ben besmet, ziek en daarmee elke vorm van redelijkheid verloren. Meestal dan… want al zeg ik zelf, deze NA is allerzins redelijk geprijsd.
Al een tijdje volg ik de ontwikkelingen van het microbrand Brew. Zonder dat ik het goed kan onderbouwen spreken hun horloges mij aan, vooral de Metric met z’n tv-kast. En ondanks mijn twijfels over quartz (vind mechanisch simpelweg toffer) en de datum tussen de 4 en de 5, wie verzint dat… bleef een Brew hoog op het verlanglijstje.
Ik viste al een paar maanden achter het net. Tot de release van een paar nieuwe kleuren afgelopen week. Snel klikken en betalen, hebbes! Gisteren al stond de bezorger voor de deur met een pakje uit de USA.
Genoeg praatjes, tijd voor plaatjes
De eerste uren met de Brew bevallen goed. Bouwkwaliteit is degelijk, dial schittert prachtig, de bracelet draagt comfortabel en het formaat vind ik mooi subtiel. Eerlijkheidshalve is dat alles wel wat relatief vergeleken met mijn North Flag of Monaco. Die zijn van totaal andere klasse.
EDIT
Vergeet ik nog de uitleg over het onderwerp. De kleurstelling van de dail is erop gericht een perfecte espresso te timen. De perfecte espresso loopt namelijk tussen de 25 en 35 seconde, precies het oranje gedeelte van de dail. Ben overigens van mening dat op mijn Brewtus IV de ideale tijd 26 seconde is, dus dat past prima, mocht ik ooit de behoefte voelen mijn espresso te timen
/EDIT
Ik hoorde onlangs voor het eerst over dit merk via YT video van Teddy Baldassare met Kevin O’Leary over microbrands. Toen ook meteen mijn interesse gewekt, maar lijkt er inderdaad op dat ze elke keer akelig snel zijn uitverkocht!
Ps: volgens mij is het een “mecaquartz” uurwerk? Hybride beestje met battery powered uurwerkje met mechanische chronograafmodule In mijn boekje daardoor toch nét wat specialer dan reguliere quartz
Man, daar zeg je wat! Vandaar dat de chrono wijzer wel keurig minuscule stapjes zet en de secondewijzer ‘lompe’ secondes wegbeukt. Had ik mij best wat meer in mogen verdiepen
Wel jammer van die koffie timing. Dat doen ze fout. Koffie doe je het beste middels een contacttijd van zo’n vijf minuten bij een watertemperatuur van 96 graden, zonder druk, bij een koud gemalen boon, mild gebrand, met middelgrote korrel.