NA: Laco Memmingen "Erbstück" inmiddels binnen

Spannond! :slight_smile:

4 likes

Bold move met die dikke pre-patina er op!

Veel voorpret alvast! :+1:

1 like

Daar is ie!

Ik heb deze Memmingen ongeveer een jaar geleden gekocht, en hij bleef altijd een beetje wonderlijke mix van oorspronkelijk jaren '40 ontwerp en details, en dan de looks van een volledig nieuw horloge. Daarom een maand geleden terug gestuurd naar Laco en er een “Erbstück” van laten maken…

  • patina graad 2
  • distressed bandje
  • zo te zien ook een andere kroon

Ik vind hem extreem goed gelukt, het ontwerp en de uitstraling zijn voor mij nu beter in balans.

Plaatjes!

23 likes

Cool! Gaaf gedaan!

1 like

Tx!

1 like

Tx! En hij is er inmiddels :slight_smile:

1 like

Een jaar geleden gekocht en nu al op de deurmat?
Verkeerd gelezen, het is ‘geErbstückt’.
Heel mooi. De look van oud met de kwaliteit van nieuw.
Super.

1 like

Ik kan m’n ogen niet geloven. Doet de fabrikant dit op verzoek? :joy::joy:

Wel gaaf hoor!

3 likes

Moet je dan betalen om je horloge te laten verkloten? Aparte constructie, wel heel tof gedaan :ok_hand:t3: Maken ze die putjes ook in de kast of zat dat er al?

1 like

Heel stoer gedaan en een hele mooie band :+1:t2:

1 like

Ik krijg pijn aan m’n hart als ik bedenk dat dat een horloge in goede staat was, maar ik ben dan ook een boer. Veel plezier er mee, man. Ik moet een beetje huul’n , maar ze hebben het wel met overtuiging gedaan.

3 likes

WTF? Je hebt een gaaf horloge teruggestuurd. Ze hebben er met een vrachtwagen overheen gereden en nu heb je hem weer?
Nou ja het gaat erom dat jij het mooi vindt natuurlijk.
Veel draagplezier daarom.

3 likes

Wat een oud klotehorloge !
.
.
.

Nee gaaf man. Das haben die Laco Leute gut gemacht!

1 like

Eens, ben er blij mee :pray:

3 likes

Ja, ze hebben een procédé ontwikkeld om 3 graden van patina toe te passen. In graad 3 maken ze ook de lume in de wijzers kapot, dat ging me te ver haha je kunt kijken op laco.de bij de erbstueck-lijn

5 likes

Ohja, was hem vergeten. Ik heb m’n Vostok zelf geerbstuckt.

6 likes

Dat heet ‘antiquariseren’. :joy:
Mooi gedaan.

2 likes

Eeehm, ja daar moet je zelfs flink voor betalen :sweat_smile:
Alles “beschadigingen” worden met de hand gemaakt en geen enkel stuk is hetzelfde. Putjes worden ook door hun gemaakt, toen ik 'm opstiurde was ie in ongedragen staat :grin:

4 likes

Dank je, gaat lukken!

Merci!