Kunstmatig verouderde horloges

Ik moest hier even over nadenken :grin:

1 like

In mijn poeperd zouden ze minder krassen dan aan mijn pols, denk ik dan maar weer. Want mijn GS heeft mijn poeperd nooit gezien, maar die krijg ik met een doekje en wat zeepsop nooit meer goed.

1 like

Je vraag was niet gericht aan @Fate_Amenable_To_Change.

Ik denk namelijk dat de kwaliteit van moderne horloges wel beter is.

:slightly_smiling_face:

Fake patina is not done, voor mij.
Langs de andere kant: een vintage horloge hoort gebruikssporen te hebben.

2 likes

Dat hangt er van af hoevéél horloges je daar “stockeert”, denk ik. Steek er een paar bulky hoekige stalen Vostoks bij en krassen/deuken gegarandeerd!

Maar dit terzijde. :joy:

1 like

Toch issie wel mooi.
Maar niet voor die prijs.

1 like

Ik flikker mijn nieuwe horloges altijd bij elkaar in een blender. Daarna ff nabehandelen met scotchbrite en koffiedrap en klaar…. Door dat laatste blijven de kutkatten ook uit de buurt dus win win….

Nee sorry ik vind t niks maar das mijn mening. Snap de verongelijkte reacties overigens totaal niet. Is verre van nieuw en er zijn volgens mij al topics over het verouderen van indexen en bezels met koffie of wat dan ook. Als je t leuk vind om zo wat te freubelen, lekker doen. :+1:

Ik heb dat ook ooit gedaan. Azijn koken in een pan, ik meen dat ik toen een Ventus Caspian had, en dan stoken tot ie smoezelig genoeg was, zeg maar.

Ofschoon ik het resultaat verschrikkelijk vond, is “ik verveelde me” wel een uitstekende reden om te klooien. :slight_smile: :+1:

2 likes

Was deze al voorbij gekomen?

Het leuke met patina is dat ik een poos kan kijken naar zo,n plaat en wijzers en me afvraag na hoe veel tijd de verkleuring is ontstaan en onder welke omstandigheden.
Er wordt gezegd dat het vaak ontstaat door fabricage fouten,althans dat lees ik weleens
Eigenaardig is het in mijn opinie dat een fabrikant een model uitbrengt dat er uitziet alsof het verouderd is omdat daar waarschijnlijk veel vraag naar is .

Cool, waar vind je zo iets?

Ik ga niet in op het waarom, want ieder zijn eigen ding.
Op mijn werk hebben we een UV kast om producten snel op veroudering te testen. Misschien dat zoiets ook wel toepasbaar is op de wijzerplaat en krijg je een egale patina. Afhankelijk van materiaal.

Nee althans voor mij niet.
Maar daar is iedereen verder vrij in.
De herinnering aan de deuken en krassen maken het voor mij een persoonlijk verhaal dat bij een horloge hoort.

Disclaimer: ik draag mijn horloges ook gewoon en kan prima leven met krasjes en butsjes

Nice. Heb je nog foto’s?

Tegenwoordig heb je hetzelfde met de bronzen horloges. Die gaan uit zichzelf verouderen door het dragen. Ik vind het best mooi.

Ik zag hier een oude Polar met beige verkleurde indices.
Die contrasteerden prachtig met de witte plaat. Ik zou zonder bezwaar de moderne witte indices aankleuren met verf, zelfs als de lume-eigenschappen slechter zouden worden!

Ziet er erg goed uit!

1 like

Een tijdje geleden heb ik me daar eens aan gewaagd:

:stuck_out_tongue_closed_eyes::rofl::rofl::rofl:

1 like

Deze maakte ik een paar jaar geleden. Waren nog best liefhebbers voor. Mijn mini Dremel en aansteker had ik er voor nodig. En hij werkte nog…