Sinds kort ben ik eigenaar van een Longines Hydroconquest Ceramic. Enkele dagen geleden zag ik dit horloge te koop staan en was meteen fan! Ik had niet gedacht dat ik ooit een “blacked out” horloge zou kopen, maar deze is mijns inziens erg bijzonder. Een keramisch horloge, in dit geval ZrO2, is krasbestendig en bikkelhard! Daarnaast weegt het relatief weinig. Dit materiaal wordt onder andere ook door Omega en IWC gebruikt. Het enige dat in feite mis kan gaan zijn krassen op de AR-coating op het saffier en als hij een flinke klap op de straat maakt op de verkeerde plek: dan kan er wat afbreken. Maar die kans is gelukkig klein. Het glas is tevens voorzien van meerdere lagen AR-coating aan de binnenzijde én aan de buitenzijde. Dit zorgt voor een prachtig effect waarbij de zwarte wijzerplaat soms richting blauw gaat in bepaald licht. De rubberen band met vouwsluiting, inclusief microverstelling, zit erg comfortabel en maken dit horloge geschikt voor iedere uitdaging! Eén klein minpuntje: keramiek is erg gevoelig voor vegen, dus op de foto’s zal daar wel wat van te zien zijn. Ik ben er heel blij mee en daarom wilde ik het jullie niet onthouden om te delen in mijn vreugde. Bij deze een aantal foto’s die ik zojuist gemaakt heb en een wrist shot van gisteren. Dank voor het lezen!
Prachtige klok dit. Met ook een dikkere, meer prominente bezel. Kan het dat dit een tijdelijke limited productie was? Op de site van Longines zijn de ZrO2-modellen niet meer te vinden…
Hoe dan ook, gefeliciteerd en heel veel plezier met deze mooie NA!
Prachtige Longines, zeker deze bijzondere uitvoering! Op het forum blijft de HQ altijd een wat ondergeschoven kindje, maar persoonlijk kan ik deze zeer waarderen. Geniet er van!