NA: MantaManta en een zee-egel

Beste HF’ers,

We gaan het hier niet hebben over mijn nieuwe 3e hands Opel uit de gelijknamige legendarische cultfilm, of over het lang gewenste vervolg daarop, maar over horloges natuurlijk…

INTRO
Nog niet zo heel lang geleden stuitte ik op mijn zoektocht door het dark web op het HF Seiko mod topic. Ik was nog geen HF lid en er ging een nieuwe wereld voor mij open: er zijn nog veel meer horloge gekkies met variërende afwijkingen en je kan je eigen limited edition horloge samenstellen! Hoe cool is dat?!
Wat nou als ik ergens een losse wijzerplaat en onderdelen bestel en zelf iets ga knutselen? What Could Possibly Go Wrong?

Vol goede moed en niet gehinderd door enige kennis van zaken ging ik aan de slag and entered the rabbit hole of Seiko mods. Wat volgde was een schijnbaar eindeloze reis door virtuele winkels vol Seiko mod onderdelen en de meest uiteenlopende foto’s en filmpjes van (imho) geslaagde en mislukte Seiko mods. Keuzes, keuzes, keuzes…
Ik raakte het spoor naar de gewenste perfecte mod volledig kwijt en lag ‘s nachts wakker van zowel inspiratie als frustratie. Voor een horloge. Een Seiko.
Ik citeer even uit de bedank mail van de firma Watch and Style na weer een bestelling:
“Modding your watches can be fun and a pain at the same time. But whatever happens, Watch and Style will be here for you in your watch modding journey - both good and bad times.” Dat dus.

Om een lang verhaal kort te maken; aan het einde van de rit had ik genoeg ideeën en meer dan genoeg onderdelen voor minimaal drie horloges…:upside_down_face:

Een NA topic met alleen tekst zal op dit forum geen likes grossieren. Daarom, plaatjes van de nieuwe aanwinsten met een muziekje erbij voor de sfeer.

OCEAN BLUE MANTA
De mooiste wijzerplaat uit de Seiko Save the Ocean serie (imho): ref. SRPE39 King Turtle.

Macro foto van het origineel (niet mijn foto):

DARK BLUE MANTA
De op één na mooiste wijzerplaat uit de Seiko Save the Ocean serie: ref. SRPF79K1 Samurai.

Macro foto van het origineel (niet mijn foto):

ZEE-EGEL
Loerend naar plaatjes kwam ik fraaie mods tegen die geen Seiko SKX007 bleken te zijn maar de SNZF17 Sea Urchin. Toen ik een originele wijzerplaat in de aanbieding langs zag komen kon ik deze natuurlijk niet laten liggen.

Work in progress: de zee-egel naast een originele Seiko SNZF15 Sea Urchin

Lume shot:

Groepsfoto:

SLOT
Potverdikkie, wat ben ik blij met deze nieuwe aanwinsten! Ik overweeg zelfs om een 2e HF account aan te maken om mezelf een dik verdiende like en een ronkende review te geven. Daar heb ik wel een ban voor over.
Alle credits voor het bouwen van deze mods horen echter te gaan naar @Mipnick. Zonder zijn enthousiaste inbreng, geduld, kennis en kunde was dit project gewoon een stapel bakjes met onderdelen gebleven.

Want, eerlijk gezegd, ik ben er gewoon te lomp voor. Een bandenwissel zonder schade is al een hele opgave. Tevens dank aan Mister Limited voor het leveren van de OEM Seiko onderdelen.

Wat een ontzettend leuk forum is dit toch. Actief, informatief, behulpzaam en betrokken, verdomd veel te mooie plaatjes, plezant, en toch: hoe pervers…
Werkelijk alle facetten van de horlogehobby c.q. koopverslaving worden gefaciliteerd.
Zes maanden lid en zes horloges plus een stapel bandjes rijker. Ik kan mijn draai wel vinden in de horloge hobby :wink:

DISCLAIMER
Het gaat in deze post niet om Seiko mods of Seiko builds; daar waar Seiko op staat is OEM, de rest van de onderdelen komt ook uit Azië.
Klachten over de uitlijning of andere bouwfauten? Graag een PB naar @Mipnick.

Als Mipnick het al niet gezien heeft, dan zit het gewoon goed.

Ik zie deze oefening als spelen met LEGO; niks mis met het origineel, maar het is minstens zo leuk om zelf iets creatiefs te doen!

49 likes

Kijk, fijn dat je er blij mee bent! Waren leuke bouwprojecten :grin:

3 likes

Top film!

1 like

Leuk verhaal. En ook goed om te lezen dat ik niet de enige ben, die maar horloges en bandjes blijft kopen (8 maanden lid, 12 nieuwe horloges, 4 Wostoks, 4 Vintage). En er ligt een doos schroothoopjes klaar om fijn uit elkaar techalen en weer te monteren.
Mooie seiko’s trouwens.

1 like

Mooie klokjes. Veel plezier ervan.

Leuk, he? Modden

2 likes

Heel erg tof, leuk topic om te lezen ook :+1:

1 like

:rofl: fantastisch dit!!! :rofl:

Blijf maar komen met de ideeën, want de resultaten mogen er zeker wezen!

Ik zou keuzestress krijgen met ineens drie horloges rijker :joy: maar in ieder geval veel draagplezier!

1 like

Proficiat, geniet ervan

En nu nog een Manta Manta der Film 3 momentje creëren dat je eerst de kast vol piest, met druppels aan de pols een dag of wat rondloopt en dan zelf het glas erin perst door er met veel geweld erop gaat beuken. (dit begrijp je enkel na de films gezien te hebben)

1 like