NA: Masters of the Marine, who left the fridge open?

Gefeliciteerd met de aanwinst en bedankt voor de geschiedenisles :sunglasses:

Wat de band betreft: wat bedoelde je precies met…

1 like

Gefeliciteerd! Mooie klok en leuke introductie. Staat bij mij ook hoog op het lijstje….

1 like

Mooi verhaal, prachtige foto’s en een geweldig horloge! Gefeliciteerd :star_struck: :ok_hand:

2 likes

@Fate_Amenable_To_Change, ik vind je een kanjer - vanwege je keuze voor deze frisse en eigenzinnige, prachtige Marinemaster van Seiko, plus het gegeven dat je (gelukkig zéér on-Nederlands) je keuze voor dit toch zéker als horloge-fenomeen te betitelen waarde-uurwerk hebt gebaseerd op je onderbuikgevoel én vanuit je hart ingegeven, púúr op gevoel en zicht van deze Seiko-parel !!!

Van Harte Gefeliciteerd met je NA, Fate en je bent geslaagd en hóe … :smiley: :cool: :sunglasses:. Deze holy grail der Seiko grails ja je never meer wegdoen, of ook maar vergéten: dat kan (je) gewoonweg niét !! :hugs: :wink: :grinning:

2 likes

Altijd leuk om lezen de NA topics van jou :+1:
Veel draagplezier!

1 like

Dank voor het mooie verhaal bij deze rete coole NA

1 like

Gefeliciteerd!!
Toffe skin diver met een lekker kleurtje, mooie foto’s ook!
Dit is een duiker met een top afwerking en formaat :+1:.

2 likes

Oei, bijna de start van de marathon met ‘ons Sifan’ gemist door de lap tekst en strakke foto’s. Mooi topic zo voor een prachtige NA!

1 like

Van harte geniet ervan

1 like

Ik heb nog even bij Seiko gekeken, en zij kunnen helpen:

Het is waar dat ik hem blind kocht, maar ik had eerlijk gezegd ook goed naar de maten gekeken. :wink:

Thanks heren!

Ik kan zeggen dat dit in het handje wel significant anders is dan zelfs de SPB’s, hoe goed die verder ook maar in elkaar mogen zitten. Ik beveel hem echt van harte aan.

Gelukkig gaat het om de finish, en duurt zo’n race toch al gauw twee en een half uur, toch?

4 likes

Mooi…(heel) jammer van de plaatsing v/h datumvenster :frowning:

Van harte proficiat met je nieuwe aanwinst.

Leuke introductie ook. Weet ik weer wat meer van de geschiedenis van de duiker van seiko.

Maar tjonge wat een prijskaartje hangt er aan je nieuwe aanwinst. Door als die verkopen om dit te verwezenlijken wilde ik toch even weten wat deze duiker nou eigenlijk kost,
Dat is geen kattepis. :sweat_smile:

Nogmaals geniet van harte!

1 like

Van harte met deze schoonheid. :fire:
Met deze prachtige kast en vooral lugs zou ik ‘m ook eens op leer proberen.

De datumplaatsing is perfect en heeft al vele jaren mijn voorkeur vanwege de symmetrie.
Minpunt, voor mij, is (het gebrek aan) aansluiting van de bracelet. Ik vroeg me af of deze er wel bij hoorde.
Nogmaals: leer!

2 likes

Heren, ik heb nog even met de camera zitten pielen.

De band heeft veel rek / rammelruimte. De schakels zijn dus kort, rond, en de hele band draagt luchtig. Zie hier een foto van de curve / ruimte die er in zit:

De oplettende burger ziet dus dat de end-links niet los zijn, maar gewoon een integraal deel van de hele band. Dat vind ik überhaupt al een upgrade. Dan het articuleren…

C110A333-1D97-41F9-BFAA-B4F678E6472C_4_5005_c

Als je de band in een hoopje laat zakken buitelen de schakels vrolijk links- en rechtsom over elkaar heen omdat er dus ruimte is. Dat is een “fully articulating bracelet” zoals men het mooi noemt, in schril contrast tot m’n Cartier bracelet die altijd in een boog blijft staan en dus niet plat te vervoeren is tenzij je 'm van de kast trekt.

17556008-E2EE-4D7D-81F7-E3463C8D018A_4_5005_c

De sluiting is best lang, maar de wet-suit extension geeft een flexibel knikpunt in de clasp waardoor hij niet lang draagt. Hij is ook veel platter en ranker dan wat ik ooit op de Baby Tuna en Stargate had. Oppervlakkig ziet hij er dus uit als een Monster bracelet sluiting, maar ergonomisch bekeken is dat niet zo.

kun je er overigens van alles op klappen. Hij vreet ze allemaal, doet het goed en comfortabel op NATO, Single pass en rubber. Ik heb geen gepast leertje liggen, maar hier een bloemlezing:

Ook het noemen waard: De kast en band zijn geen blank staal. Er hangt een hele lichte zweem van grijzig gunmetal overheen. Waarschijnlijk is dit de coating. Dat manifesteert zich ook bij de SPB317 die er qua metaal ook fantastisch uitziet. Dit is volgens mij geen normaal 316L staal.

Dank je.

Nee. Dat is hier briljant, net als bij deze twee horloges:

Ik ben echt helemaal om. Hij is er als je 'm nodig hebt, maar zo lang je hem niet zoekt verstoort het de balans totaal niet.

Ja, goedkoop he? Ik bedoel, dit rent qua afwerking en visuele stimuli gewoon rondjes om een Submariner, en hij is maar 3400 ballen. Ik snap niet hoe ze het er voor doen bij Seiko, als ze me hadden verteld dat dit een horloge van 5000 ballen was had ik ook ze grif geloofd.

Voor mij is het perfect. De aansluiting loopt weliswaar niet vlak en gelijk met de lugs, maar hij past op één of andere manier wel. Het is een harmonieus ontwerp op bracelet wat, als je 'm om klapt, voor je gevoel zo “hoort”. Ik kan me geen andere links voorstellen die het ontwerp niet meer doods of klinisch zouden maken. Dan nog liever een rechte link.

8 likes

:thinking:

Die staan dan ook niet op mijn verlanglijst…
Maar dat hoeft ook niet.

Mooie aanwinst!

1 like

Mooi stuk, deze MM stond al op mijn radar, was wat huiverig door het 6L binnenwerk, maar ben helemaal om.

1 like

Zeer mooie na. Je wordt er hebberig van als je alle foto’s ziet, mooie facetten heeft deze kastvorm :ok_hand:t2:

Loopt de bracelet nog tapered naar de clasp? B.v. van 20mm naar 18mm.

Wel jammer dat je de oude Marinemaster een baksteen noemt :cry: :rofl:
Het is een baksteen op kleine polsjes.
Duikers moeten kleiner, platter.
Maar een duikhorloge kleiner dan 39mm is toch ook geen gezicht :smile:

Proficiat en heel veel draagplezier van dit mooie horloge :+1:t2:

Nog een foto van mijn baksteen :grimacing:

9 likes

Van harte gefeliciteerd!

Mooie foto’s weer👌

FTFY :point_up_2:t3:

Wat was ik blij toen ik die monsterlijk grote sluiting vervangen heb voor eentje met on-the-fly micro adjustment

Dat is idd de Diashield coating. De wat duurdere Seiko’s hebben dat, ook op de band.
Dat is het enige nadeel van het vervangen van de clasp, daar zit een tintje verschil in.

2 likes