Indrukwekkend zoals gewoonlijk!
Waarom in hemelsnaam, joh?
Voor mij is het inmiddels een trio met 6Lxx uurwerk. Prachtig uurwerk. Niet alleen qua platheid, maar ook qua kroongevoel en accuratesse zeker analoog aan een ETA 2892, en die heb ik hoog zitten, in tegenstelling tot de 2824.
Exact dat. Van 20 naar 18mm.
Gelukkig is hij aan de kast 38,5mm. Maar mijn Serica die ik nog heb is ook nipt 39, en ik zou m’n hand er niet voor omdraaien (om @TagEd weer te kunnen zien in het Squale Café) om de SPB317 weg te doen ten faveure van een 38mm Super Squale.
Van voren bezien prachtig! Het begint, net als bij de BB Pro GMT, voor mij bij de zijkant, dat ik het wat minder vind worden. Want ja, 45x50x15. To each his own, zeg maar.
Ik zeg je, hij is dunner. Voor mij dikke prima, draagt comfortabel. En ik ben een enorme zeikerd als het daarop aankwam, dus als dat verkeerd voelde lag hij er al lang af, desnoods met een dremel.
Prachtig stukje en foto’s weer Chris! Deze ziet er heel fraai uit met de vele facetten op de kast en de prachtige wijzerplaat. Maar ik heb je vaker ultieme Seiko duiker horen zeggen meen ik…
Yup. Los van mijn SPB317 riep ik het ook hier van:
Sterker nog, dat stond in de titel van m’n NA topic. Maar ja, te groot, te lomp, en moeilijk te combineren qua kleur.
De twee duikhorloges die het het langste ooit hebben volgehouden bij mij zijn grappig genoeg deze twee:
En ik blijf de OG Mini Turtle een super fijn Seiko duikertje vinden. Echt heel prettig. Als de Squale Ocean 1521 er in een 39-40mm kast was die 12mm hoog was was dat ook een totale insta-buy.
Ik vermoed dat de SPB317 er dus uit gaat, en dat ik uit balorigheid nog wel eens een Super Squale kon halen, omdat een mens een Squale met dubbel logo moet hebben.
Gefeliciteerd met de mooie NA!
En bedankt voor een geschiedenislesje Marinemaster, leuk om te lezen.
Ik heb eigenlijk helemaal niks met duikers, maar je zou er zelf helemaal enthousiast van worden, na je hele uiteenzetting!
Zeer fraaie aanwinst, zeer weloverwogen voorstelling. Daar kan alleen maar bijzonder veel draagplezier uit voortkomen. Dat je 'm lang mag dragen!
Ha, fantastisch. Je hebt voor de blauwe gekozen en dat snap ik helemaal.
Verder is alles er al zo’n beetje over gezegd.
Proficiat en dank ook weer voor je uitgebreide verhaal.
Je bent altijd welkom, man!
Enne, sowieso goed idee!
Naast een witte Serica en Santos voelde dat een beetje als overkill, zeker aangezien er een witte Ferrovie dello Stato aan zit te komen.
Schitterend horloge! De afwerking en wijzerplaat zijn super mooi gedaan bij dit type, En de kleur is ook geweldig in verschillende licht omstandigheden!
Geniet van de nieuwe aanwinst!
Mooi geschreven weer. Leuke aanwinst. Severus aproves
Mooie aanwinst! Gefeliciteerd man.
Enig wat ik vreemd vindt aan dit model is de gele tint van de lume indices. Er bestaat toch ook gewoon blauw getinte lume verf?
Als het veranderd zou moeten worden, dan graag wit. Met blauwe lume had ik hem niet gekocht. Dat verdwijnt, en het wordt te veel blauw. Crispy white had hem wel wat steriel gemaakt maar ok.
Bijzonder fraai in looks en maatvoering, van harte!
Gefeliciteerd en geniet ervan!
Tsja die sluiting kan beter m.i. met een investering van 4 tientjes.
Dank voor dit mooie topic en van harte met je NA
Heel mooi horloge. Deze zou ik wel een keer in het echt willen zien. Dit is er één om verliefd op te worden denk ik.
Gefeliciteerd met deze aanschaf.
Prachtig horloge. Deze zou ik ook nog wel willen hebben.
Dank jullie wel, heren!