NA: Maurice Lacroix Pontos Date 6 - Youngtimer met Vintage Vibes

Wat vinden jullie hiervan?

In mijn ogen passen dit soort oil waxed JPM banden bij youngtimers en nieuwere “updressed” field- en toolwatches, en Speedmasters natuurlijk. Stoer, robuust en met een soort patina na een aantal weken gebruik. Niet voor niets zijn deze banden populair. In natte omstandigheden is het niet ideaal, maar met quick release zo gewisseld - onderdeel van draagplezier met één horloge.

Op vintage horloges is het vaak niet periode correct, maar het brengt wel karakter met zich mee.

3 likes

Ziet er goed uit. die band past in mijn ogen prima bij het klokje.

1 like

Prachtig horloge! :ok_hand: Geniet ervan ! :slightly_smiling_face:

1 like

Erg fraai, ik moet zeggen dat ik eerst even moest stilstaan bij dit stuk, daarna kwam de bewondering. De tweede blik zorgt ervoor dat je de tijd neemt om het even in je op te nemen. Steeds mooier wordt hij dan. De zeer mooie stoere toolwatch plaat vind ik in combinatie met de zachte vormen van de ingetogen kast een erg mooi stuk maken.

Toppertje, veel plezier ermee
:kissing_heart::ok_hand:t3:

2 likes

Wow, wat een mooie reactie @PaulusB, dat waardeer ik enorm. En ik snap helemaal wat je bedoelt. Precies dat wat jij ziet ervaar ik als het plezier van dit horloge. Het was geen liefde op het eerste gezicht, het raakte me wel en moest daarna groeien.

1 like

Ziet er uit als een goed draagbaar horloge.

Canvas staat er iig goed bij. Leer vind ik minder. Benieuwd hoe een bonklip hem staat.

1 like

Op één van de mooiste 20mm bandjes die ik heb: Hasnobounds Babele met linnen structuur.

Geen idee waarom ik deze nog in de verpakking had zitten, achterin de 20mm lade… :face_with_peeking_eye:

5 likes

Precies dat, en het off-beat MLC triggert je daarna. De vintage style in die tijdsgeest bij MLC was zachter, ronder, chique. En hier zet de plaat zich daartegen af, in de ronde, stepped lugs-chique kast met sierlijke hands, alsof het niet klopt, maar dan op een mooie manier. Heeel gaaf
:kissing_heart::ok_hand:t3:

1 like

Erg mooi horloge, zag hem bij de youngtimers ook al voorbij komen :clap:

Leuk, want met Maurice had ik eerder niet zo veel maar deze bevalt me wel. Ik vind het een lastig merk, geen idee wat voor een gevoel ik er bij heb. Vooral omdat ik de geschiedenis niet ken dus dank voor deze les :pray:

1 like

Cool. Mooi. Mooi van proportie. Mooie kast. Maakten ze zo maar meer horloges, voor de heren-avonturier. Hulde.

1 like

Gefeliciteerd, tof horloge met een prima kastmaat👌🏽 Draag hem met plezier.

1 like

Dank jullie wel voor de positieve reacties! :pray:t3:

Hij is nog niet van de pols geweest.

1 like

Hele mooie ML! Gefeliciteerd!

1 like

Ik kan hem jou zeker aanraden, krijg je echt geen spijt van!

Welk type is jouw ML eigenlijk?

1 like

Goed om te horen Eric. Dit is ref. nr. 68775-6705, een Pontos Date (6).

Heel erg mooi, gefeliciteerd!

1 like