NA: Mido

Onlangs besloten dat ik wat extra kleur wil toevoegen aan de verzameling. Hoewel de kleur niet 100% vast stond, was groen wel een kleur waar ik veel naar zat te loeren. Hierover ook een topic gemaakt, Welke groen moet ik doen?

Vanochtend met vrouwlief en jongste dochter op naar Culemborg om een bezoek aan Bouman te brengen. Blijf het toch een heerlijke zaak vinden. Leuke mensen met veel passie, kennis en kunde.
Daarnaast hebben ze gewoon heel veel liggen daar, zodat je uitgebreid kan kijken en passen. Want ja, passen is toch het beste.

Vooraf had ik de volgende horloges op het oog:

Hamilton Khaki Field

Tissot Gentleman

Seiko Presage

Eenmaal aangekomen kon het struinen langs de vitrines lekker beginnen en werd er direct ook meegedacht. Zo werd ook de Mido Oceanstar er bij gepakt. Tja, een duiker. Ik weet het niet. Vind ze wel mooi, maar niet echt voor mij. Ook mijn vrouw is er niet direct kapot van. Maar, ik wil tóch eens passen en kijken.

Toen zijn we rustig gaan zitten en kreeg ik gelijk de Mido in handen. Wow, wat is die mooi! Prachtige wijzerplaat met die golfjes er in. Mooie kleur groen en een keramische bezel.
Daarna de andere horloges ook nog even gepast, maar de keuze was eigenlijk direct al gemaakt. Niet alleen vind ik het een prachtig horloge, maar ook een merk dat je in Nederland niet zo vaak tegenkomt. En ja, ik vind het dan ook wel weer leuk om wat verschillende merken in de verzameling te hebben.

Eenmaal de keuze gemaakt, vroeg mijn vrouw of ze toevallig ook kinderhorloges hebben. Eigenlijk niet echt, maar er lagen er nog wel een paar werd gezegd. Dus ook dochterlief mocht passen en heeft niet 1, maar 2 horloges van Bouman gekregen én een extra bandje. Letterlijk, als een kind zo blij.

En nu, the pictures.

78 likes

Prachtig horloge met een hele fijne kleur en wijzerplaat. Heel veel plezier toegewenst met je aanwinst!

Mido is inderdaad een merk wat je niet veel ziet. Ik vind de Ocean Star GMT een prachthorloge, maar helaas veel te groot. Ik hoop dat ze die in de toekomst in een wat bescheidener formaat gaan uitbrengen.

2 likes

Gaaf horloge! Ik begin duikers ook steeds meer te waarderen. En leuk dat je dochter ook een NA heeft.

1 like

Mooie aanwinst! Goede keuze

1 like

Ik weet natuurlijk niet jouw polsmaat, maar zelf heb ik 17.5 cm en deze 42.5mm valt daar eigenlijk heel mooi op.

1 like

Sympathiek merk! Gefeliciteerd met de aanwinst

1 like

Ja, het heeft bij mij ook een tijdje geduurd. Komt ook doordat een hoop duikers toch wel heel erg groot en dik zijn (he, ik ben dus zelf ook een soort duiker :wink: ) maar deze Mido is wat meer bescheiden qua formaat en uitstraling.

Hoi Simon @anon75976835EV, leuke NA maar nog leuker natuurlijk die Mido en dan nog wel een duiker. Uiteindelijk moet je een horloge om de pols zien en dan pakt hij/zij je of niet. Leuk al die adviezen die je kreeg en uiteindelijk zat daar geen Mido tussen :wink:.

Maar moet jou en JE DOCHTER natuurlijk feliciteren met de horloges , je dochter zelfs 2, toe maar :smile:. Natuurlijk wens ik jullie beiden veel draagplezier :ok_hand: :+1:. Wel zeggen tegen je dochter he dat HF leden haar ook feliciteren met haar horloges :wink:. Simon, we moeten toch eens een keertje afspreken, lijkt mij wel leuk, wat jij?

1 like

Ja, ik heb niet echt dikke polsen dus voor mij zijn duikers vaak te groot.

2 likes

Hoi Ferry,

Dank je wel. En klopt helemaal, eenmaal om de polst weet je gelijk of het een match is of niet.
Hoewel de Tissot echt een mooi horloge is, kreeg ik er niet gelijk dat wow gevoel bij.

Haha, ga ik zeker tegen haar zeggen. Ze begon al gelijk dat ze, net als pappa, morgen gaat wisselen.

Lijkt mij hartstikke leuk om eens af te spreken.

1 like

Nee dan wordt dat wel lastiger inderdaad. Nu hebben ze ook een Mido in een 40.5mm uitvoering, wellicht dat die qua maat iets beter past

2 likes

Gefeliciteerd! Mooie, originele keuze! En een uurwerk met lekker veel power reserve, da’s altijd fijn.

Geniet ervan!

1 like

Ik doel op dit horloge met een diameter van 44mm:

Ik heb zelf kleine 16,5cm polsen dus veel horloges zijn voor mij al snel te groot en vanwege mijn lengte ogen 36mm horloges dan weer te klein.

2 likes

Een prachtige ocean star :star_struck:

1 like

Die is erg mooi inderdaad. Heb je ook de Tissot seastar gepast?

1 like

Prachtig horloge, Mido is een minder bekend pareltje in Nederland. Prijs kwaliteit is ongeëvenaard.

1 like

Heel tof! Geniet ervan!

1 like

Ohja, die is inderdaad wel een stukje forser. Dat zou ik qua maat ook niet kunnen hebben.

Niet gepast, wel gezien. Vond deze iets rustiger ogen. En voor een eerste duiker was dit al heftig genoeg :joy:
Maar die kleur van de Tissot is ook wel ontzettend mooi

Oké, misschien word de seastar wel mijn volgende NA.

1 like