Mooie speedmaster geniet er van past mooi op de pols .
Gefeliciteerd. Lange reis, leuk resultaat. Mooi dat je het gewoon kon doen, dus ook mooi dat het je goed gaat.
Prachtig horloge! Ik ben ook heel erg gecharmeerd en heb een zwak gekregen voor de Speedmaster. Mooi zo’n route er naartoe! Des te groter je glimlach naar dit horloge toe. Geniet ervan
P.s. welke polsmaat heb je? Ben even benieuwd want vind de 38mm wel erg tof.
Prachtige NA, gefeliciteerd. Staat je goed. Mooi om de reis ernaartoe te lezen. Maakt het des te leuker. Geniet van je mooie Speedmaster
Als “kind” had ik al wat met horloges. Op vakantie naar Lugano zou “het” er dan van komen, de “Mexico” van Omega, die onder de pols gedragen moest worden…stoer dus!!
Mét chronometer erin, want als autosportfan mocht die niet ontbreken.
In Lugano woonde kennissen van mijn ouders die mijn vader had helpen onderduiken in de oorlog in Soest. Mevrouw Benda, bleek in de grote Omega winkel gewerkt te hebben en hoorde over het te kopen horloge en zou wel meegaan…
Misschien zou er nog wat korting geregeld kunnen worden…!?
In de etalage stond een grote “stand-up” van een astronaut met daar in een Speedmaster…de heilige graal van de horloges toen! Toen naar binnen en …daar gaan mijn jeugdige herinneringen de mist in want ik kwam buiten met die Speedmaster om mijn pols.
De Zwitserse Franc was toen nog 0,85 gulden waard…(pff) en het afrekenen en wie wat en hoeveel er betaald is…maar ik heb “de Mexico prijs” betaald…want…ik had niet meer!!!
Net een servicebeurt bij van Baal in Naarden laten uitvoeren…en is weer als nieuw!!
Emotionele waarde heeft mij nooit doen besluiten om mijn Speedmaster “in de markt” te zetten.
Ben eerste eigenaar vanaf 1965 en mijn dochter is meer van gouden dingen…
Wie weet, moet het maar eens gebeuren…
Helemaal gelukkig mee
Zeker een aanrader, wanneer het eens voorkomt gewoon doen!
Thanks Menno
Precies! Thanks
Ik heb een pols omtrek van 16,5cm. Vind 't persoonlijk vooral prettig dat hij mooi binnen de uiteinden van m’n pols valt en niet oversteekt.
Hij is wat hoger, maar valt mooi weg op en in je pols
Thanks Arjen idd de reis en het verhaal maakt 't nog leuker
Speedmaster is een iconisch horloge, altijd houden in je collectie
Mooie aanwinst. Ben wel benieuwd waarom je het horloge op de foto’s zo ver naar voren draagt, tegen de hand aan. Dat is volgens mij niet de plek waar je een dergelijk horloge hoort te hebben zitten (geen enkel horloge eigenlijk). Een horloge hoort volgens mij om de pols, achter het botje dat een beetje uitsteekt aan de buitenkant van je pols. Zoals je het horloge nu draagt op de foto’s staat een beetje raar.
Verder natuurijk veel plezier ermee en groeten van een mede speedmaster fan.
Haha dit is de eeuwige discussie, volgens mij zijn er ook enkele topics met mensen die discussiëren over het dragen voor of na het botje.
Ik draag mijn horloge altijd iets losser, dus tijdens het dragen zal hij wel wat heen en weer schuiven voor en achter het botje. Maar als ik hem fotografeer vind ik dit persoonlijk makkelijk en prettig.
Ook een hele mooie, idd heerlijk van genieten die speedys
Ik heb mijn opmerking van enkele jaren geleden nog teruggevonden, hieronder de link
Wat heb jij gepast? - 992 van Seumpie2
Thnx, genietenervan doe ik zeker.
Gefeliciteerd! Leuk verhaal en mooie maat, deze!
Hier een linkje over het dragen van een horloge.