NA: Ming 17.09 Blue

Mooie, aparte verschijning. Geniet ervan!

1 like

Proficiat, mooi horloge en bedankt voor de informatie.

1 like

Ronduit een schitterend horloge. :ok_hand: Van harte gefeliciteerd en heel veel draagplezier gewenst! :tada:

1 like

Prachtig, hoor :ok_hand: Gefeliciteerd met de aanwinst!

Het patroon op de wijzerplaat lijkt geïnspireerd op het patroon van pitten op een zonnebloem?

1 like

Zonnebloempitten? Ik hoop het niet. Straks wordt het nog samengeperst en er zonnebloemolie van gemaakt :joy:

Volgens de website van Ming is dit een Clous-de-Paris patroon.
Wat Monochrome watches dan weer omschrijft als:
A guilloché (or embossed) pattern on a watch dial that forms a series of small pyramid-like squares. Also known as a hobnail pattern.
https://monochrome-watches.com/glossary/clous-de-paris/

Tsja, en guiloche betekent dan weer:
A decorative, labor-intensive technique using a rose engine (hand-operated lathe) that engraves intricate geometric patterns into watch dials, cases and even parts of a movement. Patterns include solar, barley, hobnail, sunburst and many more. Also known as engine turning.
https://monochrome-watches.com/glossary/?letter=g

Hopelijk geeft dat een beetje antwoord…

1 like

Krijg soms de indruk dat er meerdere namen zijn voor hetzelfde patroon. En dat ze met enige creativiteit worden toegepast. Wellicht onderwerp van een eigen topic. Want naast de rose engine is er ook een zogeheten straight engine die de niet circulaire patronen aanbrengt. Met het eerder aangehaalde veelzijdig gebruik van termen is dan de vraag of en straight engine een type rose engine is. Wordt vervolgd…

1 like

Eens.

Volgens mij is er ook al een topic over…

1 like

Gefeliciteerd , zeeeer mooi , enkel nen tik te klein voor mij , maar zo mooi in z’n eenvoud

1 like

Merci! Dat ga ik eens aangenaam doorspitten.

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst, echt een cool horloge. :male_detective:‍♂

7 likes

He wat leuk, een broertje! heb ik die eerder gemist op het Forum? Maar blijft gaaf!

1 like

En hier een recenter topic, wat ook leuk is.

En hier een artikel dat wat meer uitleg geeft over de soorten guilloche

2 likes

Gefeliciteerd met je prachtig en bijzonder horloge.

1 like

Misschien was het wel deze, ik heb de mijne ook nog niet langer dan een paar maanden :smile:

1 like

Zou zomaar kunnen. Overgenomen van een forumgenoot? En zat er een krasje op? Ja, dan heb ik die gemist. Maar die heeft wel mijn ogen geopend voor dit horloge!

1 like

Prachtig

1 like

Prachtige NA. Gefeliciteerd. Dank voor het delen van je uitgebreide verslag

1 like

Mooi Horloge maar waarom zo moeilijk.
Hij ligt toch ook al een half jaar in Maastricht in de etalage te koop.

1 like

Dank voor de tip. Maar dat wist ik niet, verscheen ook niet in mijn zoekopdrachten en ik woon er ook niet in de buurt, dus ja, dan maar moeilijk. Toch wel erg blij mee!

1 like

Even opgezocht en ben blij dat ik moeilijk heb gedaan, want dat scheelt nogal in prijs zeg. Echt duur. Dan begrijp ik dat die er al een half jaar ligt…