NA: Ming 17.09 Blue

Dank iedereen. Leuk die reacties. Ik zei al tegen mijn vrouw dat dit eigenlijk aanmoedigingen zijn om vaker nieuwe horloges te kopen. Die mening wordt alleen nog niet gedeeld… :wink: Maar dit horloge vindt ook zij cool en dat is zeker niet bij alles zo.

Anyway…

dank voor het delen. Leuk en interessant om te lezen en ook dat hij dus al vroeg deze stijl heeft bedacht.

2 likes

Heel mooi en bijzonder horloge!
Heel veel plezier ervan!

1 like

Prachtig! Zowel je verhaal als het horloge!

Geniet er van!

1 like

Heel bijzonder horloge! Goed verhaal en dito foto’s. De platvis echt super trouwens. Gefeliciteerd en veel plezier ervan.

1 like

Prachtig horloge. En mooi verhaal. Veel plezier met dit kunstwerkje.

1 like

Gaaf ding hoor

1 like

Wat een prachtig horloge! Veel plezier ermee!

1 like

Mooie, aparte verschijning. Geniet ervan!

1 like

Proficiat, mooi horloge en bedankt voor de informatie.

1 like

Ronduit een schitterend horloge. :ok_hand: Van harte gefeliciteerd en heel veel draagplezier gewenst! :tada:

1 like

Prachtig, hoor :ok_hand: Gefeliciteerd met de aanwinst!

Het patroon op de wijzerplaat lijkt geïnspireerd op het patroon van pitten op een zonnebloem?

1 like

Zonnebloempitten? Ik hoop het niet. Straks wordt het nog samengeperst en er zonnebloemolie van gemaakt :joy:

Volgens de website van Ming is dit een Clous-de-Paris patroon.
Wat Monochrome watches dan weer omschrijft als:
A guilloché (or embossed) pattern on a watch dial that forms a series of small pyramid-like squares. Also known as a hobnail pattern.
https://monochrome-watches.com/glossary/clous-de-paris/

Tsja, en guiloche betekent dan weer:
A decorative, labor-intensive technique using a rose engine (hand-operated lathe) that engraves intricate geometric patterns into watch dials, cases and even parts of a movement. Patterns include solar, barley, hobnail, sunburst and many more. Also known as engine turning.
https://monochrome-watches.com/glossary/?letter=g

Hopelijk geeft dat een beetje antwoord…

1 like

Krijg soms de indruk dat er meerdere namen zijn voor hetzelfde patroon. En dat ze met enige creativiteit worden toegepast. Wellicht onderwerp van een eigen topic. Want naast de rose engine is er ook een zogeheten straight engine die de niet circulaire patronen aanbrengt. Met het eerder aangehaalde veelzijdig gebruik van termen is dan de vraag of en straight engine een type rose engine is. Wordt vervolgd…

1 like

Eens.

Volgens mij is er ook al een topic over…

1 like

Gefeliciteerd , zeeeer mooi , enkel nen tik te klein voor mij , maar zo mooi in z’n eenvoud

1 like

Merci! Dat ga ik eens aangenaam doorspitten.

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst, echt een cool horloge. :male_detective:‍♂

7 likes

He wat leuk, een broertje! heb ik die eerder gemist op het Forum? Maar blijft gaaf!

1 like

En hier een recenter topic, wat ook leuk is.

En hier een artikel dat wat meer uitleg geeft over de soorten guilloche

2 likes

Gefeliciteerd met je prachtig en bijzonder horloge.

1 like