Goedemorgen deze morgen,
Met plezier mag ik jullie Naga - Time co. introduceren. Een Italiaanse microbrand. Vorige week binnengekomen en inmiddels een paar dagen om de pols.
Ik heb het horloge besteld toen ik nog op vakantie was en heb er dus even naar uit kunnen kijken. Het persoonlijke contact met Naga was erg prettig - ook na bezorging van het horloge was de eigenaar Spartaco geïnteresseerd in hoe het horloge bevalt en hij deelde ook nog wat primeurtjes. Deze persoonlijke touch weet ik zeker te waarderen. Deze komt ook terug in de verpakking;
Erg netjes met zowaar een zegel om de envelop te sluiten. Daar word ik wel blij van.
In de envelop vinden we een brief met een beetje bla-bla over hoe bijzonder het horloge is natuurlijk. Persoonlijk ondertekend. Draagt zeker bij aan de ‘unbox-experience’.
Eerste kijk
Binnen de verpakking vinden we een omdoos met daarin een hardplastic horlogedoos. Prima duurzame verpakking, die gaat nog wel even mee. Het horloge zit netjes in de stickers en er zitten wat kaartjes (garantie e.d.) bij. Al met al een compleet verhaal.
En dan natuurlijk waar het om gaat; het horloge. Het betreft de Naga 39. Een automaat van 39mm. Tot 100m waterdicht. Schroefkroon. Op de website staat dat het binnenwerk een 9039 is, dat moet dan een Miyota zijn volgens mij.
De mooie en comfortabele bracelet komt voort uit de filosofie van het merk; de Naga zijn mythologische wezens uit Azië in de gedaante van een slang of half mens/half slang. Natuurlijk worden deze wezens allerhande knappe eigenschappen toegedicht waaronder schijnbaar het bewaken van de tijd. De bracelet lijkt ook inderdaad op een slangenhuid. Draagt erg prettig maar geen microadjust - dat was met het warme weer wel lekker geweest.
De bracelet is netjes afgewerkt en dit ontwerp zie je niet zo vaak.
Keurige sluiting
Slangenhuid dus. Zit best lekker.
De dial heeft een hexagonprint en het blauw is wat ingetogen. Mede daardoor vind ik de wijzers/indices wel erg dominant. De tijd aflezen gaat daarmee prima maar ik vond zelf de dial iets ondergesneeuwd daardoor. In de zon ligt e.e.a. mooi op maar de fotos worden er niet per se mooier van.
Binnen
Buiten
Mede dankzij de bracelet maar ook door de geringe dikte (net geen 10mm) is het horloge erg draagbaar. Je voelt zeker wel dat je iets om de pols hebt maar het horloge glipt prima onder een manchet door en blijft nergens achter haken. Er is geen zichtbodem maar ‘gewoon’ een deksel. Wat mij betreft prima en dit zal ook bijgedragen hebben aan de beperkte dikte.
Er is ook gedacht aan de details - zelf vond ik het logo aan het uiteinde van de secondenwijzer een erg mooi detail en ditzelfde logo is te zien op de kroon.
Tot slot nog een fotootje uit het wild;
Al met al ben ik zeer content met mijn aankoop. Het is een veelzijdig horloge en draagt erg comfortabel. Eén nadeel is wel dat je er geen eigen bandjes aan kunt zetten volgens mij. Zo te zien lijkt het mij in ieder geval niet mogelijk. Nu heb ik mij wel laten vertellen dat er binnenkort ook een rubberbandje beschikbaar komt dus dat vergroot de mogelijkheden… Enfin; het horloge draagt heerlijk en heeft echt een eigen smoel. De persoonlijke aandacht van de eigenaar maakt de ervaring voor mij compleet.
Voor wie meer wil zien van Naga kijk even bij hen op de website: Naga Time Co. Watches – Naga Time Co. Orologi Shop
Dank voor uw aandacht en een fijne week gewenst.
Z