NA (net afgehaald) Longines 30ch 1949

Was al een tijdje op zoek naar een mooie gouden Longines, ik had ondertussen wel een Conquest gevonden maar zag nog een andere die onmiddelijk mijn ogen uitstak.
Een 30ch van 49.
Omdat ik daar niet zo bekend mee was en het misschien zelfs een redial kon zijn heb ik eerst eens mijn huiswerk gemaakt of liever gezegd geprobeerd.
2 dagen op het internet gezocht naar een lookalike, niks gevonden.
Info gezocht bij een paar leden op het Omegaforum, die dachten wel dat het een original was maar geen garantie lol.
Een van die mensen had een 30ch verkocht met een serienr 11 lager dan (mijn) horloge, maar die had een compleet andere dial dus twijfel alom.
Er was wel een extract waarin stond dat het horloge in okt 49 in Belgie geleverd was maar das geen garantie voor de dial natuurlijk.
Op het einde van de 2de zoekdag kwam ik op het idee de schrijver van het vintage Longinesboek,John Goldberger, eens te raadplegen die me bevestigde dat de dial ok was en omdat 30ch nog niet op de brug stond het een heel vroeg model was.
Verder leek op de foto die ik gekregen had of er ter hoogte van minuut 22 iemand met een bijtende vloeistof aan de wijzerplaat gezeten had want de 7 die in de nabijheid moest staan was weg en in de plaats een witte vlek.
Nog overwogen om de deal af te blazen maar besloot toch maar eens een ritje naar de verkoper te maken, was maar 250 km lol
Gisterenavond vond ik na 3 dagen zoeken toch nog een folder of doc waar dezelfde dial op stond, maar wel met een stalen case.
Dus werd er al een stuk geruster in. toch halve slapeloze nacht en vanmorgen vroeg op stap.
Daar aangekomen bleek het een erfstuk dat zeker de laatste 20 jaar niet gedragen was en daarvoor enkel bij speciale gelegenheden.
Tot mijn opluchting bleek de witte vlek niet op de dial te zitten meer veroorzaakt was door de lichtinval op enkele scratches op de plexi.
Lang heb ik niet getwijfeld en het 70 jarige oudje gekocht.
En of ik er blij mee ben ???
Domme vraag lol

Deze fotos zijn maar ff snel met het mobieltje genomen, komende tijd zal er wel een update volgen!

Foto gemaakt door de seller en het docje dat ik vond met zelfde dial op de achtergrond

2 slechte pics door ondergetekende

110 likes

Prachtig!! Van harte!

1 like

Wat een gaaf horloge, enjoy!

1 like

Heel, heel mooi

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd

2 likes

Dat is een prachtig staaltje horlogerie :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst!!

1 like

Wat een prachtig verhaal en dito horloge!
Dat Plexi, Wauw!!!

1 like

Dat is wel een heel fraai exemplaar. Gefeliciteerd

1 like

prachtig

1 like

Heel mooi met één van de allermooiste uurwerken ooit!

Geniet er van. :+1:

1 like

NC*, veel draagplezier!

*) No comments, zo prachtig dat ik sprakeloos ben…

1 like

Prachtig :+1:

1 like

Ja, deze is heel fraai! Van harte!

1 like

Mijn beste,

Proficiat!! Wat een beauty!!
Ik wens je er een langdurige polstijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Hoe heb je hem te pakken gekregen? :sweat_smile:

Heel mooi ding, gefeliciteerd ermee! :smiley::smiley:

1 like

Thanks, nooit gedacht dat ie zou antwoorden, via instagram

2 likes

Schitterend, al jaren verliefd op dit uurwerk. Ooit het uurwerk gehad, maar dan zonder kast. Iemand was zo wijs geweest die te verpatsen voor het goud. Deze kasten zijn niet te vinden, daarom het uurwerk ook maar verkocht. Maar ooit hoop ik een mooie 30CH of 13ZN om de pols te hebben.

Waar heb je hem eigenlijk gevonden? Ik kom ze eigenlijk niet tegen in Nederland.

2 likes

Heel mooi. Gefeliciteerd. En dat slechte van de zelfgemaakte foto’s, vind ik nog wel meevallen.

1 like

Puur toeval op Uhrforum, ik was de eerste met een reactie en de verkoper kreeg ontelbare reacties, maar verkoos op volgorde af te werken.

6 likes