NA: Nieuwe "occasie" Omega Seamaster gekocht, volg mee de reis naar de pols.

Allememachies wat een uitermate interessant draadje heb je hier gestart. Mijn complimenten en respect voor je keuze om het zelf te doen. Had je dit wel eens eerder gedaan? Gezien al je tools en ervaring zou ik zeggen van wel.
Ben erg benieuwd naar het vervolg en zal je ook nauwlettend volgen.
Heel veel succes en sleutelplezier aan dit horloge!

2 likes

Moet kleur bekennen… naast verzamelaar ben ik ook gecertificeerd horlogemaker voor Omega, Longines, TAG Heuer, … :face_with_peeking_eye:

15 likes

Je was toch op latere leeftijd aan de opleiding begonnen hé? Leuk om zien dat je er nog verder in gaat :muscle:

1 like

Zoiets dacht ik al :wink:
Goed dat ik dit weet…. Heb nog een longines Ultrachron :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wil je zeggen dat ik oud ben? Ben inderdaad op mijn 47 begonnen… een perfecte job om tot aan je pensioen te doen, en zelfs langer. :sunglasses:

Dat krijg je als je horloges verzamelt en techniek door de aderen vloeit.

15 likes

Oud draadje met foto’s hoe de tape geplakt wordt. Tape is te krijgen bij cousinsuk

2 likes

Nee hoor, valt reuze mee. Het is wel even werk maar de tape is dermate goed dat het slechts een kwestie van afplakken is.

1 like

Laatste stappen worden gemaakt…

Ik dacht te schrijven “ik kan bijna genieten van het horloge” maar beter is “hij kan bijna om de pols” want ik heb al elke keer genoten als ik er aan kon werken.

Binnenwerk is klaar, wijzerplaat kan er weer op en daarna wijzers plaatsen.

Enkel nog secondewijzer… mooie wijzerplaat en mooie wijzers, denk niet dat deze moet onderdoen voor Rolex.

Hij zit in de kast en is vastgezet met de kastplaatjes/schroeven en de kastring.
Nieuwe kroon, zo is hij zeker weer waterdicht en is het Omega logo weer scherp.

Nu nog afstellen, automaat er op en dan kan de kast dicht en getest worden op waterdichtheid. Wordt vervolgd…

43 likes

Waw zeg , waw en grote respect, toont maar idd weer eens hoe belangrijk een servicebeurt bij zo een horloge is
Om de hoeveel tijd moet je dat doen? , bij een co- axiaal geven ze toch altijd aan dat het minder frequent moet? Merk daar niet veel van als ik naar je foto’s kijk.

2 likes

Er zit nog veel tussen nooit gedaan en minder frequent, 10 jaar klikt mij wel de max.

2 likes

Oke dankjewel, ging toch twijfelen,…

1 like

Diep respect :zipper_mouth_face:

1 like

Weer aan de telefoon gekluisterd om dit draadje te volgen!! Heerlijk om te zien en te lezen dat het uiteindelijk weer een mooi en draagbaar horloge wordt.

1 like

Zo…

Hij is afgeregeld, loopt weer netjes… hij mag gesloten worden en op juiste kracht aangedraaid.

Dan is het tijd voor een waterdichtheidstest… 2x groen op 100m (10 bar), perfect.

Hij is klaar om gedragen te worden!

Eindelijk om de pols en daglicht…

Zo, dat was het voor mijn nieuwe NA… op naar de volgende.

99 likes

knap werk!! Proficiat! Zou het ook willen kunnen :sweat_smile:

1 like

Respect!

1 like

Wat een mooie reis, dat ziet er schitterend uit!!

1 like

Prachtig! Topic met veel plezier gevolgd!!

1 like

Prachtig gedaan. Hulde.

1 like

Keurig hoor. Nieuwe bezel erop en hij is klaar :grin:

Nog een overzicht van het afregelen in alle posities? Delta waarde etc.

3 likes