NA: Nieuwe "occasie" Omega Seamaster gekocht, volg mee de reis naar de pols.

Je snapt dat je dit voor het einde van de thread moet delen, toch?
Anders blijft het in ons aller achterhoofd spoken.
Geen tape? Zijn er soms speciale templates voor vanuit Omega? Of kan je de band ergens op inspannen, om vervolgens met een milimeter-smalle polijstschijf te werken?
Ok, wacht maar niet tot het eind, het jeukt nu! :rofl:

6 likes

We gebruiken vooral hittebestendige tape en veel geduld, maar voor bv Omega Constellation 95 zijn er templates die je kan gebruiken. En deze bestaan dan voor mannen als vrouwen model. (Verschillende grote schakels)

5 likes

Qua kleur lijkt het kapton tape.

1 like

@BMWX6M wat een genot om te zien, voor iemand met OCD geniet ik oprecht van het vakwerk!

1 like

Dit soort tape wordt voor deze doeleinden gebruikt.

https://www.cousinsuk.com/product/tape-protection-cousins

Succes met de service! Ik ben wel benieuwd naar wat details wat betreft smering van het co-axiale echappement :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ben perfectionist, goed is ook nooit goed genoeg. :wink:

2 likes

Deze mag helaas niet vrij gegeven worden van Omega, ik ga je dus moeten teleurstellen, dit is echt interne Omega keuken.

Klopt, dergelijke tape wordt gebruikt.

4 likes

Vakwerk hoor Koen. Dat wordt een hele lekkere daily voor jezelf.
Echte icoon ook zo kom jij ook in het rijtje naast Bond, Prince William en Biden :laughing:

6 likes

Vergeet Meewtje niet…:crazy_face:

OT: heel gaaf en lekker bezig!

10 likes

Dit ga ik volgen :ok_hand:
Het resultaat gaat af zijn :heart_eyes:

Ik na een volledig geserviced horloge zonder krasje me storen aan de krasjes van de bezel en persoonlijk zou ik hier toch opteren voor een nieuwe.

Benieuwd :+1:

1 like

:rofl: :+1:

2 likes

Allememachies wat een uitermate interessant draadje heb je hier gestart. Mijn complimenten en respect voor je keuze om het zelf te doen. Had je dit wel eens eerder gedaan? Gezien al je tools en ervaring zou ik zeggen van wel.
Ben erg benieuwd naar het vervolg en zal je ook nauwlettend volgen.
Heel veel succes en sleutelplezier aan dit horloge!

2 likes

Moet kleur bekennen… naast verzamelaar ben ik ook gecertificeerd horlogemaker voor Omega, Longines, TAG Heuer, … :face_with_peeking_eye:

15 likes

Je was toch op latere leeftijd aan de opleiding begonnen hé? Leuk om zien dat je er nog verder in gaat :muscle:

1 like

Zoiets dacht ik al :wink:
Goed dat ik dit weet…. Heb nog een longines Ultrachron :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wil je zeggen dat ik oud ben? Ben inderdaad op mijn 47 begonnen… een perfecte job om tot aan je pensioen te doen, en zelfs langer. :sunglasses:

Dat krijg je als je horloges verzamelt en techniek door de aderen vloeit.

15 likes

Oud draadje met foto’s hoe de tape geplakt wordt. Tape is te krijgen bij cousinsuk

2 likes

Nee hoor, valt reuze mee. Het is wel even werk maar de tape is dermate goed dat het slechts een kwestie van afplakken is.

1 like

Laatste stappen worden gemaakt…

Ik dacht te schrijven “ik kan bijna genieten van het horloge” maar beter is “hij kan bijna om de pols” want ik heb al elke keer genoten als ik er aan kon werken.

Binnenwerk is klaar, wijzerplaat kan er weer op en daarna wijzers plaatsen.

Enkel nog secondewijzer… mooie wijzerplaat en mooie wijzers, denk niet dat deze moet onderdoen voor Rolex.

Hij zit in de kast en is vastgezet met de kastplaatjes/schroeven en de kastring.
Nieuwe kroon, zo is hij zeker weer waterdicht en is het Omega logo weer scherp.

Nu nog afstellen, automaat er op en dan kan de kast dicht en getest worden op waterdichtheid. Wordt vervolgd…

43 likes

Waw zeg , waw en grote respect, toont maar idd weer eens hoe belangrijk een servicebeurt bij zo een horloge is
Om de hoeveel tijd moet je dat doen? , bij een co- axiaal geven ze toch altijd aan dat het minder frequent moet? Merk daar niet veel van als ik naar je foto’s kijk.

2 likes