Mag een fieldwatch geen bauhaus zijn? Max Bill draait zich om in z’n graf, zeg ik je! De wijzerplaat van de Nomos is overigens op papier donkerblauw, maar ik vind 'm eerder korrelig donkergrijs lijken.
Ze hebben er hier in de Domstad bij de lokale AD eentje liggen in de vitrine. Zit een kaartje bij waar €3000,- op staat. Beetje té voor mij. Wellicht komt er nog een keer eentje op HF voorbij in het blauw, maar zo te lezen gaat dat niet die van jou worden
Ik weet precies welke je bedoelt en heb er al meerdere keren naar staan kijken. Misschien dat ik m toch eens ga passen voor het passen. Alleen voor het passen. Echt! 🫣
Hoewel de ik nu toch ook weer aan het loeren ben naar wat misschien wel een beetje de “poor mans” versie van deze Seiko…
Hele dag die Alpinist in mijn hoofd gehad vandaag - is het enige horloge waar ik aan terug denk uit al die horloge die gekomen en gegaan zijn…nu moet ik er weer een hebben…kutzooi
Je bedoelt de old skool versie met kompasring, toch? Of heb je een andere op het oog? Er zijn erg veel toffe alpinisten. Sorry man, het was niet de bedoeling om je hebberig te maken.
Dit was sowieso een leuk topic. Ik wilde ome Rens nog even bedanken voor het schrijven van m’n nieuwe profieltekst, maar ik denk niet dat dat op waarde geschat wordt.
Yes! Deze blauwe is echt mooi! Ik moet weer even gaan passen en meten. Hij blijft toch plakken.
Al moet ik wel zeggen dat ik uit jouw collectie fieldwatches een goede inspiratie haal en ook naar andere horloges wil kijken. Die Farer GMT vind ik ook super cool en naar Nomos heb ik ook gekeken, maar daar spreekt alleen de Zurich mij echt aan, maar dat is dan weer een ander type horloge.
Helemaal niet! De laatste 2 3 maanden heb ik bijna alles eruit gedaan. Het werd me een beetje te veel en wil nu alleen wat ik echt mooi vind en blijft plakken in mijn hoofd.
Het horlogeharem uitzoeken op wat meer diepgang dan alleen de looks. Moeten ook wat te zeggen hebben ipv alleen mooi zijn
Check de Farer Wereldtimer eens op hun site. Da’s ook een übercool ding met stiekem erg veel lume. Ik zit er zelf half over te denken om de GMT er uit te schoppen en er een wereldtimer van te maken. A propos Zürich.
Tja… Ik probeer te kopen wat ik leuk vind, vaak wel met iets van een gedachte er achter, maar over wat nou diepgang aan een horloge geeft kunnen we nog wel eens een boompje op zetten.
Hehehehehehe… Dat doet me aan een vriend van me denken die altijd “Different strokes for different folks” riep, waar een gezellige Braziliaanse relnicht uit de vriendengroep dan altijd weer helemaal stuk van ging.
Wat een fantastisch mooi horloge. Die lume - krijg er bijna stijve tepels van…
De Roche gaat zeker op het lijstje, maar ik moet wat meer (moderne) 39mm passen om zeker te zijn dat hij lekker licht en hij er niet te klein uit zien om de pols.
Zijn deze ergens te passen in de buurt?
Zie? Supercool. Ik heb de Lander, dus als je wilt passen weet je me te vinden. Die is dezelfde ballpark. Ook de Archimede is 10x39x46, dus die valt in hetzelfde spectrum, alsmede de Yema, Serica en Baltic duikertjes die ik heb. Sterker nog, zelfs m’n GS quartz zit in die ordegrootte. Lees je mee @tiktik15? Farer Wereldtimer. Ga maar eens naar de kast kijken op hun site.