NA: ojee... ojee... wat doe ik weer,

Ja, ik ben weer eens uit de band gesprongen,
Heb een voorliefde van wit ,blauw en rode wijzerplaten.
Deze variaties heb ik reeds in de citizen bullheads en citizen chronomasters, en had ze ook graag in de tsuyosa gehad

Maar…… wilde niet echt de gouden variant, vond zelf dat het rood niet echt een klik gaf met de gouden kast (mijn persoonlijke mening)
Maar toch bleef hij spoken in m’n hoofd, ik moest er iets aan doen en wilde toch op de één of andere manier de rode hebben

begon toen maar wat foto’s van het internet te halen en met het fotoshop program op pc even wat variaties maken om te kijken hoe deze er zouden uitzien, en het resultaat was toch wel verrassend. :star_struck:

foto internet

aangepaste foto :smiley:

in mijn ogen vele malen beter :star_struck:

Zoals je hier kan zien kan je al raden wat mijn volgende stap is geweest,
Dus wat doe ik? Meteen telefonisch contact gemaakt met een AD in de buurt en dat ging ongeveer als volgt,

Ik): ‘hallo, ik heb interesse in de citizen tsuyosa, de rode, maar wil hem in een metalen kast en band…….’
AD): ‘dat is niet mogelijk meneer, deze is enkel verkrijgbaar in de gouden uitvoering’
Ik): ‘ ja, ok maar ik wil…….’
AD): ‘zal toch niet gaan hoor, zoals ik al zei enkel verkrijgbaar in goudkleur’
Ik): ‘Ok, heb je de rode binnen?’
AD): ‘ja, die hebben we liggen hier’
Ik): ‘heb je de groene ook binnen?’
AD):‘ neen, maar die kunnen we morgen wel binnen krijgen als je het wil’
Ik): ‘goed, als je deze twee binnen hebt wil ik dat je de binnenstukken verwisseld, gaat dat?’
AD): ‘euhm… ja…… euhm…. dat kunnen we wel voor je doen maar dan moet je wel deze twee aankopen’
Ik): ‘geen probleem, laat me weten wanneer de groene binnen is zodat ik kan afkomen om de koop te bevestigen’
AD): ‘ok, we sturen je een berichtje als de groene binnen is, nog een prettige dag verder’

En zo geschiede het, de volgende dag berichtje ontvangen en de dag erop naar de AD om de bestelling vast te leggen.
Het spijtige was dat de twee horloges naar de atelier gezonden moesten worden om deze werken uit te voeren (kon niet terplaatse worden uitgevoerd)
Volgens de AD zou het proces een weekje duren, :unamused: dus eind deze week kon ik ze verwachten.

Maar het geluk lachte me toe :smile: en gisteren kreeg ik het verlossende bericht dat ze reeds klaar lagen en mocht ik ze komen ophalen, eigenlijk wel blij verrast van de groene :+1:, maar het ging mij hoofdzakelijk om de rode en die is nu eindelijk in de variant die ik het graagste zie. :heart_eyes:

en… eindelijk, het setje is compleet :heart_eyes:

Maar om nu terug te komen op de titel van het topic,
Ojee…. Ojee…. Wat doe ik weer?
Ja, wat heb ik gedaan? Ik heb er nu eentje teveel :thinking:

Eigenlijk valt Hij echt best wel mee, vindt hem persoonlijk zelfs nu ook mooier in de gouden dan in de metalen kast maar om nu ook een groene variant te gaan zoeken in de bulheads en chronomaster om het evenwicht te compenseren…… vindt ik wel een brug te ver,

maar… toch wel een mooie combinatie:

Wat denken jullie, wegdoen of houden die groene?

160 likes

Houden. Leuk Trio…en een nog leuker Kwartet. :grinning::+1:

6 likes

Heel gaaf. Twee unieke horloges met een leuk verhaal. Geniet ervan.

2 likes

Mooi verhaal en dito kleuren, ik zou de groene ook houden :wink:

2 likes

:rofl:
image
Lekker bezig! :+1: En verder gewoon houden…

3 likes

Top combi!

1 like

Zou helemaal leuk zijn om de bandjes te combineren, dus het gepolijste middenstuk omwisselen en er een bi-color van maken zodat de kleuraccenten van de plaat terug komen. Zal wel haast onbegonnen werk zijn ben ik bang…

Edit:

9 likes

Heel tof die groene zo :smiling_face_with_three_hearts: zo zou ik hem wel kopen!

1 like

Even vooropgesteld dat ik geen liefhebber ben van knutsel-horloges, vind ik het wel een geweldige aktie dit. En de groen-gouden valt niet eens tegen.

2 likes

Ik vind ze allebei tof, en allebei leuker dan de oorspronkelijke kleurstelling. Gefeliciteerd.

4 likes

Wat een winnaar ben je! Goed bezig!
Het ziet er inderdaad mooi uit. Rood met goud is wat heftig. De nieuwe kleuren combinaties ogen een stuk rustiger.
Gefeliciteerd met de NA’s!

Ik zou bijna hetzelfde willen doen met de Chronomasters om het gouden accent (dus de wijzers en bovenste plaat van de wijzerplaat met de indices) van de grijze met de groene om te wisselen.

Wel een duur grapje…

4 likes

Goed gezien! Veel mooier zo

1 like

Houden :star_struck: dat groen / goud staat fantastisch en je hebt dan een super leuk kwartet :ok_hand:

1 like

Eens, ze zijn er beiden van opgeknapt.

1 like

Moet zeggen dat ik de rood-/goudcombinatie ook wel mooi vond. Maar, gefeliciteerd en wel een strakke actie! :muscle: Als jij toch je zinnen ergens op gezet hebt… :grin: Verder, lekker houden natuurlijk ook, die groene! Nou ja, of verkopen en de opbrengst in het potje voor weer een volgende aankoop… :man_shrugging:

1 like

Kijk, dat is nu eens “outside the box” denken. Mooie actie met dito resultaat. Enne, de andere combi goud/groen is ook prachtig. Rolex levert deze niet voor niets in de Daydate uitvoering.

1 like

Wat goed, ik vind ze er beide beter op geworden! Gefeliciteerd met je nieuwe NA’s. Of je ze moet houden kan je enkel zelf kiezen, maar ik geloof niet dat ze anders lang in het blauwe deel zouden blijven staan :slight_smile:

1 like

Allebei houden, ik vind ze echt geslaagd :+1:

1 like

denk je?
je zou best wel eens gelijk kunnen hebben :slightly_smiling_face:

dat spreek ik niet tegen :ok_hand:

dank je, ik laat het zomaar uit m’n hoofd rollen :smile:

daar ben ik ook bang voor, maar ik ben echt wel tevreden zoals ze nu zijn :ok_hand:

ik geef je geen ongelijk, beter nog, ben het 100% met je eens :ok_hand:

ja, dat laatste zou inderdaad duur uit kunnen vallen :thinking:

natuurlijk, dat was voor mij de eerste keer dat ik hem zag ook zo, maar toch moest hij voor mij anders.
en na lange nachten wakker gelegen te hebben heb ik toch uiteindelijk mijn combinatie kunnen vinden :ok_hand:

dat heb je goed opgevangen :ok_hand:
bedankt voor het compliment :+1:

dank je,
dat was ook mijn eerste indruk :ok_hand:

4 likes

Ik ben het eens met de meeste reacties hier, ik zou ze allebei houden. (Ik vind de groen/gouden combi de mooiste van ze allemaal).

1 like