NA: Omega Railmaster 36mm

knap klokkie. gefeliciteerd

1 like

Fantastisch mooie Omega, veel draagplezier!:watch:

1 like

Gefeliciteerd met deze NA, een van de mooiste Omega’s in de zeldzame en beste maat. Draag hem met plezier!

1 like

Het is maar hoe je het kind een naam geeft hé. Ik heb niets met trainen, maar wel met simpele driehanders zonder datum. Dus dan moet het maar een Railmaster zijn. Ingenieur of zeker Milgauss kun je ook over discussiëren vind ik :wink:

1 like

Gefeliciteerd! Lijkt zo inderdaad de perfecte allrounder, enjoy.

1 like

Top en tof ding! Prima maatje ook. Ik zit stiekem ook wel eens te loeren naar een 36mm Omega maar dan een Seamaster. Gewoon vanwege de draagbaarheid (18/18,5 cm pols)

2 likes

Zeker niet. En men loopt te klagen over het lipje aan de sluiting, maar bij Rolex kijk je recht in een gat aan de zijkant van de sluiting. Zelfs kleine broer Tudor doet dat een stuk beter.

Qua kast en dergelijke is het zeer vergelijkbaar, de print op de wijzerplaat is wel iets scherper van de Santos. Het grootste verschil zit hem in de band. De endlink zit strakker en de vooral de sluiting is een stuk dunner en rammeliger van de Omega. De onderdelen van de Santos zijn dikker en strakker. Ik zal eens een vergelijkende foto nemen als ik thuis ben :slight_smile:

Qua comfort zijn ze vergelijkbaar. Dun, licht, niet te groot. Beide toppers!

Bij deze… weer eentje voor op de wensenlijst :wink:

1 like

Zo’n Seamaster mid size heb ik nog nooit gezien in het echt. Ik kan me voorstellen dat die wel een stuk kleiner dragen door de bezel en kleinere wijzerplaat, maar waarom niet. Ze zijn ongetwijfeld ook heerlijk comfortabel!

1 like

Mooi uitgebreid verhaal, en een nog mooier horloge in de ‘perfecte’ maat :ok_hand:t4:
Erg veel draag plezier…

1 like

Ik denk dat ze heel vergelijkbaar zijn. Seamasters heb je natuurlijk in allerlei uitvoeringen en kastvormen maar dit is het idee (quart versie). Misschien zelfs dezelfde kast?

2 likes

Ik zat al direct met een diver in mijn hoofd. Maar die is inderdaad exact hetzelfde van maat, alleen de wijzerplaat en date verschilt. Mijn buurman heeft zoeentje, heel mooi om de pols!

2 likes

Die had je nog tegoed!

8 likes

Heel mooi :heart_eyes:

1 like

Oeh!! Mooi!! De Tudor Ranger ook trouwens. Heerlijk die “eenvoudige” modellen. Proficiat.:champagne:

1 like

Die was inderdaad ook top! De wijzerplaat en kast van de oude 41mm vind ik nog steeds mooier dan de nieuwe. Alleen had de oude geen stalen band met aansluitende endlinks en is hij net wat te groot, vandaar dat hij gegaan is :blush:

Prachtige Omega, mooi 36mm! Veel draagplezier.

1 like

Uit de 2008 catalogus

3 likes

Mooi man! :ok_hand:

Gefeliciteerd

1 like

Tof zo’n catalogus van destijds! De chrono was ik zelfs even uit het oog verloren. Die van mij is van 2010, scheelt niet veel dus. Nooit weggooien he :wink: