NA | Omega Seamaster Diver 300M Co‑Axial + Rubberen Band (#108)

Taperen de Zealande banden? Maw past de originele Omega gesp er gewoon op?

1 like

Ja de Zealande banden taperen… van een ongeveer een 20,5 mm naar ongeveer 18 mm. Maar of er dan de originele gesp op past… dat weet ik niet. Dan hebben we even de hulp van @junior nodig.

4 likes

Ik zal straks ook even een meetding pakken voor een vergelijkend warenonderzoek! Eerst ga ik even opzoeken wat ‘taperen’ betekent … denk dat de mijne gewoon iets smaller is bij de sluiting :wink: zo op het oog zou dat ook best eens 2 mm kunnen zijn. Maar goed, daar kom ik zo op terug.

Jippie! :champagne::tada:

1 like

@MannetjeMar, @Triplock, bijgaand mijn bevindingen.

Aan de kast 20mm, maar dat wisten jullie al. :wink:

Hij ‘tapert’ (jaja, ik heb het opgezocht!) naar 18mm breed bij de sluiting.

Dit maat suggereert dat de sluiting ook gebruikt zou kunnen worden om de Zaelande band, maar ik roep dat hier met heel veel voorbehoud want ik heb niet beide banden in huis. Ik weet het simpelweg niet. Sterker nog, ik heb helemaal geen verstand van bandsluitingen wisselen.

Heb er eens even naar gekeken, maar hoe zou ik deze loskrijgen? Ik zie geen pennetje ofzo.

Nou ja, ik ga er zelf toch niet mee klooien dus ik hoef niet te weten hoe je 'm moet loshalen. Toch is de sluiting wél los te koop voor een paar tientjes. De Omega referentie is ‘STZ010129’. Oh voor de volledigheid hierbij ook nog even de totale breedte van de sluiting.

2 likes

De buitenkant zal passen… alleen het keepertje in het midden is bij de Zealande smaller… dus dat gaat hem niet worden!

1 like

Vorkje aan de binnenkant van de gesp :slight_smile: Zit gewoon een pushpin in
image

2 likes

Daar zit inderdaad een banden pennetje / springbar

1 like

Dank je wel, weer wat geleerd! :ok_hand:

Exact, dat viel mij ook al op. Je zou de Zealande keeper kunnen blijven gebruiken maar dan wordt het allemaal wel een ratjetoe, ik zou dat zelf niet doen. Gewoon de OEM band kopen - die is echt héél erg mooi :sunglasses: - enne néén, absoluut geen 300 euro ervoor betalen maar een ‘nieuw’ tweedehandse proberen te scoren. Zag ze bijv. in de USA voorbij komen voor 160 dollar. Ben je voor 200 euro klaar, als ze verschepen naar NL. Zoekt en gij zult vinden.

… anders gewoon 3 voor de prijs van één, bij Zealande. Maar ja, dan heb je geen Omega op de sluiting staan. Wie wil dat nou niet? :wink:

1 like

Of je snijd het ff bij :grin:

2 likes

Dat was mijn gedachten ook al gepasseerd… maar dat zou ik niet over mijn hart krijgen. Niet bij de OEM, en ook niet bij de Zealande :exploding_head:

1 like

Tja keuzes keuzes…

Ze hadden bij Omega gewoon een witte strap moeten plaatsen.

2 likes

Vertel jou wat over keuzes :sweat_smile: :wink:

3 likes

Ik heb een keuze gemaakt!!!

Maar ik moet nog even wachten tot ik het kan verklappen :grimacing:

3 likes

Wat moet ik met een witte strap? Ik vind de blauwe prima hoor … :rofl:

Oh enne, bewerken met een schaar en/of mes zou mij ook de nodige zenuwen bezorgen. Zonde. Die Zealande banden zijn prima heb ik me laten vertellen, dus als je daar blij mee bent zoals @MannetjeMar dan is het gewoon goed denk ik. Dan maar geen Omega logo op de sluiting. Kijkt toch niemand naar.

De reden dat ik zelf de Zealande band wat ‘minder’ aantrekkelijk vind heeft met de uitstraling te maken. Ik vind 'm te vlak, mist tov. de Omega band de ‘tramrails’ en de structuur. Die bewerkingen vind ik simpelweg mooier. Ik vind ook de vermeldingen van OMEGA en Seamaster leuk. Kortom, dit is ‘mijn band’.

Ik heb al eerder geschreven, ik had er ook zeker geen 300 euro voor betaald. Overigens, nu ik hem in handen heb wél!

Deze band is zijn geld denk ik wel waard hoor. Maar ik heb hem op de gok, vanaf foto’s, gekocht dus dat wist ik niet toen ik riep “jeetje, wat is die duur!”. Nu zou ik dat ietsie genuanceerder brengen, bijvoorbeeld “jeetje, je krijgt best veel band voor deze hoge prijs.:wink:

3 likes

Tjonge, ik verras mijzelf! :see_no_evil: :innocent:

Na twee dagen draagplezier heb ik nog steeds niet de neiging om terug te gaan naar de stalen band, waar ik normaliter na tien minuten het wisselgereedschap alweer ter hand neem bij een ‘vreemd bandje’. Bijzonder.

Deze Omega rubberen band zit echt perfect om de pols en aan het horloge, alsof deze bij het horloge hoort.

Oh wacht, dat is ook zo :wink: … en het bandje smoelt ook nog eens lekker (sportief).

8 likes

Wat een prachtige horloge! Heb heel wat mooie foto’s hiervan zien langskomen. Ben stiekem heel erg jaloers!:grimacing:

2 likes

Dank je wel Kasper. :ok_hand:

1 like

Wat gaaf om al die Seamasters op een rubberen band te zien! Al moet ik zeggen dat ik de stalen band ook nog steeds enorm kan waarderen :heart:.

Ik heb wat twijfels mbt mijn eigen Seamaster en ben benieuwd naar jullie mening.

  • Seamaster verkopen en upgraden naar nieuwer model
  • Lekker houden en niks aan doen (de GMT variant is tenslotte redelijk uniek)
  • Deze Seamster houden en upgraden met een rubberen band

0 stemmers

2 likes

Ik ook, … daarom heb ik gisteren weer gewisseld. De rubberen band is opgeborgen. De Seamaster zit weer aan de voor mij mooie stalen band. Past 'm prima! :wink:

PS Ik heb gestemd voor “Lekker houden en niks aan doen” want inderdaad, deze GMT variant is er eentje die je niet vaak tegenkomt en dat maakt hem extra leuk. Houden dus!

Een “upgrade” met een rubberen band lijkt mij nergens voor nodig. Maar je kunt er wél een rubberen band bij kopen, zoals ik nu heb gedaan. Kun je iedere dag wisselen. Telkens weer een ‘ander horloge’ om de pols. Het smoelt namelijk echt wel anders hoor, vind ik. :wink:

1 like

Goh. :thinking:

Dit vind ik persoonlijk best wel een onverwachte (tussentijdse) uitslag van mijn polletje in het ‘battle-topic’. Staal of rubber?

Tweederde kiest gewoon voor staal. Als ik alle reacties op mijn foto’s van de rubberen band lees had ik eerlijk gezegd verwacht dat de verhouding meer in balans zou zijn geweest. Ik proefde zelfs een lichte voorkeur voor deze rubberen band tov. de stalen. Grappig dus om te zien dat als we ‘moeten’ kiezen, het toch de stalen band wordt. Ik ben het ermee eens trouwens.

Gelukkig heb ik ze nu allebei. Lekker. :sunny:

5 likes