NA | Omega Seamaster Diver 300M Co‑Axial + Rubberen Band (#108)

En dát is waar het om gaat!! Enjoy! :+1:
(Voor de meelezers, ik schreef dat ik Rolex trouw bleef :blush:)

2 likes

Prachtig horloge gefeliciteerd! :+1:t2:

1 like

Hele gave klok! Zeker voor het geld, wat een banger :D!

Zelf heb ik de 2531.80 en de Speedy pro. Top combi! :)!

Geniet ervan!

1 like

Bijna 7 weken om de pols. Hoe was het?

Meer dan de helft van de tijd, dat ik naar deze Seamaster kijk, heb ik werkelijk geen flauw idee hoe laat het is. Dan heb ik louter even naar de frisse fifity shades of blue uitstraling gekeken, gewoon omdat het er héél erg prettig uitziet. Ik vind dit horloge in alle opzichten erg fraai, het is voor mij dan ook bepaald geen miskoop. Stalen (desk)duikers, … je moet ervan houden en als dat zo is dan beleef je met deze fraaie uitvoering wel echt een hoogtepunt. Hij is mooi, wow. :heart_eyes:

Natuurlijk verlang ik ook nog wel terug naar mijn vorige NA, de mooie, voor sommigen wat “saaie” Speedmaster Pro. Die heb ik namelijk veel te kort om de pols heb gehad, omdat deze Seamaster ineens voorbij kwam. Maar ik heb al vaker aangegeven dat de Speedy nu even uit het oog is, maar zeker niet uit het hart. Als ik de kans krijg komt die erbij.

Is het allemaal feest? Nee! Drie weken terug liep ik ineens tegen een raar probleem aan. De sluiting van de band zat ‘op slot’. Ja, serieus. :thinking:

Een van de twee release knopjes was kennelijk langs een veertje in de sluiting geschoten, bleef ingedrukt en daardoor was die niet meer bruikbaar. Op bovenstaande foto is zichtbaar dat het knopje op de linkerfoto ‘vast’ blijft zitten. Dat is niet oké. Het betekende de eerste keer overigens ook dat ik het horloge niet meer van de pols kreeg. Vlak voor het slapen gaan, ontzettend lollig natuurlijk. Not.

Ik ben daags erna met het horloge naar de S&C geweest en ze hebben het direct voor me gerepareerd. Hoewel? Inmiddels heb ik het nog een keer meegemaakt, gelukkig ditmaal niet met de sluiting gesloten. Dat gaf me de mogelijkheid om de boel met een satéprikkertje (zelf) los te peuteren en ik heb inmiddels door dat als ik het knopje niet helemaal indruk, maar nét voldoende om de sluiting los te kunnen maken, de kans dat het weer gebeurd minimaal is. Daar kan ik voor nu even mee leven.

Ik kan, logisch, nu niet gelijk geholpen worden en dus ik laat de sluiting pas vervangen (niet weer repareren) als het leven weer normaal is. Als we Corona weer gaan associëren met een fris biertje! Daar kijk ik naar uit.

Schreef ik een paar weken terug …

… inmiddels zit ik, met een nieuwe meting (21 dagen), op gemiddeld +0,3 seconde p/dag. Netjes!

Hoe dan? Denk dat het met inlopen (smering) te maken heeft, hij liep de eerste dagen dus iets sneller. Ik leg daarnaast mijn horloge nu 's nachts op de zijkant, op ‘negen uur’ en dat maakt dat het uurwerk ietsie pietsie langzamer loopt. Zelfregulatie, het werkt!

A matter of position

The position of a watch significantly affects its accuracy; specifically, it is the consequence of gravity’s effect on the balance wheel – pulling it downwards regardless of the position of the watch.

The balance wheel of a watch can be thought of as a bicycle wheel lying flat on the ground that oscillates back and forth. It has a pivot (or balance staff) through its centre, which is supported by jewelled bearings on each […]

(Bron: SJX)

Eigenlijk heeft het omhouden (24x7) van een horloge mijn voorkeur, maar van deze Omega dendert het ‘pling pling’ zodanig door mijn kussen heen dat ik niet meer geconcentreerd schaapjes kan tellen. Oftewel, ik lig er wakker van.

Bijna 7 weken om de pols. Hoe was het?

Lekker! :beers:

20 likes

Wat een mooi verhaal (ik lees hem nu pas voor het eerst). We hebben zelf al een Seamasters 300M JB50, maar die blauwe zou er misschien ook nog wel bij kunnen… :stuck_out_tongue:

1 like

Dank je wel! :ok_hand:

Je hebt inmiddels kunnen lezen dat mijn smaak meer neigt naar deze blauwe, dan naar jouw ‘JB50’ uitvoering. Wat ik daar overigens wél erg leuk aan vind is het feit dat het een bijzondere uitgave is. Dat is natuurlijk altijd leuk.

Als je de kans krijgt zou ik 'm eens ergens bekijken. Hij is in het echt mooier dan op mijn foto’s. Je gaf zelf al aan dat 'ie wel iets dikker is. Komt kennelijk door de zichtbodem, zo hebben we eerder vanavond geleerd van @lance_explorer. Daar moet je wel even rekening mee houden. Ik verwacht ook dat deze wel een flink stukkie zwaarder is. Kortom, deze duiker is in alle opzichten iets ‘dikker’.

Ik heb een 17,5cm polsomtrek en ik vind hem prima passen. Maar ook dat is een smaakdingetje en heel persoonlijk heb ik al gemerkt. :wink:

1 like

Gisteren van @cooper een originele Omega rubberen band over kunnen nemen, diegene die bij mijn Seamaster hoort. Blij mee!

Ik kreeg deze ‘als nieuw’ band voor een aantrekkelijke prijs, zodat dit ‘vind ik het wel leuk’ gokje geen echt financieel fiasco kan worden. Nieuw is deze band incl. sluiting tegen de 300 euro, dat vond ik eigenlijk nét iets te gortig.

Nu ik hem in handen heb, ik had deze band nog niet eerder gezien (ja, alleen op foto’s), snap ik de nieuwprijs overigens wél! Het is kwalitatief een érg mooie band, bepaald geen rommel. Super afgewerkt, de sluiting past erg mooi bij de kast van de Seamaster. Kortom, het is een aanwinst. Hierbij een korte foto-impressie.

… en om de pols!

Na een paar dagen draagplezier zal ik nog even terugkoppelen wat ik er verder van vind. Voor nu voelt het oké. Het even wennen, maar oké! Ik ben nu eenmaal een groot fan van stalen banden (en die van mijn Seamaster vind ik echt top!) dus dit voelt nu even anders, nieuw, uitdagend, spannend, onzeker maar toch stiekem ook wel lekker.

Oh, nog even wat anders. Ik krijg wel eens de vraag waarvoor ik plakband gebruik, bij het wisselen van den band. Wat is dat voor iets raars :thinking: … nou, hiervoor dus:

Ik gebruik plakband voor het afplakken van de lugs, waardoor je bij mijn geflipper (van nieuwe onbeschadigde horloges) bij verkoop nooit zal lezen “in nieuwstaat, maar wél wat bandwisselsporen”. Die voorkom je simpel met een stukje plakband. Doen!

Jaja, ik ben een krent als het op krassen aankomt. Ik hou er gewoon niet van! Simpel zat. :sunglasses:

Wil je deze band ook hebben?
Zoek even naar de volgende referentienummers:

Band: CVZ010127
Sluiting: STZ010129

19 likes

Mooie review en foto’s, deze was me even ontgaan.
Enjoy, veel draagplezier toegewenst verder. :+1:

1 like

Oh, ik ben jaloers!

1 like

Haha, die zag ik wel aankomen. Mocht het toch niet mijn ding zijn stuur ik je wel een PB. Maar ûh, it’s growing on me dus het kan zomaar dat ik deze band erbij hou, kans is groot … :sunglasses:

1 like

Staat perfect! Zal voor de zomer ook wel goed zitten.
Benieuwd of de kwaliteit beter is dan een Zealander.

Wat is het nummer voor een zwarte? Weet iemand dat ook?

1 like

CVZ010126

Geen idee. Daar ga ik ook niet achterkomen want ik heb nu ‘de echte’ :wink: … de kwaliteit van deze is wel echt boven (mijn eigen) verwachting. In alle opzichten en natuurlijk is het ook leuk dat de Omega referenties er op staan als ook de originele sluiting. Kortom, ik verkies deze sowieso boven een aftermarket band.

Altijd eigenlijk, ‘ik ben van de OEM’. Tja. :sunglasses:

2 likes

Dankje, op ebay staat niks origineels te koop lukt het.
Even in de gaten houden,

1 like

Ha weer een leuk enthousiast stukje :smiley:
Ziet er heel mooi uit!

1 like

Ik kan alleen maar beamen dat de rubberen band van Omega echt super is. Mooi combi Remco :ok_hand:

1 like

Jeroen, jij kunt hem denk ik wel vergelijken met de (kwaliteit van de) Zealande? Die heb je vast ook wel eens in handen gehad. @ArendW is er benieuwd naar, wat het verschil is. Behalve de nieuwprijs.

Dank je. Ik ben er ook best enthousiast over, en verbaasd … dat ik er enthousiast over ben. Het valt me 100% mee. Leuk! :wink:

2 likes

Nee… Nooit een Zealande in de handen gehad… :stuck_out_tongue_winking_eye::roll_eyes:
Dus ik kan het niet zeggen sorry!
@MannetjeMar kom er maar in

1 like

Haha, @MannetjeMar heeft geen OEM band dus kan ze ook niet echt vergelijken. We zoeken even iemand die ze beide in handen heeft (gehad). Nou ja, de mijne is toch de mooiste dus … :rofl: :joy:

1 like

Laat dus maar @MannetjeMar :grimacing::grimacing:

1 like

Nou mijn beste @Triplock , @junior en @ArendW ik wil daar toch even mijn “plasje” over doen… zoals jullie inmiddels weten bezit ik de white dial Seamaster op stalen band en heb ik daar drie Zealande banden bij gekocht.

Toevalligerwijze heb ik hier vandaag mijn Anniversary badge ontvangen omdat ik een jaartje lid ben nu 🥳 Het grootste deel van dat jaar heb ik het bandjes wisselen niet gesnapt… echt niet gewoon! #gruwel

Even terug naar de Seamaster op rubber… de eerste keer dat ik er eentje gepast heb was in Maastricht… de silver dial op blauwe band. Lang hierna nog een keer de blauwe dial op de blauwe band die ik bij Van de Kerkhof in Eindhoven in de etalage zag liggen. Tja super mooi, sportief en geweldig comfortabel geheel. De rubber band met mooie gesp en keepers en niet van dat meurend stofzuigend rubber. Maar dat is van kort even passen in de winkel.

Vervolgens zag ik op de Instagram van mrlumeshot the white dial op een witte rubber band voorbij komen :flushed: :stuck_out_tongue_winking_eye: :heart_eyes: Oké… waar begin ik… banden of horloge :joy: Toch maar met het horloge begonnen… welke; de witte op zwarte band of stalen band… aangezien mijn voorliefde ook wel bij stalen modellen ligt was de keuze snel gemaakt! Dat met in het achterhoofd deze wellicht ook makkelijker door te zetten is als ik er vanaf zou willen :relieved:

Toen het rubber… Lang lang getwijfeld voor een originele zwarte. Maja… voor een € 300,00 kan ik een witte en zwarte hebben. En de witte moest ik sowieso hebben :grimacing: Even contact gehad met Zealande over de prijs waarop ik zeer snel een leuke en enthousiaste reactie terug kreeg dat bij afname vanaf drie en of zes er best een leuke korting kwam. No brainer, gek gedaan en drie banden besteld voor € 380,00

Zijn in binnen een paar dagen bezorgd vanuit Frankrijk Bordeaux… en wat een kwaliteit! Super fijn hoogwaardig rubber, meurt niet, niet statisch, beetje rek en by far niet cheap ogend of voelend! Ik heb er echt geen seconde spijt van! En geloof me… ik ben erg kritisch!!! En ja de originele Omega gesp is mooier! Maar drie banden die op band niveau niet onder doen voor het origineel voor zo’n beetje de prijs van 1 originele… En als klap op de vuurpijl passen ze ook nog op mijn Explorer :sunglasses:

5 likes