Dat klopt inderdaad, helemaal horizontaal maakt het uiteraard niks uit. Maar als je het horloge 45 graden gekanteld wilt zetten (zoals op mijn eerdere foto), dan is het ondersteboven. Het kan dan alleen precies verticaal. Of zijn dit de enige posities die er toe doen bij de metingen? Dus helemaal plat, helemaal rechtop en op z’n zij?
Moet jullie misschien teleurstellen maar aan een vintage model begin ik niet meer. Vaak veel slijtage en door de merken geen ondersteuning voor onderdelen. Ook het speuren naar onderdelen kost me als professional teveel tijd.
Reparaties aan horloges vanaf bouwjaar 1985 is mijn richtlijn. Speedmaster met 861 uurwerk is een uitzondering op de regel.
Wat een fantastische rapportage. Heel erg gaaf. Prachtige foto’s, alle details. De liefde spat er vanaf, en wat is die 321 speedy in mooie staat zeg. Hulde voor de aanwinst en dit verslag!
Kom je net terug van vakantie en is dit het eerste topic wat ik open.
Wat een prachtig verhaal, goed beschreven en zeer leerzaam voor een leek zoals ik wat betreft de vele verschillende Speedmasters.
Veel plezier met dit prachtige horloge en bedankt voor deze uitgebreide presentatie.
Het Watchfid boek is binnen (hoort bij de aankoop maar werd nageleverd). Heel netjes verzorgd, ieder onderdeel wordt beschreven en krijgt een score. De totaalscore van dit horloge was dus 9,3 van 10. Hieronder wat pagina’s.