Van dit type horloge heb je keuze uit twee modellen, band niet meegerekend. Het verschil is 800 euro. Betreft dit alleen het glas dat anders is? De hardheid van het glas?
Gr Marc
Van dit type horloge heb je keuze uit twee modellen, band niet meegerekend. Het verschil is 800 euro. Betreft dit alleen het glas dat anders is? De hardheid van het glas?
Gr Marc
Juist. Het origineel is hesalite met dichte achterkant. Het alternatief is saffier glas met open achterkant. De purist gaat voor de eerste optie.
Van deze:
MOONWATCH
PROFESSIONAL CHRONOGRAPH 42 MM
… zijn er inderdaad twee uitvoeringen, even afgezien van de band.
De mijne (ref. 311.30.42.30.01.005) is met een plastic glaasje, hesalite noemen ze dat bij Omega, en een dicht achterdeksel. De andere versie (ref. 311.30.42.30.01.006) heeft glas, saffier om precies te zijn, zowel aan de voor- als ook aan de achterkant. Het uurwerk is hetzelfde maar doordat deze een zichtbodem heeft is 'ie wel iets fraaier bewerkt geloof ik. Weet ik niet zeker, maar heb ik ergens gelezen dacht ik …
Zo, we waren in dezelfde minuut hetzelfde aan het typen…
Great minds! They think alike …
Was voor kerst beloofd maar niet op tijd binnen. Zal wel net na nieuwjaar zijn denk (hoop) ik.
@Arnoud69 de purist gaat voor de eerste optie…
Is dat omdat deze het dichtst bij het origineel staat?
Ze zeggen het. En dan zal het wel zo zijn, … overigens alle informatie kun je lezen op de Omega website. Ik heb de referentienummers hierboven klikbaar voor je gemaakt.
Nou ja, iets langer voorpret! Ben erg benieuwd.
Ik ga het nalezen. Thanks
Vermakelijk en ondeugend geschreven, prachtige speedmaster ziet er inderdaad als nieuw uit. Geniet ervan
Van harte gefeliciteerd met dit fenomenale horloge! Greatest watch in the world since the history of the world. Well done sir
Adjustable clasp met 3 positions met endlinks van de planet Ocean. Totaal pakketje is 200 euro +. Maar mijns inziens wel de moeite waard.
Dank voor de mooie leestijd en geniet van de komende tijd en very nice Omega time
Gefeliciteerd man goed verhaal, leuk geschreven.
En ik ga nog maar eens een keertje passen voor de zekerheid
Geweldig dat enthousiasme! Mooie review, mooie foto’s ook. Het verhaal van de Seahorse kende ik al, hoewel ik de keuze van Omega om dit voor de Speedmaster te gebruiken nooit begrepen heb…
Geniet van deze klassieker
Geweldig mooi verslag en horloge, veel draagplezier
Jij hebt de zondag goed gebruikt voor dit mooie Pro NA topic, Remco
Doet me overigens beseffen dat ik dit al heel lang niet heb gedaan met nieuwe horloges (incl je Speedy)
Wat betreft de sluiting, we hadden het al besproken; jammer dat een horloge in deze klasse geen mooie verstelbare sluiting heeft… Maar vergeet niet; een paar kg’s erbij doet wonderen!
Veel plezier gewenst met de Speedmaster!
Je mooie review is bijna langer dan de aantallen spulletjes die je erbij krijgt
Prachtige uitgebreide review en uiteraard van harte proficiat! Een echte klassieker.
Ik zag afgelopen week weer eens de film Apollo 13 en het viel me nu pas op hoeveel en hoevaak er een Speedmaster gedragen wordt in die film. Altijd gaaf om te zien!
Wordt toch eigenlijk tijd dat ik er ook eens een koop…
Goedemorgen!
Dank allemaal voor de leuke reacties.
Als het écht niet anders kan Ralph. Ik vind die sluiting eigenlijk wat te dik voor de Speedy en zeg nou zelf, de inscriptie ‘Speedmaster Professional’ hoort er ook gewoon bij. De originele vind ik de “greatest clasp in the world since the history of the world!” …
Sjips. Dat ik daar niet aan gedacht heb! Alleen ûh, bij mij gaat 't nooit in de armen zitten.
In de tijd waarin het is ontstaan was een horloge wat waterdicht was een bijzonderheid. Ik snap wel dat de horloges toen een soort van ‘seal of approval’ kregen in de vorm van z’n logo. Nu vinden we dat soort uitingen beter passen bij duikhorloges. Maar op zich vind ik het wel leuk dat ze vasthouden aan het verleden.
Het is ook niet zo dat je met deze Speedy helemaal droog moet blijven, ik bedoel dieper dan een paar meter onder water gaat de gemiddelde recreant of maanwandelaar niet komen enne ze is drukvast tot 5 bar. Dat is prima voor dagelijks gebruik. Althans voor mij.