Leuke originele review van een prachtig horloge. Enjoy!
Leuk verhaal! Brengt me net iets dichter bij het doorhakken van de knoop om er zelf een te halen
Veel plezier ermee!
Hier ook 17,5 cm en nooit vrienden kunnen worden met de stalen speedy band. Met de seamasters die ik heb gehad had ik dan weer nooit een probleem qua fit.
Is een heerlijk horloge, zelf ook gehad. Nieuw gekocht in Jan 2018. Geheel compleet met grote doos. Wat was ik trots en de hele geschiedenis uitgepluist, tja weinig horloges met zo,n geschiedenis een icoon van de bovenste orde.
Vele verhalen gelezen op internet…tot diep in de nacht speuren naar nieuwe berichten. Eindelijk was ie daar 5 januari werd hij thuis afgeleverd. M,n hart zat in m,n keel… de icoon kwam uit de doos en viel het tegen ? Nee integendeel.
Wat is de Speedmaster imo een mooie allemansvriend. Een niet te druk design, ik bleef ernaar kijken whow (gemeend) wat een brok historie om je pols.
En dan elke dag even handmatig opwinden , het had wel wat. Jammer dat het opwindknopje wat moeilijker bereikbaar was maar het lukte absoluut en het went snel.
Dan de band, ik hou hem graag origineel, super mooie band maar de verstelmogelijkheden waren en zijn nog steeds te weinig met mijn 17.8 cm pols zat hij soms net aan. Ik had er verder weinig tot geen last van maar dat zou zeker beter kunnen. Omega heeft er geen boodschap aan, jammer.
Accuratesse ? Bij de allereerste opwinding het horloge helmaal opgewonden. Exact gelijk gezet met de digitale zendergestuurde klok…de volgende ochtend even kijken hoeveel hij afweek met de digiklok…WTF!, ruim 11 seconden sneller! Ai ik dacht dit is echt een Speedy…Maar ik wist dat de olie in het horloge nog even een goede verdeling moest maken. En alles weer gelijk gezet.
Dag 2 in de ochtend effe kijken hoeveel sneller hij liep…heej dat was een geruststelling ruim 4,5 seconden sneller kijk dat was een stuk beter.
Uiteindelijk is hij in de 6 maanden dat ik hem heb gehad teruggezakt qua sneller lopen naar 3,8 seconden per 24 uur. Te overzien Maar ik vind het toch te veel voor mijn gevoel. Had hem kunnen laten bijstellen maar wilde aan en nieuwe niet gelijk gaan zitten sleutelen. Met gemengde gevoelens de Speedy te koop aangeboden op het forum en op Mp .
Op het forum ging het niet worden, helaas biedingen gekregen waarvan ik dacht kom ik van een andere planeet! viel mij eerlijk gezegd zwaar tegen. Op het"gevaarlijke" MP direct een goed bod gekregen binnen een dag was hij in bezit van een nieuwe eigenaar. Ja dat ging snel. Spijt dat ik hem heb weggedaan? Ja en nee…Ja omdat het echt en mooie watch is met de mooiste geschiedenis van alle horloges, terecht een icoon. Nee om z,n minimale waterbestendigheid en om de accuratesse . Waren dit nou echt redenen om te verkopen, nee natuurlijk niet maar zat alweer aanstekelijk naar de Rolex sub te kijken. Ja en daar moest heel veel geld extra bij . Gelukkig de sub voor list gekocht in juni 2018, daarna zijn de prijzen van de sub grijs geëxplodeerd. Blij met de Rolex ? Jazeker loopt als een zonnetje vele weken geleden een keer gelijk gezet en loopt continu tussen min 1 en plus 1. Eigenlijk wijkt hij niet tot minimaal af.
Daar wordt ik blij van. Deze gaat niet meer weg. En de Omega? Heb een Deville gehad, een PO Seamaster 2012 met het 2500 d uurwerk erin liep ook super strak 1,4 seconden sneller in de week! De Speedy. Gaat er ooit nog een Omega komen, ik denk het wel.
Dat Omega bloed kruipt waar het niet gaan kan. Met een voorkeur voor de Speedy ondanks de kleine minpuntjes gaat hij er waarschijnlijk in de toekomst toch weer komen. Op de een of andere manier mis ik de Speedy toch.
Mijn horlogemaker rade mij het af om te gaan zwemmen Met het horloge. Just saying
Hier ga ik vanavond eens rustig voor zitten! Ziet eruit als een mooie review over een iconische klatser! Van harte!
Enne… in de zomer is je pols wat dikker, past hij perfect!
Prachtig horloge, ik heb hem zelf ook. Geniet ervan.
Ja dat raden ze zelfs met duikers nog af. Zij willen liever het risico niet nemen dat je om wat voor reden dan ook waterschade hebt en je vervolgens hen de schuld geeft.
Dat gevoel herken ik. De geschiedenis uitpluizen, daar ga ik nog eens goed voor zitten. Op hoofdlijnen natuurlijk wel bekend, maar hoe en wat er getest is bijvoorbeeld om te komen tot de keuze voor de Speedy als Moonwatch daar ben ik nog in geïnteresseerd. Ik heb al wat bladwijzers gemaakt, naar tal van fora en websites met info.
Dat dus. Ging vanmorgen al makkelijker dan gisteren. Dat komt goed.
… ik zat na de eerste 24 uur op +2s. Erg netjes!
Serieus? Is dat de reden dat je hem hebt weggedaan? +3,8s/dag is keurig binnen de COSC specs. Ik zou daar niet zenuwachtig van worden. Wél van de door jou eerder genoemde +11.
Tja, de val waren velen intrappen! “Uiteindelijk wil iedereen een Rolex” … . Zelf ook een aantal gehad en gedragen, telkens met plezier maar het hoeft van mij niet meer. Ik ben er op uitgekeken. Klinkt raar, maar toch is het zo. Vind het nog steeds een waanzinnig mooi merk en heb me er ook behoorlijk in verdiept, maar er is zo veel moois in de horlogewereld. Ik vond het tijd weer eens wat anders te proberen en sindsdien heb ik merken als Sinn ontdekt, ander niveautje natuurlijk maar oh oh wat maken die leuk spul! Omega heeft me altijd kunnen bekoren en een Moonwatch, je moet hem een keer gehad hebben werd mij altijd verteld. Nu dus.
Dank je wel voor je uitgebreide, herkenbare, feedback. Eigenlijk hoort daar een plaatje bij! Wacht even…
… zo, opgelost!
Ik kan het je aanraden en met betrekking tot je “het moet op tijd lopen OCD”, tja. Ook daar heb ik last van gehad, ik liep iedere dag de afwijkingen te noteren en maakte me druk over een paar seconden. Ik ben daar iets rustiger in geworden, het gaat vanzelf over.
Het internet staat vol met mensen die er een mening over hebben, van vaak zelfbenoemde kenners, influencers en ook van horlogemakers. Iedereen heeft een mening en men roept elkaar ook na.
… yeas & nays, zoals altijd bij dit soort kwesties. Ik ga zelf maar gewoon af op wat Omega roept (50 meter / 5 bar). Ik stap er zo mee in het water, ben er niet bang voor. Was deze al 30 jaar oud, dan is het uiteraard een ander verhaal. Maar ik ken ook mensen die gewoon onder de douche springen met een Rolex 1665, dat is pas living on the edge.
Daar zat ik ook al aan te denken! Laat de zon maar komen.
Mijn polsen zijn ook niet gemaakt voor de speedy bracelet. Dit is mijn oplossing: een Forstner bandje dat makkelijk groter of kleiner kan gemaakt worden en werkelijk niks weegt. Supercomfortable en cool.
En: Proficiat!!
Ik snap de aantrekkingskracht voor wat betreft het verhaal achter dat bandje, maar nondedju wat is dat ding lelijk.
Oef. Hierover verschillen we héél erg van mening. Ik vind dit doodzonde, sorry.
Sowieso komt er bij mij geen aftermarket spul op een horloge van deze klasse. De verstelbare sluiting eventueel, als het echt moet … maar het liefst blijft het origineel, met de originele (stalen) band.
Dank je wel!
Mooie aanwinst kerel!
Blijft een mooi horloge, jammer van de band. Wellicht net zoals @RLC een andere sluiting erop zetten. Zou het iig wel overwegen aangezien je tevreden bent over de rest, op het kroontje na.
Geniet er van en bedankt voor de leuke review.
Hé, leuk verhaal om te lezen, dank daarvoor. Ik hoop dat je er met de band uit komt.
Zelf vind ik eerlijk gezegd het deksel nogal “on the nose” zoals men zegt. Wanneer zijn ze met die enorme inscriptie-verhalen begonnen joh? Ik kan me herinneren dat in mijn tijd (2002) de Speedmaster geen inscriptie op het deksel had. Of vergis ik me?
You’ve made your point, waarvoor dank. Verder met de NA …
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Heb de ‘Speedmaster Professional’ inscriptie wel al vaker, ook op wat oudere Speedmasters, gezien. Of het er al op stond in 2002, dat antwoord moet ik je schuldig blijven.
Ik vind het zelf wel leuk en hoewel het er op de foto nogal ‘in your face’ uitziet valt dat in werkelijkheid reuze mee hoor.
Nogmaals…wat een lekkere review Remco! En jouw foto’s behoren wat mij betreft altijd tot de top op HF.
Wat een machtig mooi, stoer en historisch horloge. En zo gaaf die gewichtige doos met alle Moonwatch goodies…dat maakt het geheel toch wel af imo. Heel leuk lijkt mij om uit te stallen thuis op een speciaal plekje (indien mevrouw Junior toestemt )
Enjoy! Hopelijk kun je wennen aan de fit om de pols.
In de kast! Als ik de verpakking en alle parafernalia ergens ga uitstallen, 3x raden wie dat dan telkens mag gaan afstoffen. Nee, in de kast is prima. Ik ga af en toe alles gewoon, op een druilerige zondag ofzo, even uitpakken en bekijken …
Ik kan daarmee instemmen. De mijne kapte er mee na wat offroaden in een woestijn en een zwempartij in Eilat. Ik heb dit al meerdere malen gezegd, maar in mijn wereld moet je uitkijken met mechanische chronografen in het algemeen en de speedmaster in het bijzonder.