Het is mij 8 dagen gelukt om actiever deel te nemen aan dit forum, zonder een nieuw horloge aan te schaffen…
Het voelt haast als een bekentenis, maar vanmiddag heb ik een mooi horloge toegevoegd aan mijn collectie. In mijn voorstel-topic vertelde ik al dat er nog 1 leeg plekje in de horlogekist was, die is dus erg snel gevuld. Al laat de kist zélf nog even op zich wachten
De keus is gevallen op een Longines DolceVita automaat, omdat 2020 voorbij is en er door de start van het vaccinatieprogramma weer wat licht begint te schijnen aan het einde van de tunnel, vond ik een model met deze naam wel erg toepasselijk. Maar bovenal vind ik het een erg mooi horloge en had ik nog niets rechthoekigs in de collectie.
Mijn vriendin snapte er niets van, ik heb immers toch laatst nog een horloge gekocht? Gelukkig werd haar mening al snel bijgesteld toen ze het horloge in het echt zag en gaf ze toe dat ze hem eigenlijk zelf ook wel een dagje zou willen dragen
Wel is de horlogedoos nu vol, dus in haar woorden: “Hebben we dat ook weer gehad”.
De plaat is voorzien van een “flinque” patroon met blauw romeinse cijfers en geblauwde wijzers, maar zijn vreselijk lastig te vangen in een foto. Ik denk dat het horloge zich goed leent om te combineren met mooie lederen banden, dus suggesties voor mooie kleurcombi’s hoor ik graag!
Laten we hopen dat 2021 voor iedereen La Dolce Vita in petto heeft.
Dank je , deze (auto)maat is er alleen met romeinse cijfers.
Ik moet zeggen dat ik daar ook even over heb getwijfeld, maar het past op een of andere manier wel. De quartz variant (kleinere maten) is er wel met indices óf MOP met diamantjes.
Ik wacht nog even met dat voorstellen .
Misschien moet ik het advies wat ik kreeg in het “even voorstellen” topic opvolgen en de doos nog even dubbel laten uitvoeren. Al kreeg ik, toen ik dat aan haar voorstelde, de handen nog niet echt op elkaar