NA Orient Kamasu

Hallo medeforummers,

Naar aanleiding van een topic van afgelopen zondag, heb ik een keuze gemaakt en gelijk de knoop doorgehakt: de Orient Kamasu!

Ik was op zoek naar een mooie diver (geen zwart) als leuk strand/zwembadhorloge. Het moest geen hommage zijn en het liefst 40mm of kleiner.
Ik heb nagedacht en kwam uit bij een Orient Ray II (hoewel iets te groot).

Er zijn genoeg suggesties voorbij gekomen, waaronder de Kamasu. Deze is 41.8mm, 12 8mm dik en 22mm lugwidth. Ik vond hem erg mooi eruit zien, zeker ook wat moderner weer dan de Ray en de Mako sprak me sowieso niet echt aan.
Nu dacht ik wel dat ie toch wel erg groot zou zijn. Niet dat ik zulke kleine polsen heb, 42mm kan wel, maar ik hou van kleinere horloges. Ook mijn Seiko SKX023 is slechts 37mm en dat vind ik heerlijk.

De Kamasu is echter maar 46.3mm van lug to lug, waardoor deze verrassend kleiner valt! Hij is 200m waterbestendig en heeft saffierglas! Absoluut een step-up ten opzichte van de Mako en Ray. Verder 40h gangreserve en 21.600 beats met het eigen in-house caliber van Orient, de F6922.

Thuis gelijk om de pols geslingerd en ik ben er super blij mee! Absoluut een mooie dial, goede kwaliteit en via marktplaats ook nog een leuke deal eruit gesleept!
Helaas geen stalen band, maar misschien heb ik nog wel een passende liggen thuis, moet ik nog naar kijken. Verder dacht ik eraan om een oranje rubberen band erop te knallen voor een lekker zomers gevoel.

Hoe denken jullie daarover en zijn er wellicht tips voor een niet te hoog geprijsde band?

En hier wachten jullie natuurlijk op, de foto’s:

p.s. morgen of overmorgen komt er nóg een nieuwe aankoop binnen

39 likes

Nice!

Heb 'm zelf ook :ok_hand:

15 likes

Gefeliciteerd met de aanwinst. Mooi horloge. Veel draagplezier.

1 like

Die Kamasu blijft nice! Mooie tegenhanger van de SKX ook :ok_hand:

Deze maroon ben ik ook nog naar op zoek, prachtige kleur :heart_eyes:

2 likes

Heel mooi!

1 like

Blauw vond ik makkelijker met combineren, vandaar de keuze. Die rode die jij hebt (en overigens ook groene variant) is ook bijzonder mooi van kleur!

1 like

Mooi hoor :star_struck: gefeliciteerd met je aanwinst :+1:

1 like

Mooie klok, ook de donkerblauwe wijzerplaat, lijkt wel sunburst. Ik had al een lange tijd mijn zinnen gezet op een ray 2, maar ik twijfel nu toch sterk. Veel plezier ermee.

1 like

Dank!
De wijzerplaat is prachtig. Helaas kan mijn telefoon geen macroshots maken (s20 :roll_eyes:), maar anders kon ik het laten zien. Ik van van die ene Teddy baldinogwat op YouTube een review, waarbij je de wijzerplaat ook een stuk beter kan zien. Hij is eigenlijk een beetje korrelig, maar dat is heel specifiek pas zichtbaar. Ik raad je aan de review even te bekijken… en ja: echt een mooi horloge van kwaliteit voor het geld!

2 likes

Mooi ding hoor. Ik vind die rubber band ook wel een mooie toevoeging eigenlijk!

Toch curved ‘endlinks’… Lekker zomerse look… nu het weer nog :stuck_out_tongue: .

1 like

Gefeliciteerd !
Mooi horloge mooie kleur!

1 like

Heb me daar ook op geORIENTeerd… Maar, ik heb al een horloge met blauwe 'glans’plaat + blauwe bezel, dus ben gegaan voor de Orient Kano, mét strakke bezel.

6 likes

Ook erg mooi!

1 like

Gefeliciteerd blauw is mooi. :v:t4:

1 like

Topding. Leuk, draag 'm in goede gezondheid.

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier ermee

1 like

Heerlijke horloges. Geniet ervan.
Banden van strapcode zijn prijzig, maar dan heb je ook wat moois :v:

2 likes

Mooi! Gefeliciteerd met je NA

@Igor Zo die rode sunburst is prachtig

2 likes

Mooie aanwinst! Ik overweeg hem zelf ook als een eerste duiker.
Is dat geen andere rubberen band dan die er normaal bijgeleverd wordt?

1 like

De strapcode banden zijn idd prachtig, maar waar haal je die? Als je ze moet laten versturen van Amerika ben je toch snel heel wat kwijt na verzendingskosten en customs + VAT!

2 likes