Vanmiddag bij m’n vaste horlogewinkel in Enschede gekocht: deze Oris. Heel anders dan ik tot nu toe gewend ben, ben er heel blij mee😀
Dat is mooi Hans! Welkom bij de Oris Club!
Ik heb exact dezelfde, nieuw gekocht in 1999.
Van harte gefeliciteerd! en heel veel plezier ermee!
Alleen de mijne was nog van vóór de rode rotor tijd.
Gefeliciteerd met je aankoop, een prachtige en klassieke uitstraling. Mooie aanvulling op je collectie!
Dank je wel, leuk om te horen dat je dezelfde hebt😀
Ik heb nog meer Orissen. Ik ben een echte ouderwetse Oris liefhebber!
Dank je wel, dit is m’n eerste horloge met zo’n klassieke uitstraling!
Erg mooi! Je hebt jezelf eens verwend na n succesvolle tour door Frankrijk?!
Mooie nette Oris zeg, van harte!
Er zijn meer kleine verschillen: jij hebt één steentje minder en een groter ‘haakje’ om de datum. Mooi, dat soort subtiele verschillen. Dat er dus iemand bij Oris opeens bedenkt dat dat haakje anders moet.
door een Oris heb ik het virus te pakken gekregen en me meer gaan verdiepen in de binnenwerkjes.
Ondertussen wel weer meer van vintage gaan houden en dan vooral omega, Lemania en oude chrono’s.
Wel zal deze Oris ooit terug in lijn collectie belanden.
Topklok, geniet ervan!!!
Prachtige aanwinst…van harte
Ja, precies !
Dat klopt helemaal. Er zijn kleine verschillen. Samen met de rode rotor hebben ze wat kleine wijzigingen doorgevoerd. De waterdichtheid is ook verhoogd naar 50 meter. Ik weet niet of de Oris van Hans ook al iets groter was geworden; de mijne is 36 mm. Ik weet dat ie er nu in een grotere versie is, met weer wat veranderingen.
Die van mij is 39 mm en 44 mm inclusief kroon (even met lineaal gemeten)
Ok, ja dan klopt het en heb jij al de grotere versie. Die van mij heeft nog het ouderwetse kleinere formaat. Hoewel dat in de oude tijd helemaal niet zo klein was: hetzelfde als de Rolex Datejust, ook 36 mm.
Fantastisch klokje, Hans! Gefeliciteerd en geniet ervan. Wat een prachtige Oris.
Veel plezier toegewenst met je BC Hans! Geniet van de NA
Ziet er top uit, blijft een prachtig model.
Gefeliciteerd en veel plezier ermee
Mooi horloge met een fraai klassiek uiterlijk!
Van grote schoonheid, veel plezier ermee!