Kun je iets vertellen over de naam van het merk? (doet met denken aan Pagani Zonda en op de een of andere manier aan kaas …)
Het is simpelweg de achternaam van de grondlegger. Michel Parmigiani. Fleurier is de plaats waar ze gevestigd zijn.
OK, ik had er nog nooit van gehoord, maar ik moet zeggen het ziet er echt top uit.
Ik snap niet dat zoveel mensen het merk niet kennen. Het staat geregeld in tijdschriften met vaak gecompliceerde uurwerken. Altijd hoogwaardig. Ik ben zelf niet zo van de dressers, jijzelf wel. Dan is dit een hele mooie. Jouw JLC is natuurlijk ook erg mooi, je zal wel keuzestress krijgen. Hoewel, 2 zeer verschillende kleuren.
Anyway, veel plezier ermee!
hmmm echt? welke tijdschriften dan?
Prachtig horloge. Ik vind vooral de afwerking van met name het uurwerk en de kast magnifiek. Geniet ervan
Prachtig ingetogen model. Veel draagbaar plezier toegewenst.
Man man wat een schoonheid van een uurwerk.
Top kwaliteit dit.
Hij lijkt volgens mij groter dan ie is.
Heel gaaf.
Ik geloof je meteen.
Prachtig horloge Tom en een blijvend mooie collectie. Kende het merk zelf niet, dus erg leuk om te lezen. Geniet ervan!
Heerlijk understated aan de voorzijde en all out watchmaking beauty aan de achterzijde. Van harte met deze unieke aanwinst!
Wat een gaaf horloge, zo’n kwaliteit in een niet schreeuwerig design.
Ik denk dat ie door die mooie kromme kastpoten van iets verder weg dan een wristshot er nog mooier uit ziet.
Prachtig !
En ook nog een naast ‘de gebaande paden’ middels dit unieke merk.
Een goede koop dus !
=edit= het loopwerk van de Tonda is 2,6 mm dun !
Je had gezegd dun, maar dit… wauw.
Gelukkig geen Ikea, dan had ik mezelf in elkaar moeten draaien!
Mooi horloge Tom. Ik vind alleen de wijzers icm de lume wat opzichtig.
Met recht een wonderschone aanwinst van dit prachtige merk.
Heel veel draagplezier toegewenst.
Heel mooi horloge, gefeliciteerd ermee.