Maar dat mag de pret niet drukken. Ik vind het een tof model en laten we er het op houden dat Tag Heuer beter in marketing was eind jaren 80 begin jaren 90.
‘Don’t crack under pressure’ het blijft een mooie zin.
Maar die periode was wel juist waar ik naar op zoek was voor een ‘duikmodel’ horloge uit mijn geboortejaar. Iets eerder of later (1989-1991) was ook prima, het ging vooral om het tijdsbeeld. Omega is natuurlijk ook een dikke plus, 1 van mijn favoriete horlogemerken.
Het is uiteindelijk het geboortejaar van mijn vrouw geworden 1991 dus.
Ik had een hele documentatie verzameld over de verschillende pre bonds maar toen zag ik dat iemand op HF hier al heel veel tijd en moeite in had gestoken dus bij deze de link voor meer info:
April dit jaar aangekocht bij B&O en ook op waterdichtheid getest. Prima dus!
Horloge was de vorige eigenaar toch te klein. Wat ik ook begrijp want het is de midsize niet de fullsize. Maar voor mijn 17 -17,5cm pols gaat dat perfect.
Zo even band op maat zetten, poetsen en dan ga ik er hopelijk veel plezier aan beleven.
De sword wijzers zijn van de 2de generatie als ik het goed heb. Ik heb de single clasp van de 2 tone variant. Geen probleem want ik vind goudaccenten altijd wel gaaf op horloges.
Bij de 2 tone is de bezel volgens mij van 18k goud? De rest is gold capped of gold plated.
De afleesbaarheid is voor mij prima.
Edit: de hartjes volgen, ik mag er op dit moment even geen meer geven