NA - Paul Picot U-boot en de "missing pieces"

Beste allemaal,

Het is weer zo’n verhaal……krijg jij een mooi klokje binnen die na lange tijd hebt opgezocht.
Maar door een van de omstandigheden, toch niet 100% compleet van kunnen maken, wat jammer is dat zeg.

Hier is er weer een voorbeeld.

[Intro]
Naast de 7750, 2894, 2824+Dubois Deprez module chronograph uurwerken al in mijn collectie wou ik graag een Lemania 5100 uitproberen.

En wil ik de volgende elementen in te hebben:
-SS, geen 18k
-draaiende ring
-schroefkroon
-stevige behuizing en stoere look
-betaalbaar (belangrijkst :wink:)

Na een zoektocht was mijn focus aan de Paul Picot U-boot gericht, een subtiele Chronograph duiker.
Er zijn beperkte wijzeplaats combinaties beschikbaar bij de SS versie, zijn hieronder 4 voorbeelden die ik tot nu toe kan vinden op internet.

[side story]
Op C24 was jaren geleden een mooie LE met metalen band te koop voor 2,5~3k+ eur bij een Italiaanse juwelier.
Ref. N5004 / P7001 (zwarte en witte dials)

Via via kwam ik iemand met meerdere examplaren (SS en 18k versies) en losse lederen / metalen banden in zijn verzameling/bezit, en wou hij “toevallilg” al zijn u-boots graag verkopen.

Helaas vroeg hij de hoofdprijzen voor dat SS examplaar, en wou hij eigenlijk liever die 18k versie kwijt daarom stuurde hij enkel pics daarvan op.
Echter was mijn budget veel onder zijn vraagprijs, en ook weet ik dat deze merk in de Italiaanse markt veel goedkopere opties aanwezig zijn.

Mijn plan was om die metalen band van hem over te nemen en blijf ik verder zoeken naar een leuk klokje binnen mijn budget.
Dus toen zonder twijfel meteen die metalen band voor een scherpe prijs gekocht.

Het pakje kwam thuis keurig optijd en goed verpakt aan.
Idd was het bandje splintnieuw in geseald zaakje verpakt zoals omschreef, echter mis ik de lug-schakels(end-links)…….2 belangrijke stukjes.

Na vele contacten opgezocht zou deze Italiaanse vriend nog verder kijken voor me en zodanig opnieuw opsturen.
Helaas tot op heden heb ik dus nog steeds een nieuwe band liggen zonder end-links.

So be it…(dacht ik dus).

[laatste ontwikkeling]

Het is inmiddels meer dan 6jr gelden als ik weer naar mijn oude mailjes lees.

Er gebeuren veel dingen in mijn leven in deze periode, lag dit bandje nog altijd in mijn onderdelenkast en ben ik deze bijna vergeten.

Stiekiem wou ik nog altijd een Lemania 5100/U-boot hebben tegen een schapelijke prijs.
Een poosje geleden kwam ik bij een online juwelier website deze leuke u-boot met blauwe/paarse wijzeplaats tegen.

Na veel gemaild en gepush krijg ik eindelijk het klokje opgestuurd, was dat al gauw 3,5 wk later nadat ik keurig heb betaald via IBAN :joy:
Kwam natuurlijk met redenen van check check double-check bij de horlogemaker waardoor flinke vertraging was opgelopen.

Anyway, verkeert het klokje gelukkig in een uitmuntende staat.
En dat maakt alles weer goed~~~

Hij loopt nog prima voor zijn leeftijd (+19 ~ +20 sec) en nauwelijks krasjes of gebruikssporen te zien.

[En dan?]

Ik ben onwijs blij met het klokje hoor, eindelijk een Lemania 5100 in mijn collectie.
Momenteel heb ik een stevige universeel mesh band erop gezet, maar toch wil ik deze graag zo compleet en origineel mogelijk maken.
Dat heeft dit prachtige stuk verdient.

Daarom zoek ik nog altijd een setje end-links, hopelijk na veel gezocht te posten wat positieve nieuws kan krijgen.
Gezocht: end-link schakel Paul Picot U-boot SS/RVS - Horlogemarkt (gezocht) - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Graag kom ik in de korte toekomst nog een update hiervan😝

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal over deze NA :grinning:

Rapportage#01 – EPOS 3355 Jump Hour
Rapportage#02 – Raymond Weil manual winding vintage
Rapportage#03 – GB Enigma by Gianni Bulgari “Bezelwinder”
Rapportage#04 – King Seiko SPB285 Re-Edition
Rapportage#05&6 – Tudor BB36 & Yema WristMaster Traveller Micro-Rotor

26 likes

Van harte gefeliciteerd met je mooie Paul Picot verpakt in een leuk verhaal :+1:

1 like

Dank dank~~
Wish me luck :laughing:

1 like

Verhaal van lange adem inhouden :smirk: :+1:

2 likes

:handshake:

image

1 like

De aanhouder wint! Mooi verhaal en een mooi horloge. Ik vind die mesh band er prima bij passen. :ok_hand: :+1:

1 like

Dankjewel~ :smile:
Ik dacht ervan, laat dan maar gewoon met die mesh proberen, anders gewoon een rubberband.
Gelukkig is deze combi ook prima mooi eruit ziet.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst.
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi verhaal en een fraai horloge. Veel plezier ermee.

1 like

dank dank, ga ik zeker genieten van dit klokje :wink:

1 like

thnx, doe ik :handshake: :handshake: :handshake:

Ah leuk verhaal! Ik heb ook zoiets nu. Ik heb de 7750, 7751, 7754, 7753, 2894, 2892+DD module, de 7750 L5100 style van Sinn, Damasko, Tutima, enzovoort, de échte 5100 had ik nog niet! Tot nu! :smiley: Ik snap precies je gedachtegang en hoe blij je kan zijn van eindelijk dit scoren.

[quote]
-SS, geen 18k
-draaiende ring
-schroefkroon
-stevige behuizing en stoere look
-betaalbaar (belangrijkst :wink:)[/quote]

Ja, en dit raakt ook wal & kant bij mijn analyse. Draairing hoeft voor mij niet, dus dat was makkelijk, maar wat ik wél wilde was een merk met enige heritage. Zodra ik mijn 5100 heb post ik 'm wel. En ja, uit Italie. Heel interessante markt daar!

Leuk te lezen dat ik niet de enige ben die zo naar uurwerken kijkt.

1 like

:handshake: :handshake: :handshake:
leuk dat wij zo veel gemeen hebben :wink:

Nu merk ik dat ik mijn Ebel 1911 helemaal ben vergeten.
En die is met de ebel 137 uurwerk van Zenith 400 El Primero

Echter is deze zonder de Duikring en schroefkroon :smile:

1 like

:clap::clap: likewise! Doch in mijn geval, de 410b (als ik t goed onthouden heb). Flyback stratos. Dus wel met draairing (geen crown guards), en schroefkroon.

Ik draag die echt te weinig.

1 like

Geniet van je NA!

1 like

:handshake: :handshake: :handshake:

die Flyback stratos is super vet hoor.
oh ja, idd die knoppen voor chrono lijkt er wel op crown guards, maar zijn ze natuurlijk niet

ja, ook draag de meest van hun te weinig en wij moeten deze klokjes ook echt meer “tijd” geven om te dragen namelijk.:laughing:

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Hoi ik heb een recente Paul Picot Gentleman. De band lijkt in ieder geval optisch dezelfde als die van jou. ( bandaanzet 21mm?). Het lijkt dus dat de band nog steeds gebruikt wordt. Kun je de endlinks dan niet gewoon bij Paul Picot bestellen of heb je dat al geprobeerd?

1 like

veel dank voor het meedenken. :handshake: :handshake: :handshake:
Het is van 20mm, dus past huidige collectie volgens mij niet direct op.

ik heb 3wk geleden toen ik een gezocht geplaatst hierop forum, ook op contact opgezocht bij Paulpicot.com.
Ze zullen terugkomen ruim 10dagen geleden en tot nu toe nog geen reactie.
Ik zal dus anders bij de Nederlandse AD’s rondvragen of ze deze kan aankomen.
Altijd blijf proberen zal zeggen :smile: