NA: Pitzmann Overture "Dawn"

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, aparte wijzerplaat :+1:t2:

1 like

Leuk merk en leuke klok, weer eens wat anders tussen de grauwe massa.

1 like

toch weer iets apart
draag hem met plezier

1 like

Vrolijk ding!
Geniet ervan!

1 like

Bijzondere keuze. Dank voor je verhaal en uiteraard gefeliciteerd met je nauwkeurige NA

1 like

Heel sympathiek merk. Mooi exemplaar, al moet de plaat wel je ding zijn.

Gefeliciteerd met deze Koreaan! :+1:t2:

En groeten van z’n oudste broer:

3 likes

Apart horloge gefeliciteerd met deze aanwinst :+1:

Die vind ik ook prachtig, eerlijk gezegd mooier dan zijn opvolger Pitzmann 2. Zo’n geĆ«mailleerde wijzerplaat geeft toch altijd een heel sjieke uitstraling. Maar ja, momenteel richt ik me dus vooral op de categorie ā€œgoede, degelijke horloges met een echt goed quartz uurwerkā€. En aangezien de rest van mijn collectie vrij traditioneel en saai is (mijn Seiko BFK Kinetic-mod uitgezonderd misschien) vind ik het wel leuk om iets heel anders en kleurrijks erbij te hebben. Maar leuk dat er meer Pitzmann-eigenaren rondlopen hier! Ik ben onder de indruk geraakt van de kwaliteit van dit merkje.

1 like

Herkenbaar. Zit ook te loeren naar een GS :smile:

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Ik ken dat gevoel en vergelijk een mechanisch horloge dikwijls met een tamagotchi.
Ik heb onlangs een radiogestuurde Citizen op zonne-energie gekocht en ben er best tevreden mee. Maar zoals we in’t Vlaams zeggen, ā€˜les goĆ»ts et les couleurs ne se dispute pas’ .

1 like

Leuk horloge! Veel plezier ermee!

Ik vind dit zelf met afstand de leukste uit de Pitzmann-collectie. Hele toffe plaat! Veel plezier ervan en draag hem in goede gezondheid!

1 like

Prachtige introductie tot een heel speciaal horloge. Ik zou het zelf niet kopen, ik vind het prachtig, maar ik heb niet de durf om dat te dragen

1 like

Heb ik ook ƩƩn:

Eigenlijk het enige horloge dat je ooit nodig hebt. Hij staat altijd op de seconde nauwkeurig, je hoeft de tijd nooit goed te zetten, je hoeft de datum nooit te verzetten, hij is 100m waterdicht, je kunt hem jarenlang wegleggen, zolang hij maar af en toe wat licht krijgt staat hij over 10 jaar nog steeds op de seconde nauwkeurig. Meer ā€œset and forgetā€ kun je niet krijgen. Eigenlijk het meest praktisch soort horloge ooit.

Maar daarom nog niet het LEUKSTE horloge :laughing:

2 likes

Lekker speels!
Gefeliciteerd met de NA.

Elke dag een ander horloge.
En waar van twee Quartz.

Moet je alsnog 5 dagen in de week wel in de weer met mechanisch.

Leuk om deze voorbij te zien komen. Mooie kast heeft deze Pitzmann :ok_hand:. Veel plezier ermee :+1:

Leuk!

Groeten van zijn broer.
Zo’n anderhalf jaar geleden ben ik voor de donkere variant gegaan. Komt regelmatig voor dat mensen er naar vragen als ik hem draag. Leuk ā€œconversation pieceā€ in goed nederlands.

2 likes