NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

Netjes hoor! Eigenlijk zonde om aan m’n sleutelbos te doen. Komen er krassen op :roll_eyes:

13 likes

Ja… krassen op je sleutels… dat zou zonde zijn… :joy: … waar ben je bang voor?..
uiteindelijk “slijt” ie aan je sleutelbos nog gladder dan ie nu al is…

3 likes

Krassen

Maar dat blijkt niet nodig. Dus:

3 likes

Vraagje, @Arie_Kabaalstra is het mogelijk om er een te bestellen in een volledige kleur, dus dat jij na de kleuring deze niet schoonpoetst?

1 like

Ja/Nee… Ja… ik zou dat kunnen maken, maar Nee… dat wil ik eigenlijk niet… omdat die kleur er afslijt, en dan ziet het er niet meer uit… Grote platte vlakken, dat zal wel even duren, maar een rond onderdeel?.. dat slijt te snel… vind ik niet passen bij het karakter van het tooltje… (bovendien… met name de Cobalt, Gold, Fuchsia en Emerald hebben een mooi contrast met het blanke Titanium

3 likes

Dus gewoon nee :ballot_box_with_check: :wink:

1 like

Helder, dan bestel ik er gewoon nog een in Emerald.
Ik had geen idee hoe “vast” de kleur zit.

2 likes

Ik heb zelf een Ring die ik helemaal geanodiseerd heb, maar die komt niet in aanraking met andere metalen voorwerpen, die blijft vooralsnog mooi…
't is niet dat je 't erafpoetst met een doekje, maar met ScotchBrite is het zo weg…
Vergelijkbaar met Geanodiseerd Aluminium denk ik…

1 like

@valentijn legt het tooltje in de doosje op een satijnen doekje :slight_smile:

3 likes

Mijn tooltje is binnen. Leuk ding, zeker geen high end product. Bij het oogje bovenaan zijn aan beide zijden de afdrukken van de machinale bewerkingen duidelijk zichtbaar. De zes aangebrachte schroefdraden lopen zeker niet smooth. Er zit steeds een lichtelijk aanlopend, “grofkorrelig” stukje in. Het dichtdraaien van de twee eindstukjes op de centrale body is door het rubberen ringetje iets bijzonders. Het sleutelringetje volstaat, is van Ali kwaliteit.

5 likes

Fotossss

2 likes

Beter kan ik ze niet maken, die foto’s. M’n toestelletje is al een poosje kaduuk.

Mwah

4 likes

Als het tooltje niet aan je hooggespannen verwachtingen voldoet, kun je em ook gewoon naar me terugsturen… dan maak ik 't in orde… dat de schroefdraad niet soepel loopt, dat kan verschillende oorzaken hebben, in elk geval is dat zo op te lossen.

ik test elk tooltje afzonderlijk op dat punt, tenslotte draai ik ze tijdens de productie verschillende keren in-en uit elkaar…

't oogje zou inderdaad wat gladder kunnen, Ik ga er in elk geval even een verse frees inzetten… de huidige heeft al heel wat tooltjes achter de kiezen…
'k kan ook het programma nog wel iets aanpassen… mogelijk wordt het daar nog wat gladder van…

11 likes

Mooi aanbod, Arie-Jan. Ik waardeer dat.
Wat betreft mijn verwachtingen: velen hebben hier wild enthousiast gereageerd op het tooltje. Op basis daarvan had ik meer verwacht van de afwerking. De door mij genoemde punten, het kan nauwelijks anders, had jij zelf ook kunnen waarnemen. En op dat moment al zelf je maatregelen kunnen treffen. Wat mij betreft: moeten treffen. Je zegt: “ik test elk tooltje afzonderlijk op dat punt” (namelijk van schroefdraad). Ook dat is zo duidelijk waarneembaar: dat had je moeten opmerken!
Ik ga er nog eens over nadenken, of ik het waard vind het tooltje naar je op te sturen.

5 likes

Waar gehakt wordt, vallen spaanders…
Ik neem het mezelf kwalijk dat jouw verwachtingen niet waargemaakt zijn, en dus bied ik je aan om het alsnog in orde te maken.

Ja, en daar ben ik blij om, maar als iedereen tevreden is, zie ik geen ruimte voor verbeteringen… jij geeft aan dat die ruimte er is… dus voel ik me geroepen om daar wat mee te doen…

26 likes

Ik kan niet wachten tot Omanido zijn nek uitsteekt en zelf eens het initiatief neemt iets te realiseren hier op het forum.

Zou jij niet het traject voor de HFLE2022 oppakken @Omanido ?

10 likes

Je weet toch, de beste stuurlui staan aan wal. :wink:

2 likes

De beste man geeft gewoon terecht even een aantal kritische punten met betrekking tot 't tooltje, waarbij Arie ook gewoon aangeeft dat hij gelijk heeft. Ik begrijp dus ook niet helemaal waarom er dus een sneer moet worden uitgedeeld :thinking: kan je dat uitleggen dan kunnen we ik het misschien begrijpen…

14 likes

Je geeft kritiek, dan word er gedacht aan een oplossing, en dan is het opeens niet meer de moeite waard. Komt ook een beetje vreemd over.

7 likes

Ten eerste vind ik de manier waarop het hier gebeurd niet heel subtiel en voelt bij mij aan als ff lekker zeiken en dat is zeker in dit topic koren op de molen bij sommige leden.

Ten tweede heb ik er moeite mee als dezelfde mensen altijd maar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten bij goedbedoelde initiatieven van HF-leden en dan wel altijd verwachten dat het voor weinig geld, in perfecte staat en met 10 jaar garantie wordt gerealiseerd.

4 likes