Ik denk dat je er een beetje zwaar aan tilt, we hebben 2 kampen op het forum de anti en pro Ari kampen.
Ik ben het met je eens dat er soms wat heftig en onnodig word gereageerd, zeker waar, maar er word er ook terecht gereageerd.
In beide gevallen staat er altijd wel iemand van beide kampen klaar met een bijl om het gevecht aan te gaan met de andere partij, het is vermoeiend en geeft het forum wat minder kleur dat is zonde
Het gaat mij in dit geval niet om dit specifieke topic. Het gaat mij er om dat mensen irreëel kritisch zijn op initiatieven op het forum van mensen die hun nek uitsteken.
Het zou hetzelfde zijn als ik lekker open en bloot op het forum ga zeuren over de strip of puzzel van Jurk omdat de kaft niet helemaal goed is gelijmd. Of dat ik ga zeuren over een clinic waarbij ik leer hoe horloges te repareren en ik het advies krijg linksom te draaien ipv rechtsom (deze praktijkvoorbeelden zijn trouwens fictie hoor… ).
Ik vind dat soort initiatieven prachtig en zal daar zo veel mogelijk aan mee doen en het positief benaderen en er hóóguit alleen opbouwend kritisch over zijn. En op een subtiele manier.
En het gaat mij om de 2 kampen die altijd klaar staan om elkaar in de nek te springen zodra er een positieve dan wel negatieve reactie word geplaatst, zonde van 't forum en eigelijk best wel eens een beetje irritant. Ik kies geen kant
Er zijn gevallen waar dat inderdaad aan te raden is… er zijn raderen in uurwerken die met een linksdraaiende schroef vastzitten… (Veelal ook gemarkeerd,dus dan zie je het ook.)
Behalve dat het voor Arie business is en voor Jurk een bak vrijwilligerswerk, slapeloze nachten en een fantastische opbrengst die in het geheel naar een goed doel gaat. Fundamenteel verschil volgens mij. De enige
zijn in dit geval de mensen die een tooltje bestellen. Ik heb heul veul posts geleden ook aangegeven dat het tooltje rond het oogje een beetje grof is afgewerkt. Zo mogen we elk hobbygerelateerd product op dit forum toch bespreken? Daar is het nou net een forum voor.
Nee… Ik maak geen gebruik van de Kleine Ondernemers Regeling, ik ben geen kleine ondernemer met mijn 1.93m Immers, dan kan ik de BTW van inkopen ook niet verrekenen, en dan schiet ik mezelf in de voet.
Maar laten we het hier verder niet over bedrijfsvoeringszaken hebben.
Heel het forum staat vol met ervaringen met horloges/horloge gerelateerde producten. Ook negatieve ervaringen. Er wordt geen vraag om reparatie oid gesteld, dus waarom is dit een aftersalesvraag? Overigens gebruikt de producent ook hf als medium voor statusupdates, dus is het niet heel vreemd dat het soms twee kanten op gaat.
Hoezo moet dat? Na het lange wachten icm dat het om iets kleins gaat, snap ik best dat je het zo prima vindt. Het punt van het oogje herken ik overigens ook.
Ik verwacht wel een fatsoenlijk afgewerkt mint oogje bij mijn bestelling hoor. Het is tenslotte iets wat ik niet nodig heb en iedereen zal me vragen waarvoor het is. Iedereen zal dan commentaar hebben over de amateuristische afwerking van mijn spingbar tooltje on-the-go en ik kan dan niet met droge ogen toegeven dat er slechts 35,- voor heb betaald.