Grappig eigenlijk dat de fan base van Jan eigenlijk zelf de grootste onruststokers zijn in dit topic. (Keer op keer)
@Arie_Kabaalstra reageerde prima op @Omanido volgens mij had het daar redelijk klaar mee kunnen zijn.
Grappig eigenlijk dat de fan base van Jan eigenlijk zelf de grootste onruststokers zijn in dit topic. (Keer op keer)
@Arie_Kabaalstra reageerde prima op @Omanido volgens mij had het daar redelijk klaar mee kunnen zijn.
Denk het niet. Daarbij komt dan nog het wachten tot je hem weer terug hebt.
Waarom zou een mindere ervaring niet gepost mogen worden? De beweegredenen voor de posts van sommige leden in dit draadje zijn me sowieso onduidelijk.
Denk ook niet dat het standaard is. Toch zijn er wel enkele die dit hebben. Dan helpt het niet om melders daarover als zeurders neer te zetten omdat zij ‘niks doen voor hf’.
Het is nu wachten op zieniks
De grote ziener ‘xinix’.
Van harte mee eens
Jij betaald BTW over je ingekochte producten. Vervolgens vervaardig jij je tool en verkoop je het met winst. Hier leg jij dus een extra stuk BTW bovenop de BTW van de ingekochte materialen. Of met andere woorden, dit betekent dat jij altijd meer BTW moet betalen dan dat je terug kan vragen.
Als je minder dan 20k per jaar verdient en je maakt gebruik van de KOR is dat een gratis stukje winst bij elk tool wat je verkoopt.
Nu::
KOR keuze geldt voor 3 jaar. Stel dat Arie voornemens is om de komende 3 jaar investeringen te doen, is de btw daarop niet aftrekbaar.
Het kan in sommige gevallen een betere keuze zijn om geen gebruik te maken van de KOR.
Precies… jij snapt het wel.
@Arie_Kabaalstra, op welk ordernummertje zit inmiddels? Heb geen haast, maar ben wel benieuwd :).
Ik vond het goed meegedacht door @stefanketelaars. Er zijn alleen zoveel regels, dat alle uitzonderingen kennen lastig is. De reactie had wat anders gekund, hij kent immers niet alle ins en outs van jouw bedrijf en positie.
ach… als ik op elke slak zout moet gaan leggen… kom ik zout te kort, niet ieder mens is gezegend met de eigenschap “subtiliteit” of weet wanneer wel of niet subtiel te zijn…
bovendien, een zuiver textueel medium als een forum is altijd beperkt qua communicatie.
ik lig er niet wakker van
Tot en met 175 is uitgeleverd, dus 'k moet er nog zo’n 130 doen…
Daarnaast als je met bedrijven zaken doet is de KOR ook niet handig… want die kunnen de btw op jouw product ook niet aftrekken.
Omdat ik zat te kijken of Jurk internationaal moest gaan had ik contact met de KVK hierover en die gaven die mee als overweging. B2C … KOR handig. B2B …. Minder.
Ik heb ordernummer 205, dus we komen al in de buurt.
Moet ik nou echt een tooltje tekenen die wordt afgetrokken?
Zie je creativiteit wel verschijnen.
Ik zie ‘potentie’
Onvoorstelbaar.
Tool inmiddels 1.5wk geleden ontvangen ofz, prima ding voor de heb.
Echter was het voornamelijk ook om zo’n leuk initiatief te supporten en een HF’er te steunen. Echter snap ik nu waarom er zoveel mensen om Arie heen lopen qua projecten, ik begrijp ze inmiddels.