NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

Arie is echt een SME (subject matter expert). Maar echt iemand die een front facing man/vrouw nodig heeft. Iemand die customer facing is, de marketing oppakt etc. Arie is de verstrooide uitvinder en draait uren.

1 like

Je hebt er een concurrent bij!

1 like

Arie is net zo bot als waar hij de oogjes mee freest.:joy:

1 like

Dat is niet lief…niet iedereen is van de gladde salespitches, organisatiesensitiviteit en tactvolle politieke communicatie…

Ga zo door Arie. :+1: laat je niet gek maken! :clap:

(Hopende op een hoogglans gepolijst oogje op bestelling 202 :grin::yum:)

10 likes

En hoeven het niet aan de leverancier te betalen, dus een beetje onzin opmerking.

Tenzij je producten levert die onder het lage tarief vallen. (kan voordelig zijn voor een groenteboer, viswinkel, die bijv. wel kosten hebben waar hoog btw op zit: bijv. energie, huur, autobrandstof, onderhoud enz.)

1 like

En moeten dat dus bijhouden en doen liever zaken met bedrijven die geen KOR regeling hebben.

1 like

Hoe zo bijhouden?

De leverancier zet op zijn nota dat hij niet onder de normale btw regeling valt en derhalve geen btw hoeft/mag berekenen.

zoals eerder gezegd… laten we het hier niet over bedrijfsboekhoudkundige zaken gaan hebben… mijn boekhouder heeft me op de regeling gewezen, en we hebben bepaald dat ik er geen voordeel uit haal… dus heb ik me niet aangemeld… klaar

8 likes

Niet helemaal, want het recht op aftrek heeft tot gevolg dat goederen zonder BTW blijven bij transacties tussen ondernemers.

Als er een schakel tussen zit die geen aftrekrecht heeft (omdat men bijvoorbeeld gebruik maakt van de KOR) dan zal die niet aftrekbare BTW worden meegenomen in de kostprijs. Dat zou logischerwijs tot gevolg hebben dat het product (netto) duurder wordt.
Maar er zit dan dus wel degelijk BTW in berekend, die dan ‘blijft hangen’.

Edit: sorry Arie, dat ik het toch niet kon laten, in dit topic.

5 likes

Danku :+1:

1 like

Als Omanido niet helemaal blij is wil ik dat tooltje wel overnemen, tegen woekerprijs uiteraard :rofl:

p.s. Zo n opmerking van @Omanido kan Arie opvatten als “gezeur” , maar ook als gratis advies!
:stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Hmmm, dat ligt een beetje aan geheugen van Arie over de opmerkingen eerder denk ik.

Ik ken wel de uitdrukking: Bent u tevreden vertel het anderen, bent u niet tevreden vertel het ons (in een PB :-))
Maar hier #190 ben benieuwd!

3 likes

Er ligt nog een wereld tussen tactvolle communicatie en bot :slightly_smiling_face:. Verder vinden botte mensen botte opmerkingen doorgaans niet erg :wink:.

De waarheid ligt in het midden kinders. En nu allemaal ophouden.

Nee hoor dat is iets heel anders.
Ken je het gezegde van een gegeven paard niet in de bek kijken. Als je ergens voor betaald heb je recht om te zeuren als het niet aan je verwachting voldoet. Of je verwachting realistisch is, is weer een ander verhaal, maar je hebt wel het recht om dit kenbaar te maken. Persoonlijk vind ik dat je voor dertig euro een netjes afgewerkt oogje mag verwachten, maar dat is slechts mijn mening.

7 likes

Zelf vind ik dat je voor de lage prijs van 30 euro een afgezaagd stukje titanium mag verwachten en elke bewerking extra is mooi meegenomen!

5 likes

Ach, als je de afwerking iets stoort, doe er dan zelf wat aan… Zeuren is gemakkelijk.

Ik heb er mijn persoonlijke versie van gemaakt. Ik heb de oppervlakte gepolijst op een polijstband, en daarmee was de afwerking op het oogje ook weer in orde. Dus deze is helemaal glad en dus niet meer geborsteld. Daardoor komen de mooie blauwe kleur meer tot zijn recht.

16 likes

Koop jij dan een polijstband voor iedereen?

1 like

Nee, maar je kunt op veel meer manieren polijsten dan met zo’n band. Dat ik toevallig zo’n ding heb, dan gebruik ik het ook. Ik moest toevallig nog een zakmes scherp maken, dan kon dan in 1x…
Maar met een goed polijstmiddel en een grove doek gaat het ook goed. Nawerken met een fijne doek en je kunt versteld staan van het resultaat. Oneffenheden kun je met een fijn schuurpapier voorbehandelen.

Alleen gaat het op een polijstband wat sneller…