NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

Deze denk ik.

Heb deze erbij gezet want er stond alleen een render op.

18 likes

Goeie samenvatting ook van Jan.

3 likes

Super handig tooltje. Maar wat ik me eigen afvraag is loop je dan ook met een extra bandje op zak?

2 likes

Voor mij gaat het voornamelijk gebruikt worden om een gaatje verder of korter te zetten van de fijnverstelling van de clasp. Op vakantie vaak bij warmer weer (of het vele eten :see_no_evil:) dat de pols iets breder wordt dan voor vertrek. Dan is een kleine tool zeker handig…

4 likes

Ik vind het helemaal niet pricy zoals die gast zegt. Arie moet vele handelingen verrichten om uiteindelijk een tool te krijgen.

1 like

Dat is subjectief. Ik vind het best kostbaar voor een onnodig ding waarmee ik niet wil zeggen dat het niet elke cent waard is.

4 likes

Exact. Het is veel geld voor iets wat je niet nodig hebt. Maar het is niet veel geld voor wat je er voor krijgt.

5 likes

Voor sommigen mss iets wat je niet nodig hebt, maar anderen waren wel degelijk op zoek naar dergelijke tool. Ruud was oorspronkelijk een topic gestart om dit te zoeken en ik was ook al een tijdje naar zo’n kleine reis-tool opzoek…

4 likes

als je naar het “alternatief” kijkt, van Worn and Wound, dat op WUS ook genoemd wordt… da’s een aluminium ding, geanodiseerd, maar op Alu?.. dat slijt er zo af… de karteling ziet er ook cheap uit…

Als je die aan je sleutelbos doet, dan ziet ie er binnen de kortste keren niet meer uit… daarom heb ik voor Titanium gekozen…dat blijft veel langer mooi… en omdat de anodisering alleen in de groefjes zit, blijft dat ook mooi.

Nou… als je een paar dagen van huis bent… (vakantie, werk, of zaken), dan neem je naast je kleding ook wel meerdere horloges mee, en mogelijk ook meerdere bandjes… alles keurig in je watchroll… draag je overdag een horloge op Nato, omdat dat lekker draagt… prima… ga je 'savonds uit eten, wil je even wat netter gekleed gaan… gooi je even een lederen bandje op je horloge… zoiets dus…

14 likes

Gewoon… omdat ie zo lekker is… :slight_smile:
't schaakbord staat eigenlijk helaas alleen maar ter decoratie in mijn huiskamer… omdat ik niemand in mijn directe omgeving heb die’t spel ook beheerst… 't zal 2 jaar geleden zijn dat ik voor’t laatst een potje gespeeld heb… werd wel even de oren gewassen… maar goed… 't was leuk om’t weer eens te spelen

5 likes

Zo lang je niet schaakmat gezet wordt…

3 likes

Begrijp me niet verkeerd, hoor, ik heb er zelf ook direct een besteld. Ik bedoel alleen te zeggen dat het een tooltje is dat ook naast de diverse andere straptooltjes kan bestaan. In die zin is het voor de meeste mensen geen noodzaak (want iedereen heeft wel een paar straptooltjes). Maar dat neemt niet weg dat diezelfde mensen voor wie het geen noodzaak is, wel zo’n ding willen hebben. Ik net zo goed. Het is gemakkelijk, dat wel, maar heb ik het echt nodig? Nee. Het is een leuk extraatje. En vanuit die gedachte kan ik wel begrijpen dat sommige mensen de prijs hoog vinden. Maar dat betekend niet dat het duur is. Want je krijgt er een mooi product voor terug. Het is de afweging of je de nut/noodzaak kan verantwoorden bij het bedrag die bepaald of je dit als prijzig weg zal zetten. Net zoals bij dure vulpennen, ik heb het niet nodig, dus ik vind het veel geld, maar een ander kan het wel naar zichzelf verantwoorden.

1 like

Op zo’n groot bord is het overzicht ook een beetje mwah…

Speelde vroeger op de middelbare schooltijd zelfs wedstrijden.
Zat ik midden in een finale spel, tikt onze chauffeuse mij op de schouder: of ik een beetje voort wilde maken, want ze wilde naar huis.

Ben het nooit weer vergeten. :slight_smile:

3 likes

Na de groene een blauwe match… :slight_smile:

12 likes

Ik begreep ook dat @Ruud die al geprobeerd had en dat viel nogal tegen, eigenlijk een prul.
Enige serieuze alternatief dat ik kon vinden was bij Isotope watches. Dat ziet er ook goed uit maar is wel beduidend duurder dan die van jou. Bovendien lijkt jouw tool mij handiger.

Ik durf de link hier wel te plaatsen want Jan kan hiermee moeiteloos concurreren:

1 like

Hmmm, ik heb order nr 109.
Zal toch wel op de mat moeten ploffen binnenkort?

Ik heb niet de W&W tool, maar C&B.

W&W kan volgens mij niet aan een sleutelhanger en heeft geen verwisselbare bergeon inzetjes.

Die van Crown and Buckle:

1 like

“Hardened stainless steel”… Yeah Right!.. er zijn soorten die je (beperkt) kan harden, Martensitisch RVS, maar die zijn niet echt roestvast…
Of… je moet het hele tooltje “Kolsteriseren” zoals Ook Wiebe van der Gang dat doet met zijn horlogekasten… maar da’s een duur procedé… 't zal me verbazen dat ze dat daadwerkelijk doen…
Kortom… ik vrees dat die bewering naar het rijk der fabelen kan worden verwezen…
Verder… 't hele ding is gekarteld… weet je hoe smerig dat wordt?..en hoe krijg je dat schoon?.. succes…
Tevens… je draait em dicht… en de kartels lopen niet door… (niet goed voor mijn OCD :joy: )

en… dan de hamvraag… hoe doe je em aan je sleutelbos?

2 likes

Ordernummer 191, zal ook binnenkort wel een cadeautje in de bus vinden

1 like

Niet teveel spiegelen aan de concurrentie Jan, eigen kracht!

3 likes