NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

Je inbreng wordt steeds leuker. Fijn dat je erbij bent!

1 like

Welke ordernummers zijn er inmiddels al geleverd? Ik zit op nr 28 dacht ik.

Nouā€¦ jongensā€¦ geen ruzie he? :sweat_smile:

de suggesties liggen meer op het verkoopvlakā€¦ zoals internationale verzending regelen, prijsaanpassing, dat soort dingenā€¦ daar moet ik inderdaad naar gaan kijken.

'k ben wel in een wervelstorm terechtgekomenā€¦ vanuit niets het tooltje ontworpen, dankzij Ruud die me zijn Bergeon tool opstuurde zodat ik de inzetjes kon opmeten en reverse-engineeren, anders had ik ze eerst moeten bestellenā€¦ en we weten allemaal wat dat voor ellende wasā€¦

Van daaruit moest ik zorgen dat ik de juiste gereedschappen in mijn machines kreegā€¦ ik had die EMCOturn 120 net staanā€¦ Ć©Ć©n klusje op gedaanā€¦ en dat kon nog met de tools die met de machine meegeleverd warenā€¦
Voor de DUMET Momentum, moest ik een reeks andere gereedschappen hebbenā€¦ en ook in dat proces heb ik de nodige leermomenten mogen belevenā€¦ met name op het gebied van betrouwbaarheid van de pakketdienstenā€¦

en dan ben je dus al aan het produceren nog voor alles binnen isā€¦ je doet het met wat je hebt, en wat je zelf even kan makenā€¦ zoals binnendraaibeiteltjes die je in een gat van 4.5 mm kan invoeren om ze uit te draaienā€¦ (Vroegerā€¦ toen ik nog als gereedschapmaker werkteā€¦ was de kleinste maat die we uit konden draaien 13 mmā€¦ ze zouden daar gek worden van die kleine beiteltjes die ik nu gebruikā€¦ en ze zullen in de toekomst nog wel kleiner wordenā€¦

Van Stilstand naar volop produceren in korte tijdā€¦ van financiĆ«le armoede tot een situatie waarbij ik niet meer hoef te kiezen tussen een volle maag,of een volle tankā€¦

Van mijn kant uit past daar slechts dankbaarheid voor diegenen dieā€™t tooltje besteld hebben, en DUMET watches daadwerkelijk een start hebben gegevenā€¦

44 likes

rest nu slechts het fuchsia anodiseren. Graag vĆ³Ć³r de kerst :wink:

Nah, graptje. Ik vind het geweldig om heel het proces te kunnen volgen. Ā“t is bijna net zo spannend als Neighbours indertijd, maar dan zonder de slechte acteurs.

4 likes

Hier nog een concurrent, mocht die niet nog niet voorbij gekomen zijn:

Maar geef mij maar de Dumet

4 likes

:hugs:

3 likes

en zo zie ik het graagā€¦ :joy:

2 likes

Ik ook, en nu even flink internationaal doorpakken a.u.b. :innocent:
Er is op dit forum desgewenst voldoende hulp aanwezig om er nog tig duizend exemplaren van weg te zetten.

4 likes

Er is nu wel, om het maar on topic te houden, ā€œmomentumā€ voor!!!

Als buiten Nederland past bij de ambities van Jan zou ik daar in ieder geval nu op inzetten!

1 like

Die vraag is legit imo, en update zou fijn zijn :blush:

2 likes

Ik zou je tooltje iig binnen nu en 2 weken bij je verwachten, mits er weer niet weer issues zijn met Aries machinepark.

Ik weet niet op basis waarvan Jan de eerste tooltjes heeft opgestuurd, iig niet order nummer. Nu is t doel de komende twee weken flink wat tooltjes maken en versturen.

5 likes

Er wordt niet op nr uitgeleverdā€¦ omdat ze per batch en kleur gemaakt worden.

1 like

He wat flauw :wink:.

1 like

Ze beginnen allemaal blanco natuurlijk. Maar ik kan me voorstellen dat Jan inderdaad nog wat extra tooltjes anodiseer ervaring wilde meepakken en daarom wat van die tools eerder heeft gemaakt en verstuurd dan je op basis van ordernummer zou verwachten. Sommige kleuren zijn veel populairder dan andere.

1 like

Zeker. En de connecties natuurlijk ook.

Misschien wil Fratello wel een aantal in hun webshop zetten? Eigen kleurtje en alles. Als ze er 1 willen zien in het echt, ik wil er wel heen om de mijne te laten zien.

1 like

Of een paar retailers vragen of ze deze willen kopen als aanschaf presentjeā€¦

2 likes

Welke maat is het Bergeon inzetje (vork)?

1 like

Ook binnen vandaag! Heel mooi vakwerk hoor @Arie_Kabaalstra. Heel mooi. Zeer handig om altijd bij te hebben. Hulde aan dit soort projecten!

6 likes

Goedendag,

Hoe kan ik er ook 1 bestellen.

1 like

Dit topic bekijken

3 likes