Nee.
Voor jou blijkbaar niet, maar ik kan me prima voorstellen dat sommige mensen een beetje nerveus worden. We zijn twee maanden verder, er is een handjevol uitgeleverd en zo te zien komen de eerste QC-issues nu al aan de oppervlakte. Wanneer mogen we de yea-sayers dan gaan uitlachen?
Bergeon heeft dus precies hetzelfde probleem.
Bij die van jou kennelijk niet. Een ander lid geeft aan:
Daar wordt vervolgens ook nog eens vrij laconiek op gereageerd. Een beetje loctite en een paar stukjes karton doen de job.
Bij mijn Bergeontool liggen de inzetjes er nooit los naast.
Ik moet mijn bergeon inzetjes regelmatig aandraaien omdat ze los zitten. Als ze op z’n kop zou hangen zoals een sleutelhanger, kan ik me voorstellen dat ie verder los kan raken.
Er is 1 iemand die dat nu rapporteert. QC issue is veel te voorbarig. Gelukkig raken ze niet kwijt, dat is bij mijn ingekochte US straptool sleutelhanger in elk geval wel gebeurd. Inzet kwijt, dop kwijt.
Bij mij wel.
Gaat weer lekker hier of niet dan
Rustig blijven mensen
Als je ze er hebt uitgehaald om ze te vervangen zeker?
Nee, ik moet werkelijk altijd eerst mijn inzetstukje aandraaien voordat ik de Bergeon kan gebruiken.
Erg irritant!
Ik heb er een stukje elastiek tussen gedaan voordat ik ze aandraaide.
Is toch de simpelste manier om ze te fixeren bij twee inzetjes die contra aan elkaar indraaien:
Is voor mij geen kwestie van QC maar ‘by design’, op voorhand verwacht en ook door Jan aangegeven in zijn, volledig door off-topic ondergesneeuwde topics aangegeven.
Kwestie van:
- Loctite
- Strakker aandraaien inserts
- McGyveren
klopt, #hierook
Wellicht iets om in het design op te nemen.
Ik zou er zelf niet opkomen…
Blijft wel echt een heel mooi tooltje
Je hebt gelijk. Ik vind jouw Don Quichot-queeste ook niet te benijden, dus petje af. Ik zal erover ophouden.
Dat is inderdaad irritant, nooit gemerkt bij de mijne!
Dat is een mooie oplossing, maar als je - zeg - een Seiko koopt en je moet eerst de chapterring zelf recht zetten, dan ben je toch ook ontstemd? Of vind je het dan ook normaal om te McGyveren? Maar goed: ik zou erover ophouden.
Liever niet. Krijgen we weer een complete uiteenzetting over hoe dat opgelost gaat worden met een zelfgedraaid gereedschapje waar ie de cnc voor vrij moet spelen maar waar nog geen riem voor geleverd is omdat de postbode niet begrijpt dat de deurbel het niet doet en het briefje op de deur niet heeft gelezen waarop staat dat ie het op het thuisadres of bij Jan z’n ouders moet bezorgen waar ie toevallig even een spantangetje dat ie zelf gedraaid heeft gaat ophalen en gelijk even een vorkje meeprikt omdat ie al 3 dagen pizza heeft gegeten.
Laat maar gewoon zoals het nu is.
Doe ze wel in een enveloppe
Maar ff zonder gekkigheid, een indraai insert dat zonder extra voorzieningen lost als je hem bij je draagt is geen QC issue. Dat is gewoon logisch als je ze niet machtig hard aandraait of fixeert.
Gaat Arie ze nu allemaal als Popeye aandraaien komt de volgende: “ik krijg mijn inserts niet los”.
Gedownload.
Maar in dit geval denk ik even pragmatisch aan gewoon een elastiek in de envelop toevoegen met een kort instructie velletje, of wellicht enkel zo’n instructie velletje met wat je kunt doen als.