NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

Ach, ik weet niet hoe het met jullie zit met andere hobby’s, maar lang wachten hoort er nu eenmaal bij. Dit project is ontstaan uit liefde voor de hobby en leidt tot een verkoop die naast het normale werk gedaan wordt. Wat we soms nog wel eens vergeten is dat als je vroeger iets bestelde vanuit een catalogus en het bestelformulier invulde, het per post moest terugsturen, je na twee weken per post bericht kreeg dat ze je bestelling verwerken, maar het mogelijk was dat het in delen werd opgestuurd, je met de bestelling een acceptgiro kreeg en die ook nog moest betalen…… dat duurde ook lang. Tegenwoordig zijn we de 24 uur service gewend van de meeste webshops en lopen we al te klagen als het de volgende dag niet is geleverd als de post zojuist is geweest. Een stukje begrip hebben is ver te zoeken. Alles moet sneller, anders raken we in paniek en zijn we gefrustreerd.

Ook de ambacht vergeten we wel eens. Nu heb ik begrepen dat het proces is uitgelegd, maar niet iedereen kan zich het misschien voorstellen hoeveel uren er in gaat zitten? Tegenwoordig kijken we vaak alleen maar naar het eindproduct.

Zoals ik al aangaf, bij een andere hobby kon je ook soms lang wachten. Soms was iets zo gewild dat je op een wachtlijst kwam te staan. Ik heb op één product 9 maanden moeten wachten (en nee dat was geen kind haha). Wat ook gebeuren is dat de maker maar plek had voor een x aantal afnames. Daarna ging de inschrijflijst gewoon weer dicht tot de volgende batch. Gelukkig werkt dit project niet met rare inschrijflijsten, waarbij je maar 5 seconden hebt om een plekje te kunnen bemachtigen.

En mensen die toch de behoefte hebben om hun ongenoegen hier te melden, misschien zijn dit ook wel van die mensen die gelijk Kassa bellen of mailen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb vandaag pas besteld, dus ben de laatste in de rij. Ik pak rustig een biertje, heb een praatje gemaakt met Arie (rustig maar, ik dring niet voor achter de schermen), kijk wat Netflix en ik zie wel wanneer dat tooltje op de deurmat ligt.

Vergeet niet, dit project is ontstaan uit liefde voor de hobby. Het is geen webshop met een geoliede klantenservice en 24 uur service… Dus, doe niet zo overhaast en relax :wink: :beers:

20 likes

Zo is het! En dat zie je aan al het enthousiasme hier. Mooi forum zo met overwegend enthousiaste deelnemers.

Ondertussen verwacht ik dinsdag weer een nieuw bandje, en ik kan niet wachten. Maar ik doe het toch maar :crazy_face:.

Bruin suède… ik denk dat daar de Rootbeer variant goed bij past, maar voor elk bandje een apart tooltje is natuurlijk overdreven… of niet… :thinking:

4 likes

Jawel, dat is overdreven…

1 like

Ik heb niet de indruk dat dit “een projectje erbij” is tussen het andere werk door :thinking:
Het was het i.i.g. niet bij de start. Het zou natuurlijk geweldig zijn als AK het inmiddels berendruk heeft met andere zaken. Het is hem gegund. Maar dat is het raadzaam aan “expectation management” te gaan doen. IMHO hebben velen geen enkel probleem met wachten, als ze maar weten waar ze aan toe zijn. Dat komt voor sommigen wellicht de in de topictitel vermelde geruststelling :wink:

8 likes

Zijn er nog mooie plaatjes van verschillende kleuren Dumet tooltjes?
Dat lijkt me mooi om te zien :smiley:

2 likes

Uiteindelijk geeft dat ook geen zekerheid, Arie doet het alleen en is afhankelijk van de machines die hij heeft staan. Er kan altijd iets stuk gaan, iets niet geleverd worden en Arie kan ook een keer ziek worden.

Het lijkt me verstandiger om de verwachtingen gewoon wat bij te stellen.

Mijn verwachting is, dat ik een heel leuk titanium tooltje ga ontvangen voor een enorm goede prijs. Wanneer weet ik niet, dus dat wordt een verrassing…

ik hoop dat Arie zich niet teveel aantrekt van de ongetwijfeld goed bedoelde commentaren en dat hij met veel plezier en liefde zijn orders af kan maken.

4 likes

Die moet ik even gaan zoeken… er zijn zeker foto’s, of ze mooi zijn is dan aan de ander.

5 likes

Nice! Hmm, nu twijfel ik over de mooiste kleur :stuck_out_tongue_winking_eye:

Bestel je er meer dan 1 :upside_down_face:

:joy:
Dus je besteld zelf twee maanden later als de rest en zegt dat er niet gezeurd mag worden over de levertijd…

2 likes

Ja, little late to the party :relaxed: Ik ken het vanuit een andere hobby, waar mensen ook iets maakten en verkochten. Hier was ik vaak als de kippen bij en ook daar waren hele lange levertijden. Dus wat er hier is gebeurd herken ik maar al te goed vanuit een andere hobby. Wat ik al zei, ik heb ooit eens 9 maanden moeten wachten voordat het geleverd werd, terwijl ik er als eerste er bij was.

Waar ik misschien niet geheel duidelijk over was is dat ik het bij dit project fijn vind dat er niet met inschrijvingen wordt gewerkt, maar gewoon kan bestellen. Dus ik hoef niet op een bepaalde tijd een wekker te zetten, om vervolgens als een grote stresskip een lijstje in te vullen via Google forms en hopen dat als ik op verzenden klik, ik de melding krijg dat ik er bij zit. Ik heb ook meegemaakt dat je de melding krijgt dat de lijst al vol was… en dat binnen 3 luttele seconden.
Nee, dan heb ik liever dit systeem. En ja… de kans is aanwezig dat ik ook lang moet wachten. Misschien ook niet want het loopt nu meer op rolletjes, dat is dan de wellicht de mazzel dat ik er nu niet als eerste bij was.
Early adaptor, pioneer - hoe je het ook wilt noemen - zijn is leuk, maar kan ook zo zijn nadelen hebben en vaak is dat inderdaad lang wachten, omdat het productieproces nog in ontwikkeling is. Zo heb ik het vaak ervaren vanuit de andere hobby, dus wat er hier gebeurt, is niks nieuws voor mij.

6 likes

Ik ben de early early early adopter en ik zat gelukkig ook bij de eerste levering. :partying_face:

Gisteren zaten we bij vrienden.

Zeg Nils, jij met je horloges, kan jij mijn bandje eraf halen en deze nato erop zetten?

Ik pak m’n sleutelbos, en hoppa, binnen een minuutje zat de nato er op. :joy:

20 likes

Ik zat ook redelijk vooraan, maar heb hem nog niet. Geluk bij een ongeluk is dat ik eerst nog bandjes moet hebben om te wisselen, dus dat scheelt voorlopig in de portemonnee :innocent:

2 likes

Dank voor je betoog waarom jij de laatste zal zijn die over levertijd gaat beginnen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Arie is niet de enige zzp’er ter wereld. Natuurlijk heb je sommige gebeurtenissen niet in de hand, maar voor jezelf moet je toch ook ergens een planning (willen) hebben. Het lijkt me een kleine moeite om je afnemers daarvan zelf op de hoogte te stellen als deze gaat afwijken. Het enige wat nu zichtbaar is, zijn ongeveer 20 geleverde tooltjes in twee maanden tijd.
Persoonlijk had ik de levering niet eerder dan vandaag verwacht, maar je moet niet willen dat klanten zelf de verwachtingen gaan bijstellen. Tenzij het positief is natuurlijk.

4 likes

Ja, jij hebt makkelijk praten nu… :stuck_out_tongue:

Hij mag in dit topic niets meer melden omdat iemand hem beticht heeft van commerciele activiteiten. :roll_eyes:

Volgens mij heb ik mijn emailadres moeten invullen bij bestellen. Dat HF niet het primaire communicatie middel van bedrijven moet zijn, lijkt me logisch.

2 likes

Het is lastig om bij dit topic weg te blijven, alleen al om de diverse reacties.
Van het begin af aan heb ik dit een mooi project gevonden, en zoals velen heb ik ook een tooltje besteld.
Heb ik het nodig nee, maakt het voor mij iets uit wanneer hij komt nee, maar ik kan mij voorstellen dat je op een gegeven moment toch wil weten wanneer je hem mag verwachten.
Dat Arie zijn uiterste best doet zal zeker zijn en dat het een vakman is heeft hij al laten zien.
Toch sta ik er dubbel in, want hier op het forum is al het nodige voorbij gekomen van andere leveranciers die af geschoten worden over hun communicatie, of het slecht bereikbaar zijn of de onbekende levertijden.
Laat iedereen in hun waarde, en voor alle partijen is dit misschien een mooi leerproces.

8 likes

:joy:Ja schandalig hè, hoe dat bij Rolex gaat!

4 likes