Potverdorie nu wil ik ook vrienden hebben.
Alleen van het sjoelen is niks gekomen.
Wat een nut.
Zoals te verwachten heb ik nog enkele plekjes vrij.
Cv en voorkeur kwa bier kan doorgegeven worden via pb.
Alle plekjes zijn net vergeven, helaas.
Maar gewoon lekker doorgaan zoals je nu bezig bent en dan komt het ook voor jou helemaal goed.
Dit voelt als een blauwtje lopen
Haha, maar nu zit ik op mân nieuwe bandje te wachten om hem te kunnen gebruiken⊠zo is er altijd wat .
Mijn verwachting lag sowieso niet zo strak. Om een aantal redenen.
-
Ik heb iets besteld bij iemand die zichzelf âmad scientistâ noemt. In mijn ogen een technisch kunstenaar. Niet zelden een garantie voor mooi vakwerk. Niet zelden een garantie voor vertraging of niet-optimale marketing/communicatie.
Mijn kwaliteiten schijnen veel meer op het zakelijk en menselijk vlak te liggen. Dus ja, ik had het heel anders aangepakt. Zoals velen hier vermoedelijk. Maar ja, ik kan zoân tooltje niet ontwikkelen en maken. Zoals eveneens velen.
-
Het was niet een product dat âop de plank lagâ. Elk handeling in de productie moest nog worden bepaald en geoptimaliseerd, met alle praktische makken die daarbij komen kijken. Ik had me voldoende erin verdiept om te weten dat het geen (midden)groot productiebedrijf betrof met een batterij aan machines, maar een eenpitter die een paar oude machines bij mekaar heeft âgeschraaptâ. Daarnaast heb ik me voldoende in de industrie begeven om te weten dat tijdens productie dingen anders lopen dan gepland en dat handelingen wijzigen. Elk deelproces is continu bijschaven en -schuren. Mensen met een beperkte ervaring en blik begrijpen dit vaak niet. Hetgeen dan weer begrijpelijk is
-
Een deel van de aankoopbeleving is voor mij het volgen van de totstandkoming van het product. Vanaf de initiële vraag tot ontstaan van het gereed product. Wat een gaaf proces en mooie topics heeft dit opgeleverd!
-
Ik ben niet voldoende armlastig dat ik voor een paar tientjes vreselijk in de stress raak en me als een verwend kind dat niet meteen zân zin krijgt ga gedragen.
Goed, dat waren een aantal van mijn persoonlijke overwegingen, nu over naar⊠mân nieuwe bandje! Net in de bus!
Oeps⊠ik dacht dat ik suÚde had besteld
Krijg ik een opgeruwd stuk kunststof dat vergezeld wordt van een leuk marketingverhaal. Maar, ik vind hem wel erg geslaagd. Mee eens?
En het tooltje dan??
Nou ja, zoals je ziet, volkomen overbodig, maar voor de leuk (en de foto) toch maar even erbij gepakt
Dat lange wachten is het probleem niet, 9 maanden is nog niks Ik heb eens bijna 3 jaar moeten wachten op een Stowa FO. Ook ik was er vroeg bij, gelukkig kreeg ik daardoor wel FO1 & niet de âmindereâ FO2 of FO3
Je weet dat dat speciale springbars zijn waar je geen tool bij nodig hebt
Jazeker!
Vandaar:
Lezen blijft een vak apart
Begrijpelijk. Het draait toch echt om de fotoâs hier op het forum. De betekenis van TLDR heb ik hier geleerd
Zo langzamerhand zou er wel weer eens wat geleverd mogen worden wat mij betreft. Dat de planning die bij de start werd afgegeven niet helemaal gehaald wordt is niet erg, maar je zou nu toch wel mogen verwachten dat er een partijtje geleverd zou kunnen worden. Het blijft altijd lastig om hier iets over te roepen, maar doordat er vooruitbetaald is schept dat verplichtingen richting AK om toch echt voort te maken. Als er ondertussen allerlei andere projecten voorgaan, dan vind ik dat niet zo netjes, en zo hoef je ook niet âde marktâ op te gaan met het tooltje want daarmee brengt Jan zichzelf echt in de problemen. Het is geen liefhebbers forum daarbuiten, betalen is leveren.
Komt deze week een grote batch aan.
AK is daarmee bezig.
Dat is niet zo want:
Dat neemt niet weg dat AKs eerste inschatting veel te rooskleurig was.
AK is wel tijd kwijt met optimalisaties, terwijl ik denk dat de focus gewoon op productie moet liggen. Maar goed, AK is AK. En de laatste batch is de gemiddelde tijd per tooltje wel enorm afgenomen. Dus dat bied wel perspectief.
Kerel, er is net door @Ruud gecommuniceerd, inclusief foto, dat de volgende batch eraan komt. Scroll even wat verder naar boven . Dat weet je nu dus.
Lees daarnaast hierboven mijn overwegingen, wellicht kun jij er ook iets mee. Zo niet, dan adviseer ik je je bestelling te annuleren. Want nu weer voor de 100e keer hetzelfde riedeltje, daar zul je zelf ook niet vrolijk van worden toch? Dan is annuleren je oplossing. Graag gedaan. Alternatief is nog een paar weken wachten. Life is simple, embrace it, enjoy it .
En wees eerlijk, om een stukje metaal van drie tienen wil je toch niet het verongelijkte prinsesje uithangen? Nee joh, dat wil je niet
AK topics hebben de neiging erg lang te worden⊠dus herhalen kan nooit kwaad
True, maar je moet wel je reflecteren op wat beter kan. Ik dacht adhv. Arie dat 3 tooltjes per uur realistisch was. Dat blijkt gewoonweg te rooskleurig.
Neemt niet weg dat âweâ ook pech hebben gehad met Klarna, we bergeon kaal hebben gekocht en je toch tijd kwijt bent met mailen enzo.
Maar die inschatting kwam van ons, en die klopt gewoon niet.
Haha, dat is waar.
Wil je de foto van de nieuwe tools dan even een paar keer per dag plaatsen?
Ik vind het ook niet heel cool om alle vragenstellers meteen aan de hoogste boom te hangen. Ja liefhebbersproject, maar dat wil niet zeggen dat alle vertraging maar weggelachen moet worden onder dat mom. Dat vind ik ook nogal kort door de bocht.
Nee, vind ik ook niet.
Aan de andere kant is het snel 20 man die inhakt op AK. Ook niet tof.
Beetje de emotie eruit houden is denk ik voor iedereen goed.