NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

't is voor mij ook een proces om tot zo’n product te komen…
wel een gaaf proces… 't begint met een idee van @Ruud, vervolgens trap ik mijn ontwerpsoftware aan om tot een ontwerp te komen… middenstuk te lang… dat ga ik niet halen met mijn tapjes M3… Opnieuw!.. dopjes langer, middenstuk korter… maakt voor de totale lengte niet uit.
Dan komt er iemand met het idee… “Rubber ringetjes” Ok… groefje aanpassen op de ringetjes… @Flippeke bood aan een zakje Ringetjes te verstrekken… Mooi… dat ook geregeld… dan heb je een ontwerp… en dan begint het pas. tekeningen maken, programma’s schrijven, machines programmeren, programma’s weer aanpassen, daar waar ze niet voldeden.
Dan… uitzoeken… welke gereedschapjes, ik heb er een paar zelf moeten maken, geslepen uit hardmetaal (WolfraamCarbide), boortjes … eerst met HSS-Co geprobeerd… maar dat duurde hopeloos lang…Hardmetalen boortjes besteld… die voldoen beter… en pas dan… als je alles voorbereid hebt… dan pas kun je echt los…
(als die vermaledijde inzetjes eens binnen zouden komen…)

Uitontwikkeld?.. wanneer is iets uitontwikkeld?.. voor mij is dat moment nu wel zo’n beetje… dat wil zeggen… dat moment ligt al weer even achter ons… de programma’s zijn geoptimaliseerd, de machines zijn ingesteld, kortom… materiaal erin… en doorrrr.

er was echter een “glitch” met de wisselaar van de draaibank, dat is zojuist opgelost, 'k zag ook dat er een beiteltje bot was… die heb ik eruit gehaald… die ga ik eerst even slijpen… dan kan ie terug in de machine… moet em dan wel weer opnieuw afstellen… maar da’s zo gepiept… en omdat ik de wisselaar deels heb moeten demonteren, moet ik ook de andere gereedschappen even controleren op hun afstelling.
Daarna kan ik weer volle bak aan de slag… de boortjes die ik nog mis… die komen waarschijnlijk morgen, want de leverstatus staat inmiddels op “Verzonden”… als ie niet meteen morgenochtend tussen ontbijt en koffie op de stoep staat, plak ik wel een briefje op de deur… "Afleveren bij DUMET Watches… Burde nummer… 500 meter van hier… alvast bedankt…

Maargoed… ik laat me weer even teveel gaan… dit topicje is er tenslotte om mee te delen in de blijdschap van diegenen die hun DUMET Momentum reeds in de bus hebben mogen ontvangen.

21 likes

Mooi geworden!!!
Zit al voor de brievenbus :rofl::rofl::rofl:

1 like

afbeelding

10 likes

Morgen :partying_face:

1 like

:star_struck::star_struck:

1 like

9 likes

Nieuw ontwerp ‘niet-vouwen-mannetje’?

2 likes

Nee elke envelop worden met de hand betekend. Dus de enveloppen worden meer waard dan de kunstwerken zelf :joy:

7 likes

@Jurk is vergeten mij deze te berekenen. Die komt er dus gewoon gratis bij :smiley::smiley:

3 likes

Daar hoor ik in elk geval niet bij, wilde die vorige maand al bestellen maar ben er weeral in geslaagd om pincode van pas te vergeten en pas + alles wat er aan gekoppeld is te blokkeren met een heel gedoe tot gevolg :roll_eyes:

1 like

Dat was leuk thuis komen zojuist :smiley:! Dank @Arie_Kabaalstra en @Ruud. Het resultaat is top.

Direct ook maar gedeeld op Insta :grin::+1:.

24 likes

Dat is vet idd!

Maar ik dacht vanochtend toen ik de brievenbus checkte, for a split second, dat het jouw envelop was die de postbode had gedropt. Een flinke slag kleiner dan ik had verwacht :scream:. Maar het was gelukkig een andere NA plus geruststelling

1 like

Die blauwe ziet er strak uit. Die heb ik ook in bestelling staan.

1 like

Dat zal zeker :scream:. Inmiddels opgelost?

Kleuren! Gaaf!

1 like

En daarmee in gaan tegen de beslissing van Jur omtrent dat topic? Die bovendien duidelijk heeft toegelicht wat het probleem was. Zoals, dat wat er in het oude topic staat, het resultaat is van zeer veel moderatie?

We zijn hier te gast. Laten we ons ook zo gedragen.

2 likes

Arie gaat internationaal ?
Zou zo maar kunnen :innocent:
Ik gun het deze bijzondere man!

1 like

Na de eerste aanloop met veel interesse gevolgd te hebben ben ik toch erg gecharmeerd van dit tooltje, heb net ook maar een bestelling geplaatst.

3 likes

Yo!.. ik kan aan de bak dus… :slight_smile:
4 nieuwe bestellingen sinds vanmiddag… 8 totaal vandaag tot nu toe…, waarvan één aangepast naar een andere kleur…

5 likes

Ik ook niet

1 like