NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

Vandaag de mijne getest.

5 likes

2021?

2 likes

Uiteraard.

3 likes

Ik ben nog bij de eerste 150 na bijna drie maanden nog niet in huis. Arie zal vast zijn uiterste best doen, het gaat alleen nog niet zo vlot. Heb goede vertrouwen dat alles goed gaat komen.

2 likes

Klopt. Tempo is flink verkeerd ingeschat, maar inmiddels loopt het wel aardig.

Zoals eerder gezegd is Arie is nu bezig met de grootste batch tot nu toe. Daarmee zouden we op 70% van de orders uitgeleverd komen… en bijna alles van de eerste paar weken.

4 likes

Ik mag het toch hopen, ach ja, Jan maar niet teveel storen en de F1 is nu ook klaar dus dan zouden er toch tooltjes moeten doorkomen.

1 like

Precies

1 like

Ik sta toch te kijken van alle reacties hier. Ik heb op 22 september zo’n tooltje besteld en betaald, nummer 113. Nu, 3 maanden later heb ik het kleinood nog niet binnen, noch weet ik wanneer het dat wel zal zijn. Ondanks beloofd, is daarvan geen update meer gekomen.

Ongeacht of het Jan is, of maar een dingetje van een paar tientjes is; ik vind het wel prettig als zoiets binnen een normale termijn geleverd wordt. Als dat niet geval is, vind ik het wel zo netjes om dat vooraf te weten. Zo niet, dan is het wel netjes om dat tussendoor even te laten weten. Lijkt me helemaal niet te veel om te verwachten. Ik heb het immers ook gewoon vooraf betaald.

Ik zal Jan dus ook netjes een mailtje sturen met de vraag wanneer ik het tooltje kan verwachten. Lijkt me niks vreemds aan als je al 3 maanden wacht en nog niets gehoord hebt, op een zogenaamde update na waarin enkel wordt aangegeven dat er iets gedraaid wordt dat nog nabewerkt en geslepen moet worden.

11 likes

How dare you!

Haha nee hoor. Helemaal terecht dat je Jan een mailtje stuurt. De meesten hier hadden waarschijnlijk wel verwacht dat het langer ging duren. Als je Jans topics volgt in ieder geval.

2 likes

Ik ben nummer 98 en ben nog wachtende. Maar volgens Ruud zit er voortgang in dus daar ga ik dan vanuit.

1 like

Ik zit al bijna 13 jaar op het forum, dus ik ken Jan, dat heet: Forum-Jan Kabalstraa - wel dus ook de snelheid waarmee de de ontwikkeling van zijn horloge voortschrijdt.
Nu leek mij het tooltje typisch iets dat ook Jan snel zou kunnen maken en feit dat dat er niet bij stond dat dit toch wel een aantal maanden kon duren, maakt dat ik deze vertraging niet verwacht had bij de levering van dit tooltje.

3 likes

Wacht ff, say whut… Dr jakyll and Mr Hyde :thinking:

1 like

Klopt. Jan heeft zijn eigen snelheid, ondanks mijn riante veiligheidsmarge alsnog flink overschat.

Er zit beweging in en zoals net ook gezegd hopen we 70% van alle orders voor kerst de deur uit zijn. Er zijn voor in elk geval 125 nieuwe stuks onderdelen in productie.

5 likes

Mooi dan is de mijne misschien binnen voor de ramadan van 2022

Wanneer valt die :p?

Je gaat het niet geloven maar op 1 april. Oh boy ik hoor de grapjes op werk nu al.

6 likes

Dat moet lukken :rofl:

1 like

Oh lees nu 2 april.

8 likes

De rit is leuker dan het bezit!

1 like

Beste Joep,

Ik begrijp je zorgen, maar de “beloofde updates”, die doe ik voorlopig niet meer op HF.

Dit vanwege het wangedrag van een aantal leden, dat er al meerdere keren toe geleid heeft dat er topics gesloten moesten worden.

Als ik nieuws heb, dan meld ik dat op Facebook, en dan plaats ik de link hier.

Momenteel is de situatie dat ik de middenstukjes aan het draaien ben, daarvan heb ik inmiddels een flinke voorraad,
Dit omdat deze op één machine aan 2 kanten bewerkt moeten worden, met 2 verschillende programma’s, Da’s een “tijdvretertje” dus daarom doe ik nu een aantal aan één kant, dan de andere kant, die gaan dan mee naar huis, om ze af te werken in de avond uren, en de volgende dag begin ik dan aan de volgende lading.

Zoals gezegd, nu een aardig voorraadje middenstukjes, deze week ga ik de draaibank instellen voor het draaien van de doppen, de lange en korte doppen gaan met hetzelfde programma, door een machine functie kan ik de machine zo omzetten voor korte doppen.
na die bewerking op de eerste draaibank, gaan de doppen meteen door naar de tweede draaibank, en de lange doppen gaan daarna door naar de Freesbank om er het oogje aan te frezen,
Op die manier rollen er straks achter elkaar compleet bewerkte doppen uit de machine, die hoef ik dan thuis alleen maar af te werken, en dan kan ik tooltjes samenstellen en versturen…

Ik hoop dat ik je hiermee gerust heb kunnen stellen…

'k betreur het dat het vanwege het gedrag van sommige forumleden zover heeft moeten komen…
Maar achter de schermen draaien de machines, en ben ik volop bezig.

Groeten,

Jan Binnendijk

27 likes