NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

:rofl::rofl:

2 likes

Ja… vooruit dan maar… ik merkte wel dat er toch wel behoefte was aan wat meer duidelijkheid van mijn kant.
maar ik hou me even wat minder bezig met 't forum…

2 likes
1 like

Iemand met ongelooflijke haast mag naar me toe rijden met een mooie fles wijn en mag mijn tooltje ophalen in ruil voor de zijne. De mooiste fles ga ik natuurlijk voor. :innocent:

Ik kan wel wachten hoor.

6 likes

Eigenlijk kan ik niet wachten tot het tooltje binnen is maar het is het wachten meer dan waard. Vind het top dat dit via het forum is ontstaan, dat het met de hand is gemaakt en van een mooi materiaal met Bergeon tool is voorzien.

2 likes

Helemaal mee eens, Micha!

2 likes

Zo, dan klopt hij iets beter… initieel was de verwachting iets van 20 tooltjes, volgens mij zijn er inmiddels 250 besteld ofzo?

1 like

Bijna 300, dus het is inderdaad een veel groter succes geworden dan we dachten. Maar de planning was als nog veel te optimistisch. Dat is gewoon óók waar.

7 likes

Naja, ligt eraan waar je naar kijkt. Als je kijkt naar de eerste levering, dat was ongeveer bedacht qua aantal en is redelijk op tijd geleverd.

Die hele bups die daarna besteld is, maakt van een klein projectje ineens serieproductie. Dat maakt het proces anders en dan moet je daar wat zaken anders in doen om het op te schalen. Eigenlijk, heel eerlijk, is de werkplaats daar te klein voor als ik dat hoor. Dan moet je eigenlijk twee werkplaatsen hebben aan machines zodat je doppen en middenstukjes tegelijk kan maken met twee Jannen.

Daarnaast kom je gelijk op andere problemen, zoals de inzetjes die je ineens groter moet gaan inkopen. Dat vergt ook tijd, want leveranciers waar je normaal naartoe zou gaan voor een kleine batch, zijn zo’n grote bestelling ook niet gewend. Dus wordt dat bellen en etc. Daar heb je normaal een inkoper voor.

Dus kortom, ik vind het niet zo gek dat het gaat zoals het gaat. Een beetje alsof je een skelter hebt en ineens moet je met dat ding niet een rondje of twee om het huis, maar van Heerenveen naar Utrecht. Daar is het niet helemaal op ingericht zullen we maar zeggen.

Dus van mijn kant, niets dan lof. Jammer dat het zo ā€œvertraagdā€ aanvoelt voor veel mensen, maar ik denk dat het niet anders is/kan als dit.

13 likes

Nope. Ik zou het graag willen maar dit hebben Arie en ik gewoon ook verkeerd gedaan. :rofl:
We gingen uit van een veel snellere productie en dat valt ook gewoon tegen.

Dat is ook waar.

We hebben ook 2-3 weken gewacht tot het geld binnen kwam van Klarna en we een idee hadden van hoeveel tooltjes er gemaakt moesten gaan worden voor we zijn gaan inkopen.

Dat had ik achteraf ook graag anders gedaan en meer voorgeschoten en gewoon sneller gaan produceren…

9 likes

Instant bevrediging is wel een dingetje bij de jeugd van tegenwoordig :innocent:
Arie zit s avonds in zijn eigen tijd nog thuis dopjes te polijsten!
Bedenk het bezit van de zaak is het einde van het vermaak.

4 likes

Als je een stuk of twintig tooltjes verwacht te maken en het worden er ineens 300!!! En maar doppen draaien. Ik zou er Gallisch van worden :sweat_smile:

2 likes

Als ik een eigen bedrijf had zou ik een gat in de lucht springen.

8 likes

Mensen die ooit een Halios hebben besteld zijn op het gebied van geduld ervaringsdeskundigen. :joy:

4 likes

Oh ja absoluut! Begrijp me niet verkeerd. Ik zou ook super blij zijn.

3 likes

:grimacing:

Nog langere verhalen :slight_smile:

6 likes

:point_up_2:t2:

Ik heb het tooltje wat ik nooit miste en ook niet nodig had al een tijdje binnen.
Uit zakje gehaald voor een foto en ligt nu in de bak met andere tooltjes die ik zelden gebruik :nerd_face:

Wel mooi tooltje overigens :muscle:t2:

17 likes

We hadden het ook bij 20 tooltjes kunnen laten om deze vervolgens te rouleren onder forum members. Dan heeft iedereen even zijn/haar moment om te genieten van een tooltje wat je eigenlijk niet nodig hebt en deze vervolgens door te geven aan de volgende.

3 likes

Ehh nee

1 like

:face_with_raised_eyebrow: die van mij zit aan mijn sleutels en gebruik ik zeer regelmatig…

4 likes