NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

Gelukkig geen duimen :slight_smile:

3 likes

Eerlijk is eerlijk, ook ik vind iets van de levertijd etc. En ook ik heb het tooltje zeker niet persé nodig.

Maar deze reactie is je beste tot nu toe in mijn ogen. Niet te veel poespas maar gewoon een goed en duidelijk antwoord/bericht :+1:t2: :smiley:

3 likes

Ik ben er wel blij mee hoor :sunglasses:. Maar eerlijk is eerlijk, het proces is op z’n minst uniek te noemen en maakt het zoveel leuker dan een of ander prul bestellen met 24-uurs levering.

Vandaar dat er een sleutelring aan zit :joy::joy: Juist deze feature maakte onderdeel uit van de initiële vraag van @Ruud

1 like

'k moet eerlijk toegeven dat ik me op de productie behoorlijk heb verkeken, as we speak ben ik nog bezig met optimalisatie.

Dit omdat ik van het handmatig snijden van de binnendraad in de dopjes afwil, dat kost namelijk veel kracht, en vooral veel tijd.
Ik heb daarom beitels gekocht voor het maken van die binnendraad op de draaibank, dan wordt dat proces wel wat langer, maar ik hoef er dan naderhand niets meer aan te doen, behalve het normale afwerken
Vandaar ook dat ik momenteel vooral middenstukjes aan het maken ben… zodra er weer doppen uit de machines rollen, kan ik tooltjes gaan samenstellen, en ze versturen…

20 likes

Over tien dagen is het Kerst! Ik kijk er met verlangen naar uit.

1 like

En over twaalf was het gisteren Kerst :upside_down_face:

6 likes

Nu maar hopen dat een neutrale ongekleurde nr 138 met kerst binnen is.Dat was mijn verwachting en dat zou goed eens kunnen gaan lukken.

1 like

Jij hoeft niks?

1 like

Dat lukt vast nog wel.

En anders krijgt u een voucher :innocent:

Me too… er zijn nu flink wat bodies, maar er moeten nu snel doppen worden gemaakt wil kerst nog reeel zijn.

Is dat hetzelfde als ‘kort dekken’ :sunglasses:

3 likes

Eérst nummer 120!!
:rofl::rofl::rofl:

Klopt, en jij houdt van een trapvenster? (got you thinking???)

Alhoewel ik de reactie van @joepb wel begrijp, vind ik het gegeven dat Jan dit tot een goed einde brengt nu het belangrijkste. Ik had de uitloop wel verwacht eigenlijk alleen al omdat het project al snel veel groter werd (van de verwachte stuk of twintig naar zo’n 200 stuks). Uiteindelijk vind ik het initiatief echt heel tof, iets wat bedacht en uitgevoerd wordt binnen een forum. Ja het zou sneller mogen maar goed, het is wat het is.

13 likes

Vanmiddag ( tegen vijven ) merkte ik dat er één gereedschapje in de draaibank gebroken was…
Dus thuis meteen maar even een nieuwe geslepen, terwijl 't frituurvet op stond te warmen… :smiley:
'k heb dat beiteltje vanavond meteen weer terug in de machine gezet, en alle middenstukjes die ik nog had die aan één kant gedraaid waren, die heb ik er meteen maar even doorheen gejast… zodat ik daar nu alleen de schroefdraad nog maar op en in hoef te snijden, en ze hoef af te werken, al dan niet met een kleurtje… nr138 kon gewoon blank blijven? Check!..

een ander gegeven waar ik wel blij mee ben… de RS 232 verbinding werkt! (de echte computernerds weten meteen waar’t over gaat)

simpel gezegd, een kabeltje tussen een PC en de Machine, zodat ik programma’s van de machine naar de PC kan sturen voor Backup, maar ook vanaf de PC naar de machine!..
Zodat ik dus nu niet meer elk programma lettertje voor lettertje in hoef te typen…en da’s fijn
Als ik iets moet wijzigen in een programma, dan “download” ik em van de machine, en Upload de nieuwe versie als de aanpassingen gedaan zijn… 't lijkt zo gewoontjes… maar in 1992 was dat nog best bijzonder… bedenk dat er in die tijd nog heel wat CNC machines in bedrijf waren met Ponsbanden!!

Goed… ik ben dus net binnen… tijd voor een biertje… morgen vroeg de middenstukjes afwerken, en dan aan de slag met de doppen. zodat ik aan’t eind van de dag met een aantal dopjes naar huis kan… die afwerken, en nouja… samenstellen, en die dingen de deur uit jagen dus…

6 likes

1980 wil zijn

terug! :joy:

5 likes

Right. Op hoeveel baud zit ie?

1 like

ROFL!! :rofl: :rofl:
'k heb tot in de jaren '2000 nog regelmatig gebruik gemaakt van de RS232, de eerste besturing van mijn CNC Freesbank had nog geen USB poort (2007)… dus Ar-Es toe zrie toe, toe ze reskjoe!, ik maakte toen ook nog veel gebruik van…

de Psion 5MX, Ik gebruikte de Spreadsheet Applicatie voor het uitrekenen van de jusite klepstelhoedjes voor mijn motorfiets… ik voerde in wat erin zat, en hoeveel speling ik had… dan stonden onderaan de maten die ik nodig had… die haalde ik dan bij de motorzaak… klaar… wel zo makkelijk, en… in het pre-smartphone tijdperk… jawel… Emailen en Internetten via mijn telefoon met Infrarood poort…

de Draaibank op 2400, de Draadvonkmachine, als ik me niet vergis op 4800… maar voor zulke kleine bestandjes is dat geen probleem… op de PC ga ik wel wat sneller… maar de Psion kan tot 115200 Baud… da’s aardig rap, en de PC (mijn huidige heeft ook nog een RS232 poort)… kan daar prima mee overweg…

4 likes

M’n Series 3MX doet het nog steeds, maar OPL is nooit mijn ding geweest :slight_smile: