Eigenlijk⌠nee⌠dan zou ik de Stagiar 't seriewerk moeten laten doen, âopsluiten in de werkplaatsâ en niet eerder de deur open doen als er minimaal 3 meter titanium is verwerktâŚ
Gekkigheid natuurlijk, maar 't CNC productiewerk is âTamelijk ongeschooldâ. Het komt er op neer dat je iemand instrueert om een stuk materiaal tegen de beitel te schuiven, de klem dicht te draaien, start drukken, klem vast draaien, weer start drukken,
dat kun je een aap leren⌠echter⌠soms raakt de draaibank zijn referentie kwijt, en moet je em midden in een programma opnieuw refereren, en dan weer doorstarten⌠voor die procedure moet je dus wel een beetje gevoel met de machines hebbenâŚ
Bovendien, de kleine draaibank heeft geen enkele veiligheids voorziening, de grote draaibank wel (dat wil zeggen⌠dan moet ik de deurschakelaar weer vastschroeven op zijn plekkie), de Freesbank heeft wel schuifdeurtjes, maar die zijn ook niet beveiligd, kortom⌠de machines voldoen niet aan de veiligheidseisen, en daar mag ik dus niemand anders mee laten werken
Zolang alles goed gaat⌠is er geen haan die er naar kraait⌠maar er hoeft ook maar dåt fout te gaan, en ik heb een Mega-probleem
Veiligheid voor alles !
Bestelling #91 is binnen \o/
PreciesâŚ
Persoonlijk ben ik van mening dat veiligheid em niet zit in overal schakelaars en sensors, maar dat het zit in 't GBV⌠als je dat niet hebt⌠moet je met je fikken van machines afblijven.
'k heb ooit een âveiligheidsinspectieâ meegemaakt in de gereedschapmakerij waar ik werkte⌠er liep ineens een onbekende heer in de werkplaats⌠zonder bezoekersbadge, dan kan het een nieuwe collega zijn die eens even een rondje loopt door het bedrijf om het bedrijf te leren kennenâŚmaar dan heb je geen jas aanâŚ
'k liep dus op em af, en vroeg em wie hij was, en wat hij hier in de werkplaats deed, hij stelde zich voor als veiligheids-inspecteur, dus ik gaf de goede man een hand, stelde me voor, en ging op zijn tenen staan⌠(hij had geen veiligheidsschoenen aanâŚ)
Daar schrok ie een beetje van, toen vroeg ik em ook nog waar zijn veiligheidsbril (verplicht bij bezoekers) en zijn gehoorbescherming wasâŚ
Toen de goede man vroeg âWat gebeurt er als ik op dit toetsenbord zomaar wat knoppen in zou drukkenâ pakte ik een eind pijp, en zei em⌠"Dat wil je vast niet weten⌠"âŚ'k heb em toen gezegd dat ie zich eerst maar eens moest gaan melden bij het afdelingshoofd⌠daar klaagde ie dat ie bedreigd werd⌠en mijn chef⌠merkte droogjes op⌠bedreigd?.. dan heb je mazzel gehad⌠normaliter schoppen ze je zonder waarschuwing voor je ballen⌠en als je niet heel snel maakt dat je weg komt⌠schop ik je hoogstpersoonlijk voor je ballen⌠je hebt geen bezoekerspas, geen PBm, dus heb je hier hoegenaamd niets te zoekenâŚ
Zo hou je een werkplaats veiligâŚ
B2B zou ik je diensten niet inhuren als je dit soort dingen op een openbaar forum zet.
Want?
Heb collegaâs gehad die naleving vergunningen controleerden. Kregen regelmatig te maken met dit soort gedrag. Je zal er maar trots op wezen. Verschillen van inzicht prima.
Jeetje wat een reactie. Het wordt steeds gekker hier.
Wat iemand hobbymatig in zân schuurtje doet maakt niet uit.
Bedrijfsmatig, ook al werk je alleen, gelden er regels met betrekking tot veiligheden op machines.
Op een openbaar forum vermelden dat je machines die niet hebben, overbrugd of verwijderd zijn is geen reclame, ongeacht hoe het âin de praktijk vaak toegaatâ.
Eigenlijk meer als tip bedoelt omdat Jan hier nou niet echt anoniem post.
Als je veiligheidsvoorschriften net zoveel samenhang vertonen als je teksten hier dan zie ik het somber in.
Lijkt mij ook, maar de vraag is ook voor mij, waarom plaats je spontaan & onuitgenodigd zoân stuk hier als beginnend bedrijf?? Zo iets kan altijd tegen je worden gebruikt, al is het over jaren.
Ja maar je moet niet op alle slakken zou leggen vind ik. Ook al zijn sommige dingen misschien beter niet te vermelden. In de praktijk gaan dingen gewoon vaak zo en zolang er niemand in ernstig gevaar wordt gebracht kan dat toch lang aan?
Dat is de pest van hoe het internet werkt.
Zeker als je niet anoniem bent moet je gewoon heel erg oppassen met wat je post.
Is Clinton (uiteindelijk) niet goed bevallen.
Spijt komt altijd achteraf hè.
Omdat het de grote Jan show is, ook dit topic. Het bord voor zijn kop wordt zo enorm groot dat hij nu zelfs op moet scheppen over hoe slecht hij het qua veiligheid voor elkaar heeft. Ga gewoon doppen draaien en stop met posten. Is echt voor iedereen beter. Fijne kerst mensen
Hoe bedoel je ik geniet intens van alle posts. Voorpret is geweldig.
Zout