NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

Pfoe, dat was ff bij-lezen zeg!
Leuk wel, ik ga dat tooltje zooo waarderen als ie binnenkomt!
Wat een hoop werk/gedoe voor iets wat ik nooit dacht te willen hebben. Heerlijk!

En ook niet onbelangrijk, @pverstraten, van harte met je 41ste! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja, dit is on-topic want ik las dit net in dit topic. :grimacing:

3 likes

Volgens mij is dit twee dagen gelukt, waar ook mijn sleutelhanger bijzat. Leuk ding, sluit als een bus en op het oogje na goed afgewerkt. Ik moet hem nog uittesten, maar verwacht dat het prima moet werken (inzetjes zitten er goed in).
Als ik de berichten zo lees, zijn de dagen daarna in procesverbetering gaan zitten en zou er evt. morgen weer iets gemaakt gaan worden.

De mijne dan ook. Vrijwel zeker gelijktijdig met de jouwe. :smiley:

1 like

Dankjewel! :slightly_smiling_face: Maandag komt de post niet, dus niet als een pup bij de brievenbus liggen…

2 likes

Bedankt voor de tip! Heb mijn dag dan alsnog nuttig besteed;
afbeelding

3 likes

We kunnen er nu toch onderhand wel van uit gaan dat iedereen zijn tooltje voor de kerstdagen in huis heeft, toch?

:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

2022 bedoel je…:grin:

Haha! Volgens mij durft nu helemaal niemand meer iets over planning, verwachting of levertijden te noemen… Krijgt Rolex trekjes :joy:

1 like

Yes, Dan kan ik mijn tooltje verkopen van 3x list!

Het lijkt niet eens op Rolex-trekjes, daarbij mag je blij zijn als je op een lijst mag staan en als je er op staat, mag je blij zijn als je het horloge ook nog ooit mag kopen. Je mag op een lijst staan en de uitlevering gebeurd ook nog eens heel transparant.

2 likes

Dat tooltje komt vanzelf wel geen zorgen.

4 likes

Als Arie hetzelfde denkt hebben we toch een klein probleempje.

1 like

Als ik het zelfde zou denken als Rolex… dan was dit tooltje niet van Titanium… :slight_smile:

'k ben vandaag vooral aan het ā€œfinetunenā€ geweest… de schroefdraad moet tenslotte niet te krap, maar ook niet te ruim zijn… in Messing… mijn proefstukjes… is het allemaal niet zo spannend… maar titanium is een ander verhaal… Vooralsnog… heb ik ze nu goed… dus morgen gaat er weer flink geproduceerd worden…
de schroefdraad die nu machinaal gesneden is, is al wat strakker dan de met de hand getapte, da’s 1 voordeel… een tweede voordeel is… 't scheelt me heel wat tijd met het handmatig tappen, Ć©n een schoonmaakbeurt… want die snijolie moest ik er normaliter ook uitwassen…

Ook metaalkrullen die achterblijven in de dop… die kans is nu nog kleiner… en… met 1 opmerking daarover zitten we op minder dan 1%… dus da’s al best een mooie score…

't geeft ook wel een lekker gevoel dat ik weer een functie van mijn machine gebruik… dat ik het onder de knie heb… dat moet nog blijken, maar de vooruitzichten zijn gunstig… als 't honderdste dopje nog steeds soepel op een middenstukje draait, dan is’t goed…

Het trucje wat ik bedacht had met de 2 beitels op 1 houder, werkt ook prima… dit is iets wat ik ga onthouden… dat scheelt een hoop gepuzzel om de gereedschapswisselaar in te delen…

Arie is tevree…

12 likes

Ik denk dat ik morgen voor de brievenbus kan liggen voor het tooltje.

1 like

Nummer 115 hier, spanning stijgt! :yum:

Even gokkend dat je Nickname hier je Initialen zijn… dan verwacht jij ordernummer 122?..
en staat er onderaan je Adreslabel een code: 122BRC1GFEI1 een Blauwe dus…

1 like

115 check!.. die’s ook onderweg…

1 like

En wanneer kan ordernummer 240 verwacht worden ?

1 like

Vraag me dat nog een keer tegen de tijd dat order 239 gepost is…:joy:

4 likes

Je lacht er om?

Auw.
ik heb 241 dacht ik & had zo ondertussen ook wel wat meer verwacht.

10 likes

Ik heb 262, dus het zal nog eventjes duren. Wel mooi filmpje @Arie_Kabaalstra. Ik vind het altijd leuk om dit soort processen te zien. Ook de updates die je geeft, geeft ons meer inzicht wat er nu precies allemaal gebeurd. Mooi om te lezen dat je je proces steeds beter weet te finetunen en te optimaliseren. Mooi om te zien! :ok_hand:

1 like