Arie nu:
Lekker slow and steady doorbeunen zou ik zeggen. Met een onbekende wachttijd op de lijst van een AD staan om een paar K stuk te slaan is allemaal prima maar dit natuurlijk niet.
Arie nu:
Lekker slow and steady doorbeunen zou ik zeggen. Met een onbekende wachttijd op de lijst van een AD staan om een paar K stuk te slaan is allemaal prima maar dit natuurlijk niet.
300 bestellingen die allemaal volledig betaald zijn. De prognose was 125 tooltjes per week, dus maximaal verwachte levertijd zou drie weken zijn. We zijn nu vier maanden verder en er is 1/3 uitgeleverd. Prognose nu: alle nu bestelde tooltjes worden geleverd voor kerst.
Ja, updates; simpel en positief !
Doe dat nou niet⦠Valt altijd tegen.
Euh ja, dat is precies het probleem:
wel communicatie -> gedoe
geen communicatie -> gedoe
wel leverdata -> gedoe
geen leverdata -> gedoe
Dit is een als een dobbelsteen waar op alle zijden een 1 staat. Hoe vaak je ook maar gooit er komt altijd een laag cijfer uit.
Laat ik het zo zeggen, ik ben het vaak niet eens met de communicatie van Jan, maar we zijn met hem in zee gegaan. Vooraf is er genoeg gezegd over een voorgaand project dat iedereen dit vooraf wist en dus willens en wetens in is gestapt. Dus⦠dan moet je in mijn ogen de rit gewoon uitzitten.
Daarnaast als ik Jan was had ik gewoon het geld teruggestort als ik zoveel commentaar over me heen kreeg. Ik vind dat hij nog steeds doorgaat en het naast zich neerlegt bewonderenswaardig.
Ik heb zoān idee dat jij Jan wel aardig vindt.
Dank je wel.
Net ff gezocht in de mail, had ik zelf niet aan gedachtš
Ik heb nummer 118, en loop net de trap af en zie de postbode de post brengen.
Je raad het al, hij is binnen.
Dat is jouw idee daar ben ik het niet mee eens, ik ken Jan niet eens.
Wat ik wel vind is dat Jan iets presteert wat er goed uitziet en aan het werk is. Daarnaast hoor ik veel bashers die ongenuanceerd iets roepen en daar heb ik een aversie tegen.
En dit topic is niet voor niets verschillende keren op slot gegaan, dus doe dat gewoon niet.
Dan gaat er denk ik toch iets mis in de communicatie.
Er worden dan ook verwachtingen geschept die niet waargemaakt worden.
Dat is frustrerend voor een aantal mensen wat ook wel begrijpelijk is.
Dus laat je vooral niet verleiden om aantallen per dag of leverweken te roepen. Dan schep je namelijk die verwachting zelf.
De productie is een gigantisch bewerkelijk proces en daarom ziet het tooltje er ook zo gaaf uit.
Ik zie wel wanneer hij op de deurmat valt.
Daarnaast heeft iedereen thuis tooltjes om bandjes te verwisselen.
je slaat de spijker op zijn kopā¦
Ik heb daar aan zitten denken, echter⦠wat heeft me tegengehouden?.
Ten eerste⦠had ik dat gedaan, hadden een aantal mensen hier om het hardst geroepen āZie je nou wel?.. die gozer maakt niets klaarā⦠en daar had ik geen zin in.
Ten tweede, āEergevoelā Ik ben die klus aangegaan⦠dus zal ik em volbrengen ookā¦
Ten derdeā¦inkomsten.
Diegenen die het Tooltje bij mij besteld hebben, hebben me in staat gesteld om hier een inkomen mee te genereren, hetgeen betekent dat ik nog steeds een dak boven mijn hoofd heb, een auto onder mijn kont, een werkplaats, met machines, en de broodnodige boterhammen om te downloaden.
Daarvoor ook mijn hartelijke dank!.. het zijn tenslotte degenen die het tooltje besteld hebben die er voor gezorgd hebben dat dit ook allemaal mogelijk gemaakt kan worden.
Mogelijk is het niet professioneel, maar ik spreek nu even uit mijn hart⦠sommigen (you know who you are)⦠moeten zich eens af gaan vragen, "hoe zou ik het vinden als ik een chef had die continu aan mijn kop komt zaniken āis het al klaar?āā¦
Ik kan je vertellen⦠ik heb bij mijn eerste werkgever zoān chef gehad⦠waarom ben ik bij dat bedrijf weggegaan?.. onder andere omdat ik verder wilde, en mede om te voorkomen dat ik mijn chef op een kwade dag zijn hoofd tussen zijn oren vandaan zou meppen⦠die haalde het bloed onder je nagels vandaanā¦
En nu?.. alsof ik 30 jaar terug ben in de tijd⦠met meerdere van zulke chefs⦠boeit het me?.. Jazeker!.. ik heb er inderdaad zo af en toe flink de tering in⦠maar (zie boven⦠) ik heb een aantal gegronde redenen om door te zetten⦠en dat zal ik doen ook!
'k heb inmiddels de boterhammen achter de bijtspijkers, dus tijd om weer richting werkplaats te stiefelen
Nee nee nee Arie dit is weer voer voor de haaien hahah
Bestelling nummer 100 was gele. Wat zijn mijn verwachtingen overtroffen voor dit geld. Het tooltje is erg licht en het toevoegen van de rubberen ringetjes zorgt ervoor dat de dopjes stevig op zijn plek draaien. De afwerking ziet er mooi uit. Zeker als je ziet (in de gedeelde videoās) welke grote apparaten dit tooltje nu daadwerkelijk maken.
De kleuren van de dopjes zijn geel-/goudkleurig. Het middenstukje neigt in bepaald licht wat naar lichtrood en lichtpaars.
Er zaten nog wat kleine stukjes titanium (van het slijpen) in de dopjes. Ik heb dit eenvoudig eruit kunnen kloppen. Tip: gebruik nog even een blaasballetje om het eruit te blazen.
Over de levertijd is genoeg gezegd en daar heeft iedereen een mening over. Ik waag me er niet aan want wanneer hij op de mat valt, ben je dat vergeten .
Deze
Ben jij manager ofzo?
Mooie fotoās! Ik verwacht ook een gele, deze fotoās maken mij erg blij!
Klasse @Arie_Kabaalstra !
Kalm aan jongens.
āGrote apparatenāā¦
als of ik hierop:
mijn tooltjes sta te draaienā¦
Even voor het idee⦠mijn āGroteā draaibank is 1035mm lang, maar ik kan slechts tot 130 mm lengte bewerken, mijn kleine draaibank is 800 mm lang, en daar kan ik wel langer werk op bewerken (tot 250 mm ), maar dan niet zo dik (max 65 mm)
mijn Freesbankje is ook ongeveer een meter, maar daarvan komt 400 mm voor rekening van het bedieningspaneel (en dat gaf me meteen een ruimte om de besturingselectronica in weg te bouwen)
Wat voor mij de āGrote draaibankā in mijn werkplaats is, wordt door Vakbroeders uit de Metaal doorgaans versleten voor āpuntenslijperā
Noted!.. Ik "trap"de Compressor wel even aan straks om de bende uit de heden gedraaide dopjes te halenā¦
Tot straks!.. werk aan de winkel!
Ik lees hieruit dat vanaf nu de 2.0 versie geproduceerd wordt?
Thanks!