Ik bedoel dat het tooltje erg klein is ten opzichte van de machines. Dat het zo nauwkeurig kan werken dat je deze afwerking krijgt. Is een compliment
Tja. Ik kom uit het zeuventig gebied maar zeg zeventig. En friet, uiteraard. Want dat zijn het. Patates frites. Waarbij het onderscheid 'm in de frituur zit. Zo heb je ook patates cuites, patates au four, patates sautƩes en tot slot, niet te vergeten de purƩe de patates.
Het wachten is op de oplettende burger die over pommes de terre begint te zeiken.
Vergruizer, anyone?
HEE! Is het nou al klaar? Geintje, pik. Doe rustig aan, en een fijn 2022 gewenst. Iets met veel draaien of zo.
Hier ook binnen! Solide tool! Heel knap gemaakt
Ouwe zeuverd.
Ik volg dit topic met genoegen, het is leuk leesvoer.
Arie heeft zich een beetje vergist in het aantal dat besteld ging worden en de daar aan gekoppelde levertijd, soi , dat kan de beste gebeuren en ik schat Arie daar onder.
Sommige reageren of ze thuis zitten met veel horloges en bandjes die ze maar niet gewisseld krijgen zonder dit tooltje.
Volgens mij kan iedereen op dit forum een bandje verwisselen zonder het tooltje van Arie, het is een leuk hebbedingetje van kwaliteit.
Arie is een vakman van de oude school en die zijn er niet veel meer, hij kan ook nog leuk en vakkundig typen.
Zijn analyses van de F1 mis ik nog steeds.
groetjes Lenno
Nr. #122 blauw zat vandaag in de brievenbus.
Super blij mee @Arie_Kabaalstra,
goed en mooi werkš.
Het tooltje is kleiner dan dat ik had verwacht.
Wat alleen maar fijn is natuurlijk.
Afwerking is mooi, ook de kleur blauw.
Het tooltje sluit ook goed af door de rubbers.
Ik had net als @Horlogefreak_nl nog wat kleine stukjes titanium in de doppen. Even een paar keer kloppen en het was er meteen uit.
Meteen even getest natuurlijk.
Kun je er ook koffie mee opkloppen?
Malen, niet opkloppen
Shit, ik moet dus een nieuwe bestellen⦠nieuwer is beter, had ik nou maar een later nummer. Dan waren alle kinderziektes uit het proces⦠Nu heb ik versie 1.0
Ik ga er gewoon nog een bestellen.
Meer versie 1.1,er is niet heel veel gewijzigd, alleen dat ik de schroefdraad nu op de machine al maak, hetgeen met veel tijd scheelt, en het proces is beter beheersbaarā¦
ten eerste⦠Thanks!
maarā¦'t tooltje klein?..
Ok⦠je vroeg erom⦠Dit!..
is kleinā¦
en dit is iets groter (de ruitjes zijn 5 x 5 mm)
Maar goed⦠groot of klein⦠je moetāt wel kunnen bewerken⦠en daās nou net mijn vak.
Daar moet je niet over zeiken, die moet je opāt juiste moment uit de grond halen, schoonmaken, en dan kun je ze: al dan niet geschild, Koken, bakken, gratineren, raspen, frituren, of purerenā¦
Nou⦠ik ben vanmorgen al aardig begonnen⦠heb nu 21 lange en 15 korte doppen⦠en straks ga ik nog even naar de werkplaatsā¦minimaal nog 6 korte doppen makenā¦
Dan kunnen we later vanavond, en morgen een inschatting maken van de tijdswinst van het schroefdraad snijden op de machine.
Nee⦠niet een beetje⦠om kort te gaan⦠toen ik het ontwerp presenteerde riep een man of 50 āDie wil ik!ā⦠dan ga ik er vanuit dat 't er een stuk of 25 worden die daadwerkelijk bestellenā¦
Toen de webshop eenmaal open was⦠dag 1⦠100 Stuks!.. nee⦠die zag ik even niet aankomen⦠Optimistisch als ik was, bestelde ik 20 meter Titanium, goed voor zoān 200 stuks⦠tegen de tijd dat dat binnen was⦠was het al niet voldoende meer, want de teller ging op dag 2 al door de 200.
Fijn man! Ik ben er ook echt benieuwd naar!
Dat is toch gaaf! Hopelijk als iedereen hier zijn tooltje heeft en het aantal orders stabiliseert, een voorraadje maken en op het forum van onze oosterburen plaatsen?
Omdat lopen niet meer gaat als āie dood is.
122⦠dan kan de mijne ook niet heel veel langer meer uitblijven
Dat heet pampasgras volgens die van ons⦠Uit een vaas gepikt zonder dat ze het zag als opvulling
zoā¦Net thuis uit de werkplaats⦠21 sets doppen⦠morgen afwerken, en zien dat ik ze op tijd op de post krijg.