NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

Had van jou toch eerder de “bijt-freesjes” verwacht :slight_smile:

Glasparelen, of zijn de imperfecties te groot hiervoor?

2 likes

Glasparelen… goeie!.. dat kan ik wel eens proberen… en dan een O-ringetje in de groefjes doen, zodat die glanzend blijven…
Dat kan wel eens een leuk resultaat opleveren…I’ll keep you posted…Vandaag ga ik dat in elk geval niet meer doen… eerst de doppen even zwemles geven in de Ultrasoon… en dan Anodiseren… even kijken wat er in deze batch zit aan kleurtjes…

10 blanco, 4 Rootbeer, 2 Cobalt, 2 Gold, 2 Fuchsia, en geen Emerald deze reis…

1 like

Als het lukt wil ik die ook wel kopen :grimacing:

1 like

als’t lukt, en het resultaat is goed genoeg… knikkeren we’m in de shop!
't is alleen de vraag… hoe blijft het oppervlak… Ik heb mijn tooltje al een tijdje aan mijn sleutelbos, en die blijft op zich mooi, maar een gestraald oppervlak is ruw, en het zal na verloop van tijd afslijten, met name rond het oogje, en de onderkant van de korte dop…

ik zeg dus nog geen “Ja… gaan we doen”… eerst eens zien hoe het zich houdt… Patina is soms mooi, maar dan moet het wel egaal zijn…

Komt geen patina op Jan alleen wat krasjes .
Alleen gr 2 zal iets geler worden na maanden maar 6AL4V niet

Hmm, op de dag voorspellen lijkt me lastig, maar een voorspelling binnen een bepaalde bandbreedte moet toch mogelijk zijn. Wat voor project ik ook doe op mijn werk, er wordt altijd verwacht dat ik globaal iets kan roepen over de doorlooptijd. Nu is dit misschien geen honderd procent vergelijking omdat het geen keiharde businessdeal is, maar 300 tools a 30 euro ps uitleveren is ook bepaald geen liefdewerk oud papier…

1 like

Nee dat kun je niet, evenmin dat je een auto met vierkante banden kunt leveren, of een lekke bal… Je staat voor je werK of niet, dat de gedachte alleen al bij je opkomt vind ik stuitend…

1 like

Het moet gezegd, het is wel vakwerk, complimenten, ziet er zeer professioneel uit!

1 like

Dat ik het hier opschrijf wil niet zeggen dat die gedachte bij me opkomt…ik zou ook op kunnen merken dat, als je me tot zoiets in staat acht, dat ik dat net zo goed stuitend kan vinden… Maar, ik ga er gevoeglijk vanuit dat je wel van me verwacht dat ik toch een zekere minimum graad van afwerking hanteer toch?.. dat voordeel van de twijfel gun je me toch hopelijk wel? :pleading_face:

'k moet ze toch nabewerken, anders zijn de geanodiseerde exemplaren geheel geanodiseerd, en zoals ik eerder aangegeven heb, 't risico dat de kleur er snel afslijt, is me te groot… dus schuur ik alles wat niet in de groefjes zit er weer vanaf…

1 like

Ken een automerk die dat proces van “onvolkomenheden weg werken met zwart leer” kennelijk niet voldoende verstaat. Op de zitting van de achterbank bij mijn vorige auto ontbraken 2 kleine stukjes van de toplaag, we praten over stukjes van een paar mm. Leer was door en door geverfd. Maar ik zag het, vond het niet fraai en ook niet des merks. Nieuwe achterzitting gekregen van de importeur. Zo hou je een merk hoog. Daar zit de marge :wink:

2 likes

Goedemorgen! Kan je mij toevallig vertellen of nummer 114 (blanco met inzetjes) ook is verzonden bij de laatste batch? Of was dat een afgekeurd tooltje?:slight_smile: volgens de PostNL app wordt hij vandaag nog niet bezorgd :frowning:

@JochemvD, Ja 114 heeft’t nest verlaten…

Momenteel staat naast mij een doosje met 20 enveloppen, 21 tooltjes
Tot en met Ordernummer 142 gaat zodadelijk de deur uit… eerst even een paar boterhammen downloaden… en dan ga ik even de deur uit, de werkbladen voor de MiniBench laten frezen…

10 likes

Yeah, ik ben benieuwd!

143 hier haha :slight_smile: Nog heeeeeel even geduld dan.

3 likes

Top! dan wachten we nog even op PostNL :slight_smile: thanks voor de update!

Yes dat is mooi. #138 is in aantocht

Maar 11 dagen te laat (ik was uitgegaan voor mezelf van voor kerst), valt wel mee dus.

Op het moment ben ik zakelijk al voor januari 2023 aan het bestellen, worden nu bevestigd voor oktober 2023.
Dit zijn al uit ontwikkelde producten waar ook veel vraag naar is op het moment.
En als het nu straks oktober 2023 is, is het nog steeds de vraag of het dan komt, de productie ervan start pas ergens in augustus-september. Kan vaak dan nog 2-3 maanden vertraging oplopen.

Krijgen we een track and trace of iets dergelijks, of gewoon voor de brievenbus bivakkeren?

3 likes

't moet gek lopen als ie niet bij de volgende batch zit…

'k kan vanmiddag niet terecht bij mijn kennis met de grotere freesmachine, dus 't MiniBench werkblad moet nog even wachten… daar ga ik morgen heen… Dus… zo eerst naar 't postagentschap (de locale Spar), en dan door naar de werkplaats

4 likes

Misschien wil @rik als tester fungeren :slight_smile:

Haha, wat een draai, je schrijft het zelf op! Zelden zo’n eigenwijze kerel als jou tegengekomen:

1 like