Hier 139! Incoming!
Arie is bezig het proces efficient in te richten. Over een paar maanden poept hij 300 stuks eruit in een week. Dus alvast anticiperen en het woord verspreiden.
En BTC naar 300k deze maand!!!
Ja⦠daās zeker handigā¦
Ja⦠en nee⦠gezien het gegeven dat ik ondernemer ben, moet ik ook wel zorgen dat ik daar wat vanaf weet⦠'t was nieuwe materie voor mij, maar goed⦠dan moeten we dat dus leren⦠en leren is leuk, anders was ik wel dom geblevenā¦
Scanners. Ja⦠daar ben ik al af en toe over aan het denken, ook⦠omdat de CNC besturing waar ik mee werk ook een functie heeft dat je in staat stelt om bepaalde programmaās te laden, aan de hand van een Barcode, kortom⦠je zet de barcode op de āorderā, de operator scant de code, gooit het juiste stuk materiaal in de machine, en drukt op de grote groene knop.
Stukje bij beetje āAutomatiseerā ik de boel, in het Excel bestand waar alle orders in staan, heb ik een macrootje om de adreslabels af te drukken, en een macrootje voor de postzegelcodes, dat scheelt me al de nodige tijdā¦
Verder⦠de programmaās die ik voor de machines heb geschreven, die zijn op een bepaalde manier opgebouwd, ābloksgewijsā zeg maar⦠zodat ik ze makkelijker aan kan passen als dat nodig mocht zijn.
't buitenland?.. geduld⦠als ik dat nu zou doen⦠dan kan ik pas over een paar weken op zijn vroegst leveren⦠eerst maar eens een voorraadje aanlegen⦠kleurtje Anodiseren is zo gebeurd⦠dus dat kan altijd⦠dus ook gekleurde kan ik āuit voorraadā gaan leveren⦠als ik eenmaal een voorraadje heb
Ik weet mn ordernummer glad niet meer. Dacht 134!
Zal ook wel op korte termijn binnenvallen dan
Fout. Ik had 223. wacht rustig af
Ik mag hopen dat nr. 156 en 205v niet echt bij deze batch zaten, want anders gaan er een paar dingen echt helemaal fout.
Als ik op de info van Jan afga zou ik bij de volgende batch een van de gelukkige zijn.
Mits bovenstaande nummers niet kloppen heet dat. Want dan kunnen we nergens meer vanuit gaan.
En jij denkt dat er geen trollen in dit draadje zitten⦠die o.a. jou op (een titanium-)stang willen jagen?
Precies zoals het hoort. Zelfs in de post.nl app
En hoeveel tijd zit er gemiddeld tussen de batches ?
Ik heb geprobeerd een schatting te maken op basis van de boterham downloads, draaibank escapades en postnl epistels maar ik kom er niet helemaal uit.
Dat komt ook door de wisselende tijdstippen van het downloaden van de boterhammen⦠dat vindt plaats tussen 12:30 en 15:30ā¦
PostNL epistels dienen bij voorkeur plaats te vinden voor 16:30, want dat is gemiddeld gezien het tijdstip waarop de Postboy ter plaatse de brievenbussen komt legen in Bakhuizenā¦
Dagelijkse batches worden te veel een race tegen de klok⦠het is, zo heb ik gemerkt zinniger om wat grotere batches te maken, niet gepland in zoveel dagen⦠maar gewoon op de post mikken alsāt klaar isā¦
Daarbij kan ik mijn tijd tussen werkplaats en Atelier beter verdelen, dus⦠even buffelen in de werkplaats⦠onderdelen maken⦠dan een paar zakjes onderdelen mee naar huis. en afwerken⦠dat laatste gaat nu een stuk vlotter dankzij het maken van de schroefdraad in de dopjes op de draaibankā¦
vanmiddag moet ik even weg om dingen te laten frezen voor mijn opzet werkbankje, die wil ik voor de eerst volgende rikketik (6 februari is nu de planning) klaar hebben⦠vanavond ga ik dan waarschijnlijk nog even een paar uur naar de werkplaats⦠om die opzet werkbank verder te monteren, en tegelijkertijd nog wat doppen te draaienā¦
Dan morgen weer een set doppen maken tot ik een āprettige hoeveelheidā heb⦠iets wat ik in een dag ofzo wel af kan werken, en daarna 't spul inpakken en versturenā¦
planning is : begin volgende week de volgende batch eruit⦠en dan minimaal 20 stuksā¦
17 dagen geleden ging tot en met 92 er uit, dus tussen 93 en 142 zat 17 dagen⦠49 tools delen door 17 dagen is een gemiddelde van 2,88 per dag. Ik heb ordernummer 246, dus nog 104/2,88 = 36,11 dag, pak 'm beet/ongeveer/zoietsā¦
Edit: had een klein rekenfoutje gemaakt.
Hier was ik naar op zoek, volgens mij al vaker om gevraagd maar misschien is het goed om dit soort info pro actief te delen.(kost weinig tijd want kan dus kort en bondig )
Jan, gisteravond was op BBC one het programma Dragons Den.
Toen moest ik even aan jou denken daar was namelijk een ondernemer bezig met āsleutelbos toolsā van hoge kwaliteit. Misschien interessant voor jou om dat terug te kijken.
Wie weet is samenwerking zelfs mogelijk hij zat in ieder geval op dezelfde golflengte als jij.
Succes met je projecten!
Ga ik even naar kijken⦠vanavond ofzoā¦
dank je voor de tip!
Preview en follow-up
Jij snapt het niet!